hilux- zmiana IFS na sztywny most

Moderator: luk4s7

rzycon
Posty: 3
Rejestracja: 04 lut 2017, 13:29

hilux- zmiana IFS na sztywny most

Post autor: rzycon »

jeżdze hiluxem już od 3 lat i denerwuje mnie ten słaby przedni niezależny most. chciałbym zmienic na coś sztywnego i tutaj moja prośba, pytanie:
czy założenie do auta dwóch mostów z hdj 80 ma sens?
czy kupienie przedniego sztywnego dyfra z hiluxa z innymi przełożeniami ?
tył zostanie normalnie na resorach a przód na sprężynie?.
Dodam, że mosty z hdj z blokadami dostałbym naprawde w promocyjnej cenie.
Bardzo prosze o pomoc.
Kuba

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: hilux- zmiana IFS na sztywny most

Post autor: Rokfor32 »

Most z HDJ80 jest szerszy o 15 cm (od tylnego w hilum '87 - 04. No chyba że mowa o młodszym hilu, wówczas różnica jest mniejsza). Tyle że w młodszym hilu IFS się nie sypie.

Robi się taki swap, ale ma moście z J7. Zakłada się wtedy piasty z 4R - lub dystanse 2x3cm) - żeby uzyskać szerokość tyłu (czyli WB 147cm)

rzycon
Posty: 3
Rejestracja: 04 lut 2017, 13:29

Re: hilux- zmiana IFS na sztywny most

Post autor: rzycon »

to 97 r. czyli most z j7 byłby najlepszym rozwiązaniem? i czy predzej znalazłbym taki most z odpowiednimi przełożeniami? bo gdybym miał znów zmieniac atak i wałek to wiązałoby sie to pewnie z dużym wydatkiem. bo jeśli wstawiłbym te z hdj to czy na tamtych przełożeniach samochód poprostu by się poruszal silnik to 2l

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: hilux- zmiana IFS na sztywny most

Post autor: Rokfor32 »

Nie ma czegoś takiego jak "przełożenia HDJ". Albo "przełożenia J7"

Oba mosty korzystaja z przekładni wielkości 8", typu "high pinion, reverse rotation", Te przekładnie, w zależności od konkretnego zastosowania, występowały w J7LD, J8 i J100. Dostępne przełożenia to 3,72, 4,10, 4,30, 4,56, 4,88, i 5,29.

Typowo, na naszym rynku, główki z J8 to przekładnie 3,72 i 4,10, rzadko ale bywało tez 4,56. Natomiast J7 to 4,30, 4,56 i 4,88. Przekładnia 5,29 występuje tylko w aftermarkecie. 3,72 - tylko fabryczna.

Nigdy tez nie spotkałem w żadnej aplikacji przekładni 3,90 tego typu - acz tylne 8" są jak najbardziej.

Ustal jakie masz przełożenie, i szukaj odpowiedniej główki do mostu przedniego sztywnego. Przy czym - główka nie jest z resztą mostu zespawana. potrzebujesz most z J7 (pochwa, półosie, zwrotnice, hample, wahacze, stabilizator, uchwyty do ramy. Komplet. I przełożenie takie, jak masz z tyłu - możesz je dobrać w używce z naszego rynku - albo zakupic w Stanach (wtedy kupujesz kompletny most z dowolna przekładnią - wywalasz tą która kupiłeś, i instalujesz właściwą).

Jaśniej już chyba nie dam rady ... :wink:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: hilux- zmiana IFS na sztywny most

Post autor: kpeugeot »

Taa i jeszcze wahacze i przekladnia i mocownie sprężyn i inny wal i drążki ....

To nie takie hop siup

rzycon
Posty: 3
Rejestracja: 04 lut 2017, 13:29

Re: hilux- zmiana IFS na sztywny most

Post autor: rzycon »

ok;)
bardzo dziękuje za wstępne naprowadzenie, myślę że powoli to ruszy i jak się uda to zamieszczę jakieś fakty. oraz gratuluje wiedzy i rozeznania w temacie.

ODPOWIEDZ