Hilux 3.0 bardzo zaniża spalanie i dużo pali ?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 bardzo zaniża spalanie i dużo pali ?

Post autor: Rokfor32 »

Co masz wlane do przekładni? auto ma seryjną wysokość?

Główne składniki oporów jazdy to opory powietrza - i opory mechanizmów. Lift auta winduje spalanie, bo powiększa sie powierzchnia czołowa auta (mało kto wie, że im wyżej od gleby - tym opór przepływającego powietrza pod autem jest większy).

To samo oleje - gęste oleje klasy 85W90 dają bardzo duże opory, szczególnie na krótkich dystansach, kiedy nie zdążą sie rozgrzać do roboczej temperatury.

Zbieżność poprawnie ustawiona?

Jak se nie zapomnę - to zabiorę na Campa akcelerometr. Mierzy do 0,001G, więc jak ktoś będzie chciał - to se zrobi porównanie w oporach toczenia na jakim "testowym" kawałku asfaltu. :wink: A potem uświadomię - jak zmierzona wartość oporów przekłada się na zapotrzebowanie mocy ... :mrgreen:

pk1pawel
Posty: 61
Rejestracja: 24 wrz 2013, 15:21

Re: Hilux 3.0 bardzo zaniża spalanie i dużo pali ?

Post autor: pk1pawel »

Oleje takie jak zaleca fabryka (zmieniane w ASO) w tylnym moście o ile dobrze kojarzę to 80W90...ale to nie ma nic do rzeczy gdyż rozmawiamy o spalaniu trasach setek km po prostych drogach więc zawsze wszystko jest nagrzane. Geometria była sprawdzana przy 50tys, wszystko fabryczne żadnych liftów. To nie problem w oporach toczenia - zauważ, iż wspomniałem że ciągnąc przyczepę 600kg (a to chyba większy opór niz lift bądź olej 85w90) spalanie wzrosło jedynie o 0,4L/100..a ja szukam nadwyżki min 1L/100km porównując z innymi hilami 3.0

sprytnypavel
Posty: 42
Rejestracja: 02 lis 2013, 13:55
Auto: HI-taczka-LUX 2.5 (2008)
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 bardzo zaniża spalanie i dużo pali ?

Post autor: sprytnypavel »

pk1pawel pisze:...choćbym nie wiem jak jechał to poniżej 9,5 nie zejdę...a tutaj mówicie, że niewiele jak na taki wóz ale udaje się wam zejść nawet do 8L....dla mnie to utopia. Średnio natomiast spala mi 11L i nie mam ciężkiej nogi i jeździ pusty. W osobowych 2.0 TDI nie przekraczam 6L..
Wiesz, też jeżdżę 1.9TDi i te spalają mi 4,5 do max 5,5L w klasach kompakt i średniej.
Nie mam tu na myśli jakiegoś katowania silnika jak np. 70km/h na piątym biegu.

Być może problem nie leży w aucie, lecz w mało-defensywnym stylu powożenia...
Proponuję zabrać na dłuższą przejażdżkę doświadczonego kierowcę TIR'a, możesz się wiele dowiedzieć...
Człowiek uczy się całe życie :wink:

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Hilux 3.0 bardzo zaniża spalanie i dużo pali ?

Post autor: zombi »

sprytnypavel pisze:... Proponuję zabrać na dłuższą przejażdżkę doświadczonego kierowcę TIR'a, możesz się wiele dowiedzieć...
miałem kiedyś rav benzyna 2,4 automat. Byłem święcie przekonany, że ten samochód pali 13l/100, a poniżej 12l/100 to osobiście nigdy nie udało mi się zejść.
Moje zaskoczenie było wielkie jak w trasie zmienił mnie kolega TIRowiec i wyszło 8l/100. Inna sprawa, że jak się obudziłem to nerwowo nie wytrzymałem tempa i musiałem go zmienić (penie do dziś byśmy jechali ;) ).

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 bardzo zaniża spalanie i dużo pali ?

Post autor: kylon »

Namówiony przez kolegów do przeczytania tego wątku uczyniłem to. Zadumałem się przez chwilę wiedząc że Hilux to nie najlepszy samochód do eco drivingu i ponownie zająłem się czymkolwiek innym. Nie będę robił śledztwa bo w jednym z aut spalanie na komputerku od nowości z 7,2 wzrosło na 7,3 po przejechaniu 30 tyś a na drugim z 10,5 na 12,5 po 180 tyś. Chyba się zużywa zatem :mrgreen: I jak tu żyć :?:

Awatar użytkownika
Gruzin
Komisja Rewizyjna
Posty: 305
Rejestracja: 10 kwie 2008, 22:42
Auto: LJ70 2LT
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 bardzo zaniża spalanie i dużo pali ?

