zmiana silnika w hiluxie z d4d na 4.0 benzyna
Moderator: luk4s7
zmiana silnika w hiluxie z d4d na 4.0 benzyna
witam wszystkich użytkowników! od dość długiego czasu obserwuje forum, dowiedziałem się tu wielu rzeczy, ale niestety byłem gdzieś poza kurtyną...na codzień jeżdżę hiluxem z 2006 roku 2.5 d4d i od pewnego czasu zaczęła mnie irytować pewna sprawa, mianowicie czy da się przeszczepić silnik z dizelka na benzyne 4.0 V6, napewno takie występowały w hilach, są to takie same jednostki jak w fj-tach czy 120-stkach, nie chodzi mi tu nawet specjalnie o zwiększenie osiągów...mój hilux pracuje w gospodarstwie rolnym, co chwile go pale i zaraz gasze, nie ma się biedak nawet kiedy nagrzać co się dosyć mocno odbija np na wtryskach, naszczęscie udało mi się w pewnej firmie z okolic łodzi zregenerować te wtryski, co mnie odsyć mocno zdziwiło bo przecież to wtryski denzo, ale niestety powiedziano mi że pojeżdze na nich maksymalnie z 100 tyś km, niestety już mam zrobione 55 tyś po regeneracji ale wiem że czas się zbliża...kompletne silniki 4.0 można znaleźć za 12 tyś zł i pytanie czy da się założyć 4.0 bez większych zmian w podzespołach, nie chce robić z auta zmoty...orientuje się ktoś czy długość wału napędowego odpowiada temu z d4d, czy skrzynia pasuje...jakieś sugestie? podpowiedzi? z góry bardzo dziekuje i pozdrawiam
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8439
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: zmiana silnika w hiluxie z d4d na 4.0 benzyna
Da się - ale koszt takiego swapu przekroczy 20 tysi.
Sensownie - przymierz się do 5VZ-FE, czyli 3,4 z j9. Da się go dopasować do skrzynki hila 2,5 (1GR-FE też - ale taka kompletacja to biały kruk), i idzie jeszcze znaleźć komp sterujący bez immobilajsera (do 1GR-FE juz nie).
Na 5VZ-FE cały swap byś zamknął w jakich 12 tysiach.
Można jeszcze 3RZ-FE (2,7, rzędowe 4)- przy takim nawet długości wałów nie wymagają korekty (przy V6 cały zespół napędowy przesuwa się ok. 10 cm do przodu, ze względu na sterczące na boki cylindry) - ciągle chyba jeszcze wisi taka jednostka z tacomy na allegro.
Sensownie - przymierz się do 5VZ-FE, czyli 3,4 z j9. Da się go dopasować do skrzynki hila 2,5 (1GR-FE też - ale taka kompletacja to biały kruk), i idzie jeszcze znaleźć komp sterujący bez immobilajsera (do 1GR-FE juz nie).
Na 5VZ-FE cały swap byś zamknął w jakich 12 tysiach.
Można jeszcze 3RZ-FE (2,7, rzędowe 4)- przy takim nawet długości wałów nie wymagają korekty (przy V6 cały zespół napędowy przesuwa się ok. 10 cm do przodu, ze względu na sterczące na boki cylindry) - ciągle chyba jeszcze wisi taka jednostka z tacomy na allegro.
Re: zmiana silnika w hiluxie z d4d na 4.0 benzyna
Rokfor, a gdyby kupił całego LS400 (anglika) za jakieś 3000zł (po tyle widziałem) to miałby silnik, wiązkę i skrzynię. Nie siedzę w mechanice silnikowej, więc nie ogarniam tego z takimi szczegółami jak Ty, ale to taka sugestia, choć nie wiem czy słuszna. Pewnie musiałby mocowanie filtra oleju zmienić przy tym silniku.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8439
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: zmiana silnika w hiluxie z d4d na 4.0 benzyna
V8 mieści sie słabo w komorze hila. Na styk wchodzi - ale już bez wiatraka na wiskozie - ogólnie bez wiatraka z tyłu chłodnicy. Skrzynkę też trzeba zastąpić taką z LC, chyba że hil miałby być napędzany tylko na tył
Dlatemu najlepsiejsza opcja to 5VZ-FE - sensowna cenowo, kompatybilny silnik ze skrzynkami R151F i A343F, a gabaryt bez ceregieli mieści się pod maska hila. Podobna kompletacja zresztą szła w tacomach pierwszej generacji. Do skrzynki hila z 2KD-FTV pasuje jedynie po wymianie dzwonu sprzęgła (skrzynki z hila - manualne - maja tzw. krótki wałek sprzęgła - pozyskuje się więc dzwon z angielskiego 4Runnera z 3VZ-E - i spasowanie silnik - skrzynia uzyskuje się w cenie paru stówek).
