Montaz ogrzewania postojowego

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 941
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: vGreg »

plum76 pisze:Greg sprawdzałeś przy jakim napięciu nagrzewnica przestaje działac?
Paweł
Nie sprawdzałem bo i po co? Nie spodziewam się tu niemiłych niespodzianek :wink:
plum76 pisze:Ja mam wyświetlacz lcd i nie widze możliwości podniesienia progu wyłączenia nagrzewnicy przy niskim napięciu.
Paweł
Zadaj pytanie sprzedawcy czy próg wyłączenia ustawiony jest programowo czy np potencjometrem na płytce elektroniki. Powinni odpowiedzieć w miarę szybko.
plum76 pisze:Czy ten Twój akumulator zniesie takie rozładowanie?
Paweł
Przy max grzania wyciągnie mi przez 8h około 25-30Ah czyli ~30%.
Ale:
- nie będzie działało na maxa,
- moje webasto to 2kW i 40W
Czyli tak jak pisał Robert, włączy się wieczorem i wyłączy rano bez cykli rozruchowych.
Twoje to 5kW, gabaryty takie same jak dla 2kW, różnica w amperach to częściej działająca pompka i bardziej prądożerny wentylator. Jak obawiasz się wyłączenia z braku prądu to zmniejsz moc grzania.

PS.
Webasto kupowałem z myślą osuszania powietrza, grzanie to u mnie produkt uboczny. :mrgreen:
Śpiwór mam do tego by było ciepło.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2127
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: plum76 »

Przekaźnik będzie nawet z plynna regulacja. Ale tego urzadzenia na zdrowy rozsadek lepiej nie wylaczac zero jedynkowo bo nie wystudzi sie wymiennik. Jak widze osiąga on blisko 200stopni a obudowa z plastiku jest wirc moze nie przetrwac tego. Zdaje sobie sprawe ze teoretyzuje i w praniu wyjdzie wszystko. Z zimna nie umre bo mam cos czego inni mie mają- bańkę po mleku.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
rmaster
Posty: 190
Rejestracja: 23 lis 2013, 14:43
Auto: KDJ 120
Rav4 3,5 v6
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: rmaster »

Panowie w tych małych obudowach są webasta 2000 wat.
Piece 3500 w górę są już większej budowy. Wiadomo że moc grzewcza bierze się z ilości spalinej ropu i jak się zwiększy dawkę to te wasze piece się przepalą.
Popatrzcie na dane ile spalają ropy na godzinę, ok 0,24l.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 941
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: vGreg »

Webasto już w pudełku.
Środek wyłożony wełną mineralną i armaflexem
https://drive.google.com/open?id=1O4cb3 ... HQxRfnZo3h
Wygląd zewnętrzny
https://drive.google.com/open?id=18ZGxx ... -XePxzOOeH

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 941
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: vGreg »

Webasto z skrzynce już po testach. Teraz to inna maszynka. Duużo cichsze!

jezus
Posty: 1805
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: jezus »

To ja w ramach ogrzewania "leżącego " wszedłem w posiadanie dzisiaj śpiwora MON 729A, w sumie to dwa śpiwory.. :-)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3385
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: luk4s7 »

jezus pisze:To ja w ramach ogrzewania "leżącego " wszedłem w posiadanie dzisiaj śpiwora MON 729A, w sumie to dwa śpiwory.. :-)
Ciekaw jestem Twoich wrażeń z użytkowania tego sprzętu i mam nadzieję że się podzielisz. Po pierwszej fali euforii poczytałem opinie i ogólny wniosek taki: wyposażenie kontraktowe MON ma nie bez przyczyny takie ceny na Allegro.

Kupiłem parę lat temu uczciwy puchowy śpiwór Yeti (dzisiaj się to nazywa Aura). Cena nielicha, ale za to noc w hamaku przy -25°C spędziłem całkiem wygodnie. Śpiwór ma komfort do -19°C. Problemy były dwa: marznę znacznie bardziej niż przeciętny człowiek moich gabarytów oraz w hamaku jest przygnieciona cześć pod plecami które mi trochę marzły. Dlatego też nie było idealnie. Teraz mam specjalny materac do hamaka i będę testował dalej jeśli tylko znajdę mróz.