Post autor: Gruzin »

Jak żyć... :wink:
Jeszcze 20-25 lat temu rzeczywistością w polandzie był maluch znaczy fiat 126p :wink:
A z 600 kg, że 3m długości, śmigłak 0,6l, 23KM i po mieście palił 6-7l niektórymi nawet 8l...
W trasie nawet 5 pociągnął jak się 80km/h nie przekroczyło.
Nikt nie narzekał na spalanie tylko się cieszył ze MA i jedzie...
O trapezie i kredensie 1,5l spadających 10-13l tylko wspomnę. Ależ top byl wypas...
Teraz nowa duża Toyota z 3l smiglakiem, 170KM, 2 tony, 5m dlygosci pali 10l i jest problem... Duuuuuuzo, bo z 5 byłoby lepiej, a tak za 2-3 to już ok.

Jak żyć Panie Premierze, jak żyć... :mrgreen:

PS. Też przebrnalem przez ten wątek z samozaparciem i zdziwieniem dużym .... :roll:

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 bardzo zaniża spalanie i dużo pali ?

Post autor: LEX »

No temat taki dość specyficzny. Mnie dość mocno uderzyło zdanie, że autorowi mina rzednie jak tankuje, bo spodziewał się 8.5L a wychodzi 9.5L. Choć z drugiej strony rozumiem, bo mi też parę razy mina zrzedła jak zamiast 21L wyszło mi 22.

Nie chcę się tutaj jakoś nabijać czy coś, ale na serio rozbijamy gówno na atomy i dzielimy włos na dwa. Pali ile pali i już. Nadal pali mało, bo poniżej 15L więc czym tu się przejmować? Różnicą 4,5zł na 100km? Wystarczy nie kupić na stacji parówki z mięsa oddzielonego mechanicznie i już mamy prawie dwa litry spalania mniej i przy okazji zyskujemy na zdrowiu. No a zdrowie nie ma ceny...

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 bardzo zaniża spalanie i dużo pali ?

Post autor: mopar »

LEX pisze:No temat taki dość specyficzny. Mnie dość mocno uderzyło zdanie, że autorowi mina rzednie jak tankuje, bo spodziewał się 8.5L a wychodzi 9.5L. Choć z drugiej strony rozumiem, bo mi też parę razy mina zrzedła jak zamiast 21L wyszło mi 22.

Nie chcę się tutaj jakoś nabijać czy coś, ale na serio rozbijamy gówno na atomy i dzielimy włos na dwa. Pali ile pali i już. Nadal pali mało, bo poniżej 15L więc czym tu się przejmować? Różnicą 4,5zł na 100km? Wystarczy nie kupić na stacji parówki z mięsa oddzielonego mechanicznie i już mamy prawie dwa litry spalania mniej i przy okazji zyskujemy na zdrowiu. No a zdrowie nie ma ceny...

.... brakuje mi jeszcze wiele takiej "ogłady" w pisaniu w porównaniu do LEXA , dlatego zapieram się nogami , żeby nic nie pisać w takich tematach ... bo pewnie dostałbym bana :mrgreen:

Awatar użytkownika
Norick
Posty: 1333
Rejestracja: 07 gru 2008, 02:58
Auto: Haluks kozow?z
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 bardzo zaniża spalanie i dużo pali ?

Post autor: Norick »

To ja się wypowiem,bo troche juz jeżdze haluxem. Silnik 2,5 gumy 31x10,5x15, najczęściej MTki.
W mieście pali mi latem ok. 11litrów i mniej nie chce. Na trasach ok.9- 9,5 pod warunkiem że mocno nie cisnę czyli nie przekraczam 120km/h. Jeśli cisnę 130 i więcej.. powyżej dychy ( na trasach z reguły mam kilkaset kilo bagażu).
Zimą 12-13 w cyklu miejskim bo czasami trza się posiłkować przodem ale nie przekroczyłem 14 nawet na nalewkach a'la Yokohama MT. Najmniej spaliłem wracając z Ukrainy 8,4 litra, ale dlatego że miałem urwany z przodu przewód hamulcowy to i średnia przelotowa była niska. Opcji teren jakoś nie liczę bo tu oczywiście nie ma miarodajnych danych. Ogólnie każdy wyjazd liczę średnio dyche na sto, bo to co zaoszczędze na trasie to spale w terenie. Z reguły się sprawdza aczkolwiek nie zawsze :mrgreen:
Zawsze tankuję pod korek, dawno już przestałem liczyć z przecinkami ( i kalkulatorem) ale patrząc po litrażu i przejechanych kilometrach mniej więcej się zgadza. Nie bawcie się w badaczy pisma bo to nie ma sensu. Każdy silnik musi zeżreć i koniec. Znam też opowieści moich kolegów jak to salonowy landek pali im 8,5 na setkę ale się uśmiecham bo ja mam o ileśet kilo lżejszy, mniejszy silnik, i manuala a nie zbliżam się nawet do takich wyników :D

pk1pawel
Posty: 61
Rejestracja: 24 wrz 2013, 15:21

Re: Hilux 3.0 bardzo zaniża spalanie i dużo pali ?