3RZ-FE dopasowuje sie identycznie - z tym że dzwon sprzęgła 3RZ-FE =>R151F jest praktycznie nieosiągalny w używce. Niestety tylko aso - ale w zamian odpada koszt przeróbki wałów napedowych (konieczne przy V6), wiec sumarycznie nie jest tak źle.
Problemów jest troche więcej - np. misa olejowa. Generalnie - każda konkretna aplikacja wymaga porządnego pochylenia się nad tematem. Toyota to puzzle (np. misa olejowa do danego silnika - ale z innego modelu) - ale to nie sa tanie puzzle
Dlatemu najlepsiejsza opcja to 5VZ-FE - sensowna cenowo, kompatybilny silnik ze skrzynkami R151F i A343F, a gabaryt bez ceregieli mieści się pod maska hila. Podobna kompletacja zresztą szła w tacomach pierwszej generacji. Do skrzynki hila z 2KD-FTV pasuje jedynie po wymianie dzwonu sprzęgła (skrzynki z hila - manualne - maja tzw. krótki wałek sprzęgła - pozyskuje się więc dzwon z angielskiego 4Runnera z 3VZ-E - i spasowanie silnik - skrzynia uzyskuje się w cenie paru stówek).
3RZ-FE dopasowuje sie identycznie - z tym że dzwon sprzęgła 3RZ-FE =>R151F jest praktycznie nieosiągalny w używce. Niestety tylko aso - ale w zamian odpada koszt przeróbki wałów napedowych (konieczne przy V6), wiec sumarycznie nie jest tak źle.
Problemów jest troche więcej - np. misa olejowa. Generalnie - każda konkretna aplikacja wymaga porządnego pochylenia się nad tematem. Toyota to puzzle (np. misa olejowa do danego silnika - ale z innego modelu) - ale to nie sa tanie puzzle
Re: zmiana silnika w hiluxie z d4d na 4.0 benzyna
Ale jak inwestor spienięży aktualny engine to taki swap mialby jeszcze wiekszy sens ...
Do tego swap na sztywny most z przodu i mozna orac pole
Do tego swap na sztywny most z przodu i mozna orac pole
Re: zmiana silnika w hiluxie z d4d na 4.0 benzyna
dzięki za podpowiedzi...rzeczywiście najbardziej optymalnie byłoby wsadzić 3.4 v6 i to chyba na tym silniku się oprę...reasumując, zasadnicze przeróbki to dzwon sprzęgła( kupujemy skrzynie z 4runnera i sklejamy z 2kd), wydłużenie wału, elektryka... ok...a powiedzcie mi jak z trwałością tego silnika i czy macie jakieś doświadczenia z gazem w tym silniku...trochę drążę temat ale musze mieć kurcze pewność dla tej opreacji żebym na gorzej sobie nie zrobił
Re: zmiana silnika w hiluxie z d4d na 4.0 benzyna
Właśnie tak zrobiszkuba330 pisze:...trochę drążę temat ale musze mieć kurcze pewność dla tej opreacji żebym na gorzej sobie nie zrobił
Dziś przy "fabrycznej" regeneracji Denso za 800 za wtrysk pakowanie starego silnika, przeróbki 2 wałów, instalacji paliwowej i elektrycznej ( jesteś pewien że będą działały wszystkie wskaźniki, bo ja wiem że nie ) jest pozbawiona sensu
Re: zmiana silnika w hiluxie z d4d na 4.0 benzyna
No ale weź pod uwagę, że wymienia dychawiczne 2.5L na 3.4. Odpada martwienie się o wtryski, o paliwo podczas mrozów i o to, że niedogrzany. Po odpaleniu trzeba odczekać jakieś 5 sekund, żeby olej wszędzie doszedł i można cisnąć butem. Będzie miał coś około 190KM i prawie 300Nm, więc można się pobawić, no i pociągnięcie wskazówki pod 5000RPM też nie stanowi problemu bo to benzyna.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2516
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: zmiana silnika w hiluxie z d4d na 4.0 benzyna