Także daj znać. Jestem bardzo ciekaw jest syntetyk da radę.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 941
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: vGreg »

luk4s7 pisze:
jezus pisze:...w hamaku jest przygnieciona cześć pod plecami które mi trochę marzły. Dlatego też nie było idealnie. Teraz mam specjalny materac do hamaka i będę testował dalej jeśli tylko znajdę mróz.
W turystyce mówią na to ,,zimne biodra, i podwieszaja od spodu hamaka np spiwor lub wkładają hamak do spiwora, tyle ze marzna stopy.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3385
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: luk4s7 »

vGreg pisze:
luk4s7 pisze:
jezus pisze:...w hamaku jest przygnieciona cześć pod plecami które mi trochę marzły. Dlatego też nie było idealnie. Teraz mam specjalny materac do hamaka i będę testował dalej jeśli tylko znajdę mróz.
W turystyce mówią na to ,,zimne biodra, i podwieszaja od spodu hamaka np spiwor lub wkładają hamak do spiwora, tyle ze marzna stopy.
Znam te patenty i też stosuję. Mam dedykowany kokon w którym hamak trafia wraz z człowiekiem do środka. Niestety są minusy tego rozwiązania (np. noszenie 2 śpiworów). No ale nie kaszańmy wątku bo nie o tym tu rozmowa.
Ogrzewania postojowego do hamaka nie planuję montować Obrazek

jezus
Posty: 1805
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: jezus »

Spać będę w samochodzie na gąbce twardej 8cm. śpiwór, kołdra i koc .W razie możliwości hotel. Nie jestem typem trapera co zimą pod krzakiem sypia. Jedyne noce poza pomieszczeniem zimą spędzałem na wartach w woju w latach dziewięćdziesiątych. Ale nawet wtedy dawali taki wielki ciężki kożuch który grzał jak diabli. Nawet udało mnie się raz w nim zasnąć na stojąco i mnie podszedł zmiennik i obudził.. :-) , w nagrodę resztę nocy dłubałem w zamarzniętej ziemi dziurę ..dwa na dwa...i od razu było cieplej i spać się ode chciało.. :-)

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2127
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: plum76 »

dzis zrobiłem duży test.
Master ma racje, że prąd nie jest problemem bo w ciągu 4h zjadło ok 1V z aku przy pracy ciągłej.
Za to spaliło ok 3l paliwa. Także te 0,2-o.3l/h to miedzy bajki można włożyć. Na szczęście zbiornik mam 5l więc na noc starczy.
paweł

Awatar użytkownika
rmaster
Posty: 190
Rejestracja: 23 lis 2013, 14:43
Auto: KDJ 120
Rav4 3,5 v6
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: rmaster »

Nawet nie żartuj że tyle spaliło.
Ja 1,5 litrową butelką po Żywcu spokojnie noc ogarniam. ( Webasto 2000 stc)

Paliwo tanieje nie jest źle.

jezus
Posty: 1805
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: jezus »

1,5 litrowa butelka żytniej i paliwo do webasta nie potrzebne, a noc ogarnięta :-)

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2127
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: plum76 »

Panel LCD mnie lekko irytuje, bo nie mogę dojść jak to ustawić. Niby w trybie "roboczym" daje się ustawić pracę pompy w zakresie ok 2-5khz ale wg mnie po przejściu na tryb normalny nic się nie zmienia i daje full ciąg.
Jak sprawdzam manual Grega, tam też jest specyfikacja dla 5kW to spalanie w przedziale 0.18-0.48l/h to norma, tylko u mnie wychodzi ta górna granica.
Jak tak dalej pójdzie to odpalę swoje Sirokko z 1980 roku, pompę już mam wezmę tego chińczyka z webasto 5kW+przerywacz kierunków jak sugerowałeś.
paweł

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2127
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: plum76 »

człowiek to jednak głupi jest.
W moim LCD steruje się nie temperaturą ale Hz, czyli ilością paliwa. Przy ustawieniu prawie minimalnym tzn 2Hz temperatura kotła to ok 130stopni , powietrze wylatuje lekko ciepłe. Amperomierz pokazuje pobór prądu 0,4 ampera- to nie pomyłka.
Drugi tryb jeszcze nie wiem do czego jest , chyba rozruchu bo wszystko idzie na maksa: pompa, wentylator i świeca żarowa. Może tez tak być, że on na max ciągnie do ustawionej temp i się wyłączy. Tego nie testowałem bo za duży garaż aby wydolił.
Podsumowując, prądu ci ja mam dość a i paliwa nie zabraknie.

ODPOWIEDZ