2.8 D-4D w HiLuxie od 2021 roku

Moderator: luk4s7

stan1906
Posty: 143
Rejestracja: 10 wrz 2015, 20:49
Kontakt:

2.8 D-4D w HiLuxie od 2021 roku

Post autor: stan1906 »

Od 2021roku w Hiluxie będzie dostępny motor 2.8 D4D 204KM czyli zmodernizowana jednostka z J15 (tam było 177KM).
Więcej pod linkiem:
https://www.toyota.pl/articles/2020/now ... -generacji

Giszter
Posty: 97
Rejestracja: 12 maja 2019, 15:53
Auto: Toyota Hilux VIII gen

Re: 2.8 D-4D w HiLuxie od 2021 roku

Post autor: Giszter »

Wszystko super, ale. ja i tak czekam na Hiluxa 7 osobowego, to by było idealne auto. Bo obecnie niestety przy dwójce małych dzieciaków czyli dwóch ekstra fotelikach na tylnej kanapie już nie ma miejsca i człowiek nie zabierze kogoś jeszcze:(
Wiem wiem jest Landcruiser ale po
1 uwielbiam Hiluxa za możliwość pakowania wszystkiego do paki brudne/mokre rowery, szpej wspinaczkowy czy inne graty
2 no jest sporo tanszy od Landka ...

stan1906
Posty: 143
Rejestracja: 10 wrz 2015, 20:49
Kontakt:

Re: 2.8 D-4D w HiLuxie od 2021 roku

Post autor: stan1906 »

Cenowo różnica jest bardzo duża. Za nowe dobrze doposażone J15 trzeba dać jakieś 250 tyś zł :(

Toyota podaje, że HiLux z 2.8D-4D 204KM ma sprint do 100km/h w 10sekund i moment 500Nm co wydaje się całkiem fajnymi osiągami juz.
Może sam sprint do 100km/h nie jest na papierze niewiadomo jaki ale 500Nm powinno już dawać sporą elastyczność w trasie.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3385
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

2.8 D-4D w HiLuxie od 2021 roku

Post autor: luk4s7 »

stan1906 pisze:Cenowo różnica jest bardzo duża. Za nowe dobrze doposażone J15 trzeba dać jakieś 250 tyś zł :(
Dobrze doposażony to pojęcie względne. Prado jest 50k tańsze i raczej niczego mu nie brakuje.

Hilux to auto o wiele mniej komfortowe niż LC. Za te 30k pln różnicy dostajemy znacznie przestronniejsze wnętrze, świetne wyciszenie wnętrza i bardzo dobre tłumienie nierówności. Jeśli ktoś ma wątpliwości to niech się przejęcie oboma autami.
Hil z 2.8 będzie cenowo już całkiem blisko LC Prado. Chyba że cena LC podskoczy proporcjonalnie gdyż zostanie tylko wersja 204 KM.

Awatar użytkownika
mamut
Posty: 252
Rejestracja: 21 mar 2012, 08:56
Auto: GDJ150 '18
Kontakt:

Re: 2.8 D-4D w HiLuxie od 2021 roku

Post autor: mamut »

Giszter pisze:
26 sie 2020, 16:46
Wszystko super, ale. ja i tak czekam na Hiluxa 7 osobowego, to by było idealne auto. Bo obecnie niestety przy dwójce małych dzieciaków czyli dwóch ekstra fotelikach na tylnej kanapie już nie ma miejsca i człowiek nie zabierze kogoś jeszcze:(
Wiem wiem jest Landcruiser ale po
1 uwielbiam Hiluxa za możliwość pakowania wszystkiego do paki brudne/mokre rowery, szpej wspinaczkowy czy inne graty
2 no jest sporo tanszy od Landka ...
same sprzeczności w twoim poście ...
Hil nigdy nie będzie 7 osobowy. Chyba, że chodzi Ci o Fortuner-a ...
niestety albo rybki albo akwarium. Jak masz 7 osób to nie masz bagażnika ...coś za coś ..

Giszter
Posty: 97
Rejestracja: 12 maja 2019, 15:53
Auto: Toyota Hilux VIII gen

Re: 2.8 D-4D w HiLuxie od 2021 roku

Post autor: Giszter »

Nikt nie mówił, że będzie łatwo. Mam Hiluxa jest świetny ale niestety jak będzie dwójka dzieciaków to będzie brakowało 3 rzędu siedzień. Masz rację musieli by wydłużyć hiluxa o te kilkadziesiąt cm ale ja bym się nie pogniewał wtedy.