po co wyważać drzwi, sprzedaj hila i kup jeszcze chyba nie sprzedanego tego z forum z silnikiem lexa 4,0 V8
Re: zmiana silnika w hiluxie z d4d na 4.0 benzyna
Porządny swap benzyniaka do Hila to nie jest ani tania ani prosta sprawa
Jak Kuba chce to mu Chevy LSx tam wsadzimy i będzie pięknie latać
Ja bym został przy "kopciuchu" a jak się obawia o wtryski d4d to bym 1KZ włożył P&P i cieszył z prostoty konstrukcji. W zimie można tankować paliwo zimowe i używać odpowiedniego termostatu, żeby silnik był dogrzany
Jak Kuba chce to mu Chevy LSx tam wsadzimy i będzie pięknie latać
Ja bym został przy "kopciuchu" a jak się obawia o wtryski d4d to bym 1KZ włożył P&P i cieszył z prostoty konstrukcji. W zimie można tankować paliwo zimowe i używać odpowiedniego termostatu, żeby silnik był dogrzany
Re: zmiana silnika w hiluxie z d4d na 4.0 benzyna
fakt faktem że boje się takiej operacji, ale do tego wszystkiego dochodzi jeszcze może mniej ważny aspekt ale czasami denerwujący, najczęsciej podczas wyprzedzania, mianowicie mój hil to 102 konna wersja...na zmiane z hilem jeżdże jeszcze landkiem 120-stką wersją 163 km i już mam dość wtrysków, w ladnku jeszcze to przeżyje ale hiluxa musze mieć ciągle na chodzie ...dzieki chłopaki, no musze to jeszcze przemyśleć...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8439
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: zmiana silnika w hiluxie z d4d na 4.0 benzyna
Nie wiem o jakich wskaźnikach Kamil pisze - pewnie o obrotomierzu Mały pikuś - już trenowałem Obrotomierz do kopciucha to nakładka na obrotomierz benzynowy - wywala się z płytki sterującej jakąś połowę elementów - i działa jak trzeba ...
Kuba - realnie swap do 5VZ-FE musisz liczyć na jakieś 12 tysi, z marginesem dwóch (plus minus - zależy od szczęścia w poszukiwaniu gratów, i tego kto to będzie robił). Minus cena jaką uzyskasz za 2KD-FTV, ale jego sprzedaż też może potrwać. Ten silnik uznawany jest za wysoce niezajebliwy, moment też oddaje fajnie, wiec z użytkowania będziesz zadowolony. Ale - taka zabawa trochę trwa, szczególnie jak nie ma opcji wcześniej przygotować elektryki, czas zajmują też pierdolety w stylu chłodnica, filtr powietrza, etc.
Kuba - realnie swap do 5VZ-FE musisz liczyć na jakieś 12 tysi, z marginesem dwóch (plus minus - zależy od szczęścia w poszukiwaniu gratów, i tego kto to będzie robił). Minus cena jaką uzyskasz za 2KD-FTV, ale jego sprzedaż też może potrwać. Ten silnik uznawany jest za wysoce niezajebliwy, moment też oddaje fajnie, wiec z użytkowania będziesz zadowolony. Ale - taka zabawa trochę trwa, szczególnie jak nie ma opcji wcześniej przygotować elektryki, czas zajmują też pierdolety w stylu chłodnica, filtr powietrza, etc.
Re: zmiana silnika w hiluxie z d4d na 4.0 benzyna
W HiLexie działa obrotomierz, więc szukaj dalej Rokforku ...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8439
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: zmiana silnika w hiluxie z d4d na 4.0 benzyna
A po co? skoro podstawowe będą działać - to z reszty można żarówki powyjmować ...
Re: zmiana silnika w hiluxie z d4d na 4.0 benzyna
Powodzenia zatem życzę przy tym swapie