Post autor: pk1pawel »

LEX pisze:No temat taki dość specyficzny. Mnie dość mocno uderzyło zdanie, że autorowi mina rzednie jak tankuje, bo spodziewał się 8.5L a wychodzi 9.5L. Choć z drugiej strony rozumiem, bo mi też parę razy mina zrzedła jak zamiast 21L wyszło mi 22.

Nie chcę się tutaj jakoś nabijać czy coś, ale na serio rozbijamy gówno na atomy i dzielimy włos na dwa. Pali ile pali i już. Nadal pali mało, bo poniżej 15L więc czym tu się przejmować? Różnicą 4,5zł na 100km? Wystarczy nie kupić na stacji parówki z mięsa oddzielonego mechanicznie i już mamy prawie dwa litry spalania mniej i przy okazji zyskujemy na zdrowiu. No a zdrowie nie ma ceny...
Martwi fakt,że fani Hiluxa wybaczą mu wszystko...i ważne że jedzie...to że pali więcej o 3L niz pisze w instrukcji..ok tez trudno. Czy 2L różnicy na 100 to mało?? Nowy isuzu d-max jest tańszy o 20% i daje więcej komfortu,400 Nm, silniki to jak zawsze potęga niezawodności i przy takiej jeździe spali 2 l mniej(proponuje zrobić jazdę testową i się ustosunkować). Ktoś powie to mało = kupując autko w salonie i przejeżdżając nim 200 tys to na różnicy w spalaniu zostaje 20 tys PLN.. ale to też nic prawda? bo wydane nie jednorazowo lecz na raty. Mój Hill z doposażeniem wyjechał z salonu za kwotę 155 tys, po 2 latach jazdy po szosie podwozie było tak zardzewiałe jak w 20 letnim żuku(są nawet sprawy w sądzie w tej kwestii), na gwarancji były malowane drzwi gdyż wychodziły rdzawe kropki- też znany problem i wiecie co ASO na to? - że stal z której robią toyoty rdzewieje ale wolniej się rozpadnie niż w innych markach...bez komentarza. Oczywiście poddałem go prof.antykorozji i jakoś jeżdżę.

Założyłem posta chcąc usłyszeć ile pali kolegom identyczny pojazd przy oszczędnej jeździe...a nie dewagacje po polonezach z PRLu innych pudłach benzynowych. Porównujmy te same pojazdy.

endurance
Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 26 gru 2007, 17:59
Auto: Hilux - owocow?z
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 bardzo zaniża spalanie i dużo pali ?

Post autor: endurance »

Ja, ja wiem... :)
myślałem, że rozwiązałem ten problem... przez montaż drugiego baku... ale dalej nie pomogło :( i jak o świcie sucho w bakach i po całym dniu jazdy to dalej muszę tankować dwa razy na dobę, ale jestem dalej o prawie 1500km :) Następnym razem zrobię jeszcze większy bak. Może jak pójdziesz tą drogą i będziesz przepompowywał podczas jazdy paliwo to będziesz mógł pomyśleć, że jedziesz i przybywa Ci paliwa... dobrze działa na samozadowolenie :) Ja jak jadę hilem to prawie zawsze na przygodę, więc jak więcej spali tym jestem dalej od domu, a przez to szczęśliwszy :)

dzisiaj nieszczęśliwy bo w domu
wojciech endurance
www.polkasteam.pl

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 bardzo zaniża spalanie i dużo pali ?

Post autor: kylon »

Warstwę masła na kanapkach też mierzysz w mikronach aby być szczęśliwym posiadaczem kilkudziesięciu kostek masła na emeryturze? Moim zdaniem to nie oszczędności tylko paranoja i to chorobliwa.
Czemu nie kupiłeś Isuzu. To bardzo dobre auto.

Porównaj takie same samochody a nie podobne a wszelkie próby wytłumaczenia Ci że nawet inne opony mają wpływ na spalanie traktujesz jako bzdety. Chyba nie będziemy w stanie Ci pomóc :cry:

Dwa takie same auta to:
- takie same roczniki
- takie same wyposażenie i akcesoria - każdy halogen ma na to wpływ
- takie same opony i ciśnienia w nich
- takie same przebiegi na tym samym paliwie i co najważniejsze z tym samym kierowcą.
Czepiasz się instrukcji. A jeździsz samochodem ze znacznym przebiegiem. On się zużywa a nie jest co raz nowszy. Zdemontuj wtryski i oddaj do sprawdzenia. Tylko stół probierczy powie prawdę o ich stanie.

