Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 15 lis 2018, 14:11
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01 paź 2018, 17:58 
Offline

Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Posty: 187
Lokalizacja: Legionowo
Auto: Hillux 2007, LJ 70 1989
Próbowałem opuścić koło zapasowe w moim Hiluxie (z 2007) i "winda"stoi jak zaspawana, pewnie zardzewiała...
Ma ktoś jakiś patent żeby ją uruchomić?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2018, 20:54 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5794
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Zwykle odcina się linkę, i zapodaje nową windę.

możesz spróbować to rozruszać - WD40 do mechanizmu, i próbować rozruszać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2018, 20:57 
Offline

Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Posty: 187
Lokalizacja: Legionowo
Auto: Hillux 2007, LJ 70 1989
jakbys mógł przyblizyc mi którą linke

tam jest otwór, w który wkłada się pokrętło od podnośnika, a koło podnosi się i opuszcza na łańcuchu...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2018, 21:01 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5794
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
A - to insza sprawa.

Te windy są w dwóch wersjach, z łańcuchem, albo z linką. W przypadki łańcucha problem jest w korozji łańcucha, i jego "zesztywnieniu". Przestaje się gładko nawijać na bębenek. Trza lać penetrantem, i powinno puścić. Pomaga też wyciągnięcie luźnej części przez koło (w dół), bo blokowanie odwijania to właśnie zaciąganie tej zesztywniałej części ponownie na bęben.

Można też odciąć łańcuch, i wspawać nowy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2018, 21:04 
Offline

Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Posty: 187
Lokalizacja: Legionowo
Auto: Hillux 2007, LJ 70 1989
Wielkie dzieki Rokfor


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2018, 21:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Posty: 733
Lokalizacja: Wieś w lesie
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Ostatnio miałem ten sam problem. Dodatkowo nie miałem tego oryginalnego „patyka” do kręcenia. Mocowałem się chyba z godzinę siedząc pod autem i stwierdziłem, że drugi raz koła tam już nie włożę. Wylądowało na pace. Tym bardziej, że ściągnąłem oryginalną oponę i założyłem większą.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2018, 21:30 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5794
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Jak jest niezardzewiały łańcuch - to jest to wysoce nezajebliwy patent. problemem jest właśnie tenże łańcuch - ja bym rozważył zapodanie tam identycznego w wersji nierdzewnej. Powinien rozwiązać wszystkie te problemy, zachowując niezajebliwość tego systemu.

Wersja alternatywna, czyli z linką, też ma ten sam problem. W sensie, że korozon. Bo mechanizm się nie zacina - ale linka potrafi skorodować tuż przy uchwycie koła, i koło odpada (w sposób mało kontrolowany). Jak się łatwo domyślić, wymiana linki na nierdzewną tez ten temat rozwiązuje raz i na zawsze. :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2018, 23:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 183
Auto: HDJ 100
Niestety, żeby to ogarnąć trzeba się ubrudzić. U mnie też było zapieczone ale nie sam łańcuch tylko sprężyna dociskowa. Była zasyfiona (korozja, błoto) tak, że ledwo było widać zwoje. Wyglądała jak zamurowana w pozycji ściśniętej. Po oczyszczeniu działa jak należy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2018, 7:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 967
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Warto raz na jakis czas ruszyć ten mechanizm, zdjąć koło, zobaczyć w jakim jest stanie. Umyc dokładnie mechanizm i podłoge nad mocowaniem, tam czesto zbiera sie syf i rdzewieje. Popsikać całą windę jakims smarowidłem, łańcuch oczyscić pomalować.

Przynajmniej ja raz na jakiś czas tak robie żeby sie upewnić że mam ten zapas sprawny. Nie wspomne juz o rotacji kół którą też warto robić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2018, 13:09 
Offline

Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Posty: 187
Lokalizacja: Legionowo
Auto: Hillux 2007, LJ 70 1989
Dzieki wszystkim za rady, winda ruszyła, koło wyjęte :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2018, 15:41 
Offline

Rejestracja: 28 wrz 2018, 8:37
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Hilux, 1.5 kabiny 2007 r.
a czym psikałeś?
U mnie dziś ten sam problem.
Mam windę na linkę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2018, 16:17 
Offline

Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Posty: 187
Lokalizacja: Legionowo
Auto: Hillux 2007, LJ 70 1989
Najpierw obficie dałem WD - 40 - noc czekania i nie poszło.
Przy drugim podejściu uzyłem ON (Diesel)i strzykawką z igłą wlewałem do mechanizmu wciągarki - po godzinie puściło.
Powodzenia!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group