Awatar użytkownika
mamut
Posty: 252
Rejestracja: 21 mar 2012, 08:56
Auto: GDJ150 '18
Kontakt:

Re: 2.8 D-4D w HiLuxie od 2021 roku

Post autor: mamut »

Giszter pisze:
26 sie 2020, 18:03
Nikt nie mówił, że będzie łatwo. Mam Hiluxa jest świetny ale niestety jak będzie dwójka dzieciaków to będzie brakowało 3 rzędu siedzień. Masz rację musieli by wydłużyć hiluxa o te kilkadziesiąt cm ale ja bym się nie pogniewał wtedy.
Pojeździsz kilka lat i zmienisz :) ja mam poprzedniego Hila i jak przyszedł czas na zmianę to też rozważałem zakup nowego Hila. Jednak po przejechaniu się LC ... Hil został w domu i uwielbiam od czasu do czasu nim pojeździć ... :D

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3385
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: 2.8 D-4D w HiLuxie od 2021 roku

Post autor: luk4s7 »

mamut pisze:
Giszter pisze:
26 sie 2020, 18:03
Nikt nie mówił, że będzie łatwo. Mam Hiluxa jest świetny ale niestety jak będzie dwójka dzieciaków to będzie brakowało 3 rzędu siedzień. Masz rację musieli by wydłużyć hiluxa o te kilkadziesiąt cm ale ja bym się nie pogniewał wtedy.
Pojeździsz kilka lat i zmienisz :) ja mam poprzedniego Hila i jak przyszedł czas na zmianę to też rozważałem zakup nowego Hila. Jednak po przejechaniu się LC ... Hil został w domu i uwielbiam od czasu do czasu nim pojeździć ... :D
Dokładnie. Moja historia jest trochę podobna. Miałem już bardzo konkretny plan na Hila. Chciałem go kupić używanego ale z bardzo dobrego źródła. Chyba najlepszego jakie mogłem sobie wyobrazić. Mowa a aktualnym modelu z silnikiem 2.4 i podwójną kabiną w wersji SR5.

Pewnego dnia jednak przejechałem się nowym LC i... zdałem sobie sprawę że Hil jako rodzinne auto jest lata świetlne od LC. Co prawda moja żona wiedziała to od początku i głośno o tym mówiła (jak i kilka innych osób) ale jakoś dopiero po tej jeździe dotarło to do mnie. Proponuje również przejechać się oboma autami ale ma tylnym siedzeniu. To jest dopiero różnica.

stan1906
Posty: 143
Rejestracja: 10 wrz 2015, 20:49
Kontakt:

Re: 2.8 D-4D w HiLuxie od 2021 roku

Post autor: stan1906 »

luk4s7 pisze:
26 sie 2020, 17:25
stan1906 pisze:Cenowo różnica jest bardzo duża. Za nowe dobrze doposażone J15 trzeba dać jakieś 250 tyś zł :(
Dobrze doposażony to pojęcie względne. Prado jest 50k tańsze i raczej niczego mu nie brakuje.
Chodziło mi o pełne lub prawie pełne wyposażenie z listy ;)

Giszter
Posty: 97
Rejestracja: 12 maja 2019, 15:53
Auto: Toyota Hilux VIII gen

Re: 2.8 D-4D w HiLuxie od 2021 roku

Post autor: Giszter »

Cholerka, to trzeba chyba zacząć odkładać do skarbonki ;)

stan1906
Posty: 143
Rejestracja: 10 wrz 2015, 20:49
Kontakt:

Re: 2.8 D-4D w HiLuxie od 2021 roku

Post autor: stan1906 »

Ja już dawno zacząłem :D

Awatar użytkownika
mamut
Posty: 252
Rejestracja: 21 mar 2012, 08:56
Auto: GDJ150 '18
Kontakt:

Re: 2.8 D-4D w HiLuxie od 2021 roku

Post autor: mamut »

U naszych zachodnich sąsiadów pojawiły się już możliwości konfiguracji nowego Hiluxa.
Co ciekawe będzie można kupić 1,5 kabiny również z silnikiem 2,8 w 3 wersjach wyposażenia. Tak samo podwójna kabina.

W Austrii natomiast 2,8 będzie również dostępny w manualnej skrzyni biegów.

Czuje, że u nas takiej opcji nie będzie i będzie jedna wersja wyposażenia z silnikiem 2,8.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3385
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: 2.8 D-4D w HiLuxie od 2021 roku

Post autor: luk4s7 »

Według informacji prasowych z kangurzego lądu, 204KM będą dostępne tylko z automatem. Auta z ręczną skrzynia będą miały jak dotychczas 177KM. To dotyczy co prawda LC ale coś mi mówi że to zabieg celowy co by nie zajeździć za szybko sprzęgła tudzież innych elementów układu napędowego.

Giszter
Posty: 97
Rejestracja: 12 maja 2019, 15:53
Auto: Toyota Hilux VIII gen

Re: 2.8 D-4D w HiLuxie od 2021 roku

Post autor: Giszter »

Eh troche szkoda. Rozumiem wszystkie zalety automatów, wiem, że są niezawodne i tak dalej ale kurcze fajnie tak sobie biegi jednak ręcznie zmieniać. Chociaż w nowym Hiluxie przynajmniej u mnie wsteczny mógłby delikatniej wchodzić ;)

GrzesiekSHY
Posty: 2
Rejestracja: 05 wrz 2019, 07:25

Re: 2.8 D-4D w HiLuxie od 2021 roku

Post autor: GrzesiekSHY »

Patrząc na https://pdf.sites.toyota.pl/spec_nowy_hilux_2020.pdf
wychodzi że 2.8 będzie od wersji sr5, tylko w podwójnej kabinie ale dla MT jak i AT i jest droższy ok 10k względem 2.4

ODPOWIEDZ