Awatar użytkownika
Norick
Posty: 1333
Rejestracja: 07 gru 2008, 02:58
Auto: Haluks kozow?z
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 bardzo zaniża spalanie i dużo pali ?

Post autor: Norick »

pk1pawel pisze: Martwi fakt,że fani Hiluxa wybaczą mu wszystko...i ważne że jedzie...to że pali więcej o 3L niz pisze w instrukcji..ok tez trudno.
Twoje prawo. Mnie natomiast martwi fakt że ludzie wierzą w marketingowy bełkot. Znaczy bezpośrednio mnie nie martwi, ale czasem wchodzę na forum i czytam. Może, gdybym wychował się na małym fiacie miałbym powód do rozdzierania szat. Ale wychowałem sie na "Warszawie" i objeździłem wszystkie popularne typy więc nie robi to dla mnie problemu. Masz prawo byc wkurzony bo zawierzyles specom od marketingu :?
Jestem z Toba w tej trudnej chwili. Ale wydaje mi sie ze pretensje kierujesz nie tu gdzie trzeba :lol:

pk1pawel
Posty: 61
Rejestracja: 24 wrz 2013, 15:21

Re: Hilux 3.0 bardzo zaniża spalanie i dużo pali ?

Post autor: pk1pawel »

czy istnieje możliwość, iż wtryski mogą być w nienajlepszej kondycji jeżeli tester pokazuje korekcję w normie? (max na jednym miałem ok 1,4 reszta poniżej 1)...pytam gdyż nie wiem! ASO twierdzi iż jak wtryski są kiepskie to wartość korekcji zawsze o tym powie ...natomiast gość który sprawdza wtryski denso twierdzi, iż korekta na testerze może być OK a wtryski mogą być b.słebe. Czepiam się tych wtrysków gdyż jak pisałem straszny syf zlałem z filtra paliwa po poprzednim właścicielu..

często piszą, iż niedomagające wtryski mogą być powodem wzrostu spalania - czy macie jakieś doświadczenia w tym względzie?

Dla tych "bogatych Warszwiaków" : nie przeraża mnie duże zużycie ale dedykowane dla określonych maszyn - pływam na skuterach wodnych gdzie spalanie dochodzić do 70l/1 godz...ale dla tych sprzętów taka jest norma i mój skuter nie pali więcej niż kolegów. Hill służy mi do przejechania 260km dziennie (gdy pływam) więc jedzie głównie w trasie...a napęd 4x4 jest mi potrzebny aby się zwodować na piaszczystej plaży..ot i taka historia mojej jazdy. Maiłem SUV 4x4 ale bez reduktora nie da rady...apli sprzęgło.

Troszkę luzu chłopaki !!

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 bardzo zaniża spalanie i dużo pali ?

Post autor: Rokfor32 »

Zatem przyjmij do wiadomości - że masz spalanie w normie. Nie tej, co producent podaje celem zwabienia nabywców :wink: , ale normalnej normie użytkowej - bowiem hil typowo offroadowo wyposażony łyka bez ceregieli do 15/100 - i taki wynik nie jest niczym dziwnym. Dopiero powyżej należy się zastanawiać, czy coś jest nie tak.

Dla porównania - ja używam benzyniaków, i np. wpływ jakości paliwa na zużycie to różnica ok. 3L/100 względem paliwa Islandzkiego vs. PL. Mimo że oficjalnie i katalogowo - to to samo paliwo ... :mrgreen:

Natomiast użytkowo - standardowe spalanie to 14L/100. Ale zimą w cięzkim terenie - bez ceregieli potrafiłem zrobić trzycyfrową wartość. I nie żadne tam grzebanie się i odkopywanie (takie warunki dawały ... czterocyfrowe wartości przeliczeniowae :mrgreen: ) - jazda cały czas, i to z prędkościami rzędu 90 km/h wzwyż ... :wink: I nie żebym się tu czymś chwalił - pokazuje jedynie, jak duży wpływ mają opory jazdy na spalanie :wink:

Korekcja wtrysków to nic innego jak dopasowanie czasu wtrysku wskutek np. obniżonego ciśnienia (przez rozkalibrowanie końcówek). okolice jedynki - to to okolice jednej milisrkundy. tyle - co nic, bo padnięte wtryskiwacze daja korekcję napoziomie 15 i więcej.

ODPOWIEDZ