problem z ładowaniem w nowym Hilu
Moderator: luk4s7
problem z ładowaniem w nowym Hilu
Panowie mam problem i zanim pojade do ASO pytanko czy moze sam sobie poradze z np bezpiecznikiem
Raz po ostrym upalaniu w błotku zapaliła sie kontrolka ładowania .... ale w drodze do domu zgasła i tu sobie pomyślałem ooo Toyota wot technika ale teraz pojawiła sie znowu i z daleko od błotka.... pali mi sie juz 3 dni i zaczynam sie zapisywac na kontrole ale moze to drobnostka Przebieg 52 tys.km.
Raz po ostrym upalaniu w błotku zapaliła sie kontrolka ładowania .... ale w drodze do domu zgasła i tu sobie pomyślałem ooo Toyota wot technika ale teraz pojawiła sie znowu i z daleko od błotka.... pali mi sie juz 3 dni i zaczynam sie zapisywac na kontrole ale moze to drobnostka Przebieg 52 tys.km.
Re: problem z ładowaniem w nowym Hilu
Szczotki w alternatorze. Technika, tachniką a konstrukcja taka w wielu autach i od wielu lat. Woda ze szlamem zabija nawet nowy alternator w parę minut
Re: problem z ładowaniem w nowym Hilu
tooo moze nie warto do ASO bo gwarancji na błotko to zapewne nie ma czy udawac ze tym zmotanym pojazdem to zona dzieci do szkoły jedynie wozi...i upierac sie na gwarancje.
Re: problem z ładowaniem w nowym Hilu
upierac sie, probuj
...a do szkoly mozna miec daleko
...a do szkoly mozna miec daleko
Re: problem z ładowaniem w nowym Hilu
noo a teraz tajemniczy czerwony akumulatorek zniknoł i teoretycznie wszystko gra......zaczyna hilll zachowywac się jak stare disco II z przerostem elektroniki
Re: problem z ładowaniem w nowym Hilu
Popsikaj w alternator (w sensie do środka ) WD40 i obserwuj.
Re: problem z ładowaniem w nowym Hilu
hymmm psikne w domu wieczorkiem i bede opisywac dalej co sie dzieje z pacjentem.... swoja drogą wielkie dzieki za pomoc.... takie forum to ja rozumiem
Re: problem z ładowaniem w nowym Hilu
Jedź do Toyoty i nie pękaj . Przecież auto jest samochodem terenowym i wg. producenta głebokość brodzenia to 700 mm , a zatem usterka powinna byc usunięta na gwarancji. wiem coś o tym, juz kilka razy korzystałem z najlepszego serwisu w Polsce i nie było problemu.
Re: problem z ładowaniem w nowym Hilu
Przed wizytą umyj komorę silnika. Naprawy gwarancyjne faktycznie "przechodzą" ale pamiętajcie, że gwarantem jest importer. Stacja dealerska musi dostać akceptację na naprawę gwarancyjną. Nie może to być akcja na beszczela - przyjeżdżasz autem zataplanym po klamki w błocie i mówisz, że słabo robi Ci alternator. Nawet jak teraz jest ok to pojedź. Sprawdzą chłopaki napięcie i ślad będzie w dokumentacji, że było zgłoszenie.
Re: problem z ładowaniem w nowym Hilu
No i po problemie….. zabrałem Hila na oględziny do ASO i jutro z samego rana będzie nowy alternator .
Jak zwykle serwis Toyoty udowodnił ze jest najlepszy na świecie .
WD 40 psikałem kilka razy i dawało efekt na kilka godzin…. Na pewno jest to doskonała metoda podczas wyprawy. Kylon wielkie dzięki pozwoliło mi to jeszcze na zrobienie 1500km.
Swoja droga zaskoczył mnie temat… po Disco gdzie jako młody Offkierownik wykonywałem efektowne brodzenia i wjazdy na predce do kałuży i 2 wymiany alternatora…. z Toyką byłem ostrożniejszy i nie przypominam sobie po klamki wklejek…. a alternator odmówił posłuszeństwa .
Czy starszyzna ( stażem) ma jakiś pomysł na obronę alternatora…. dodatkowa osłona?, drobna siatka na wloty by błotem nie dawało( to obrona chłodnicy bardziej), częste czyszczenie aaaa może przed wyjazdem w teran zdrowo silikonem napsukac?
