Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 18 cze 2019, 8:38
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 20 gru 2018, 10:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 674
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
plum76 pisze:
Greg sprawdzałeś przy jakim napięciu nagrzewnica przestaje działac?
Paweł

Nie sprawdzałem bo i po co? Nie spodziewam się tu niemiłych niespodzianek :wink:
plum76 pisze:
Ja mam wyświetlacz lcd i nie widze możliwości podniesienia progu wyłączenia nagrzewnicy przy niskim napięciu.
Paweł

Zadaj pytanie sprzedawcy czy próg wyłączenia ustawiony jest programowo czy np potencjometrem na płytce elektroniki. Powinni odpowiedzieć w miarę szybko.
plum76 pisze:
Czy ten Twój akumulator zniesie takie rozładowanie?
Paweł

Przy max grzania wyciągnie mi przez 8h około 25-30Ah czyli ~30%.
Ale:
- nie będzie działało na maxa,
- moje webasto to 2kW i 40W
Czyli tak jak pisał Robert, włączy się wieczorem i wyłączy rano bez cykli rozruchowych.
Twoje to 5kW, gabaryty takie same jak dla 2kW, różnica w amperach to częściej działająca pompka i bardziej prądożerny wentylator. Jak obawiasz się wyłączenia z braku prądu to zmniejsz moc grzania.

PS.
Webasto kupowałem z myślą osuszania powietrza, grzanie to u mnie produkt uboczny. :mrgreen:
Śpiwór mam do tego by było ciepło.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 gru 2018, 11:38 
Online
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1605
Lokalizacja: Warka
Auto: UZJ40
Przekaźnik będzie nawet z plynna regulacja. Ale tego urzadzenia na zdrowy rozsadek lepiej nie wylaczac zero jedynkowo bo nie wystudzi sie wymiennik. Jak widze osiąga on blisko 200stopni a obudowa z plastiku jest wirc moze nie przetrwac tego. Zdaje sobie sprawe ze teoretyzuje i w praniu wyjdzie wszystko. Z zimna nie umre bo mam cos czego inni mie mają- bańkę po mleku.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 gru 2018, 17:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2013, 15:43
Posty: 158
Lokalizacja: Katowice
Auto: KDJ 120
Rav4 3,5 v6
Panowie w tych małych obudowach są webasta 2000 wat.
Piece 3500 w górę są już większej budowy. Wiadomo że moc grzewcza bierze się z ilości spalinej ropu i jak się zwiększy dawkę to te wasze piece się przepalą.
Popatrzcie na dane ile spalają ropy na godzinę, ok 0,24l.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 gru 2018, 11:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 674
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
Webasto już w pudełku.
Środek wyłożony wełną mineralną i armaflexem
https://drive.google.com/open?id=1O4cb34lgtLt0CB8Y-GAAVUHQxRfnZo3h
Wygląd zewnętrzny
https://drive.google.com/open?id=18ZGxx9VIHWhfBQ4GETr19W-XePxzOOeH


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 gru 2018, 18:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 674
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
Webasto z skrzynce już po testach. Teraz to inna maszynka. Duużo cichsze!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 gru 2018, 17:41 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1335
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
To ja w ramach ogrzewania "leżącego " wszedłem w posiadanie dzisiaj śpiwora MON 729A, w sumie to dwa śpiwory.. :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 gru 2018, 1:31 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2251
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
jezus pisze:
To ja w ramach ogrzewania "leżącego " wszedłem w posiadanie dzisiaj śpiwora MON 729A, w sumie to dwa śpiwory.. :-)

Ciekaw jestem Twoich wrażeń z użytkowania tego sprzętu i mam nadzieję że się podzielisz. Po pierwszej fali euforii poczytałem opinie i ogólny wniosek taki: wyposażenie kontraktowe MON ma nie bez przyczyny takie ceny na Allegro.

Kupiłem parę lat temu uczciwy puchowy śpiwór Yeti (dzisiaj się to nazywa Aura). Cena nielicha, ale za to noc w hamaku przy -25°C spędziłem całkiem wygodnie. Śpiwór ma komfort do -19°C. Problemy były dwa: marznę znacznie bardziej niż przeciętny człowiek moich gabarytów oraz w hamaku jest przygnieciona cześć pod plecami które mi trochę marzły. Dlatego też nie było idealnie. Teraz mam specjalny materac do hamaka i będę testował dalej jeśli tylko znajdę mróz.