Nie takim do okien ale są preparaty w sprayu do ochrony przed wilgocia itp....tylko a alternatorze się wszystko kręci i jest goraco.
Jak zwykle serwis Toyoty udowodnił ze jest najlepszy na świecie .
WD 40 psikałem kilka razy i dawało efekt na kilka godzin…. Na pewno jest to doskonała metoda podczas wyprawy. Kylon wielkie dzięki pozwoliło mi to jeszcze na zrobienie 1500km.
Swoja droga zaskoczył mnie temat… po Disco gdzie jako młody Offkierownik wykonywałem efektowne brodzenia i wjazdy na predce do kałuży i 2 wymiany alternatora…. z Toyką byłem ostrożniejszy i nie przypominam sobie po klamki wklejek…. a alternator odmówił posłuszeństwa .
Czy starszyzna ( stażem) ma jakiś pomysł na obronę alternatora…. dodatkowa osłona?, drobna siatka na wloty by błotem nie dawało( to obrona chłodnicy bardziej), częste czyszczenie aaaa może przed wyjazdem w teran zdrowo silikonem napsukac?
Nie takim do okien ale są preparaty w sprayu do ochrony przed wilgocia itp....tylko a alternatorze się wszystko kręci i jest goraco.
Re: problem z ładowaniem w nowym Hilu
nie wiem jak w hilu ale w j90 szczotki w alternatorze sa tak jakby hermetycznie umieszczone pomiedzy dwoma uszczelkami ,u mnie po ostrym zasuwaniu w glebokim blocie ,padly szczotki ale nie od blota ,poprostu sie skoczyly a jedna zawiesila ale grama blota tam nie bylo ,czysciutko ,wsadzilem nowe z aso koszt +-80pln i smiga dalej pewnie kolejne 200tys
Re: problem z ładowaniem w nowym Hilu
Po niedzielnym wypadzie na poligon alternator zdechl. Diagnoza po wyjeciu - spalony mostek i regulator napiecia. Czesci oczywiscie nie wystepuja osobno i trzeba kupic caly alternator za 1,7k. Macie jakis pomysl na rozwiazanie alternatywne ? Moze ktos ma uzywke na zbyciu ?
Najgosze jest to ze nie bylo zadnego upalania tylko lekka pojezdzawka z mlodym. Kilka plytkich kaluz i troche blota. Pocieszcie mnie ze to nie musi byc wina jednego wyjazdu bo jesli kazdy wypad tym autem ma mnie kosztowac 1 k+ (wczesniej padl abs) to ja raczej p....dole taki interes
Jeszcze gorsze ze z Campa w tym roku nici, chyba ze na lawecie...
Najgosze jest to ze nie bylo zadnego upalania tylko lekka pojezdzawka z mlodym. Kilka plytkich kaluz i troche blota. Pocieszcie mnie ze to nie musi byc wina jednego wyjazdu bo jesli kazdy wypad tym autem ma mnie kosztowac 1 k+ (wczesniej padl abs) to ja raczej p....dole taki interes
Jeszcze gorsze ze z Campa w tym roku nici, chyba ze na lawecie...
Re: problem z ładowaniem w nowym Hilu
Qberus
nie wiem, co to jest mostek, ale w pajero regulator miałem kombinowany, oddzielnie od altka i wysoko - działało
Hil póki co odpukać, mimo kilkukrotnego topienia, unikania myjni - prąd jest jak trzeba i wszystko działa mimo prawie 120 kkm
nie wiem, co to jest mostek, ale w pajero regulator miałem kombinowany, oddzielnie od altka i wysoko - działało
Hil póki co odpukać, mimo kilkukrotnego topienia, unikania myjni - prąd jest jak trzeba i wszystko działa mimo prawie 120 kkm
Re: problem z ładowaniem w nowym Hilu
Chodzi o mostek prostowniczy.
Wychodzi na to, że miałem pecha bo mimo cackania się z autem coś się dostało do środka alternatora . Tak czy inaczej zamówiłem wczoraj zamiennik za 450,- zeta i mam nadzieję, że będzie ok. Niestety dotrze dopiero na poniedziałek .
Wychodzi na to, że miałem pecha bo mimo cackania się z autem coś się dostało do środka alternatora . Tak czy inaczej zamówiłem wczoraj zamiennik za 450,- zeta i mam nadzieję, że będzie ok. Niestety dotrze dopiero na poniedziałek .