Także daj znać. Jestem bardzo ciekaw jest syntetyk da radę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 gru 2018, 9:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 674
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
luk4s7 pisze:
jezus pisze:
...w hamaku jest przygnieciona cześć pod plecami które mi trochę marzły. Dlatego też nie było idealnie. Teraz mam specjalny materac do hamaka i będę testował dalej jeśli tylko znajdę mróz.

W turystyce mówią na to ,,zimne biodra, i podwieszaja od spodu hamaka np spiwor lub wkładają hamak do spiwora, tyle ze marzna stopy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 gru 2018, 9:27 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2251
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
vGreg pisze:
luk4s7 pisze:
jezus pisze:
...w hamaku jest przygnieciona cześć pod plecami które mi trochę marzły. Dlatego też nie było idealnie. Teraz mam specjalny materac do hamaka i będę testował dalej jeśli tylko znajdę mróz.

W turystyce mówią na to ,,zimne biodra, i podwieszaja od spodu hamaka np spiwor lub wkładają hamak do spiwora, tyle ze marzna stopy.

Znam te patenty i też stosuję. Mam dedykowany kokon w którym hamak trafia wraz z człowiekiem do środka. Niestety są minusy tego rozwiązania (np. noszenie 2 śpiworów). No ale nie kaszańmy wątku bo nie o tym tu rozmowa.
Ogrzewania postojowego do hamaka nie planuję montować


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 gru 2018, 9:53 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1335
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Spać będę w samochodzie na gąbce twardej 8cm. śpiwór, kołdra i koc .W razie możliwości hotel. Nie jestem typem trapera co zimą pod krzakiem sypia. Jedyne noce poza pomieszczeniem zimą spędzałem na wartach w woju w latach dziewięćdziesiątych. Ale nawet wtedy dawali taki wielki ciężki kożuch który grzał jak diabli. Nawet udało mnie się raz w nim zasnąć na stojąco i mnie podszedł zmiennik i obudził.. :-) , w nagrodę resztę nocy dłubałem w zamarzniętej ziemi dziurę ..dwa na dwa...i od razu było cieplej i spać się ode chciało.. :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 gru 2018, 17:59 
Online
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1605
Lokalizacja: Warka
Auto: UZJ40
dzis zrobiłem duży test.
Master ma racje, że prąd nie jest problemem bo w ciągu 4h zjadło ok 1V z aku przy pracy ciągłej.
Za to spaliło ok 3l paliwa. Także te 0,2-o.3l/h to miedzy bajki można włożyć. Na szczęście zbiornik mam 5l więc na noc starczy.
paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 gru 2018, 11:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2013, 15:43
Posty: 158
Lokalizacja: Katowice
Auto: KDJ 120
Rav4 3,5 v6
Nawet nie żartuj że tyle spaliło.
Ja 1,5 litrową butelką po Żywcu spokojnie noc ogarniam. ( Webasto 2000 stc)

Paliwo tanieje nie jest źle.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 gru 2018, 12:19 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1335
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
1,5 litrowa butelka żytniej i paliwo do webasta nie potrzebne, a noc ogarnięta :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 gru 2018, 13:34 
Online
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1605
Lokalizacja: Warka
Auto: UZJ40
Panel LCD mnie lekko irytuje, bo nie mogę dojść jak to ustawić. Niby w trybie "roboczym" daje się ustawić pracę pompy w zakresie ok 2-5khz ale wg mnie po przejściu na tryb normalny nic się nie zmienia i daje full ciąg.
Jak sprawdzam manual Grega, tam też jest specyfikacja dla 5kW to spalanie w przedziale 0.18-0.48l/h to norma, tylko u mnie wychodzi ta górna granica.
Jak tak dalej pójdzie to odpalę swoje Sirokko z 1980 roku, pompę już mam wezmę tego chińczyka z webasto 5kW+przerywacz kierunków jak sugerowałeś.
paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 gru 2018, 16:43 
Online
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1605
Lokalizacja: Warka
Auto: UZJ40
człowiek to jednak głupi jest.
W moim LCD steruje się nie temperaturą ale Hz, czyli ilością paliwa. Przy ustawieniu prawie minimalnym tzn 2Hz temperatura kotła to ok 130stopni , powietrze wylatuje lekko ciepłe. Amperomierz pokazuje pobór prądu 0,4 ampera- to nie pomyłka.
Drugi tryb jeszcze nie wiem do czego jest , chyba rozruchu bo wszystko idzie na maksa: pompa, wentylator i świeca żarowa. Może tez tak być, że on na max ciągnie do ustawionej temp i się wyłączy. Tego nie testowałem bo za duży garaż aby wydolił.
Podsumowując, prądu ci ja mam dość a i paliwa nie zabraknie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group