Hilux 07 SR5
Moderator: luk4s7
Re: Hilux 07 SR5
Jest taka możliwość np firma Dobinsons ma 2 rodzaje tylnych resorów z dodatkowym obciążeniem +280kg oraz + 450 kg w stosunku do standartowej wersji, oba liftują auto +50mm. Zmiana na taki rodzaj zawieszenia będzie wymagało wymiany nie tylko resorów bo i wieszaków i amortyzatorów itd. Koszt resorów to ok 1000 zł/szt, wieszaki strzemiona itd ok 600 zł, amortyzatory 365 zł/szt.To tak na szybko.
Druga sprawa, że jazda takim samochodem na pusto będzie dość twarda ogólnie nazywana "taczkami" i o komforcie zapomnij, także musisz przekalkulować co dla Ciebie jest ważniejsze.
Jeśli wozisz na krótkie dystanse i nie za często to nie powinno się nic złego dziać z tym co masz chyba że te nowe są robione z plasteliny bo stare Hiluxy to były woły robocze.
Druga sprawa, że jazda takim samochodem na pusto będzie dość twarda ogólnie nazywana "taczkami" i o komforcie zapomnij, także musisz przekalkulować co dla Ciebie jest ważniejsze.
Jeśli wozisz na krótkie dystanse i nie za często to nie powinno się nic złego dziać z tym co masz chyba że te nowe są robione z plasteliny bo stare Hiluxy to były woły robocze.
Re: Hilux 07 SR5
Tez jest to fajne rozwiązanie. Na pusto jest miękko a gdy potrzebujesz po dopompowaniu powietrza twardo. Taki system to faktycznie około 3 tysi razem z montażem i zapasem powietrza na kilka lat Poduchy TJM-a kosztują około 2200 PLN.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8385
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Hilux 07 SR5
A poduchy z ciężarówek albo przyczep można znaleźć od 200 zł/sztukę. Trzeba jedynie ruszyć tyłek do najbliższego sklepu z częściami.
Nie pamiętam, czy nowy hil ma sprężyny, czy resory z tyłu. W przypadku resora to zamotanie jakiejkolwiek poduchy jest dziecinnie łatwe, w przypadku sprężyn najłatwiej wstawić taką wkładkę do wnętrza sprężyny. Chyba właśnie TJM takie coś ma.
Nie pamiętam, czy nowy hil ma sprężyny, czy resory z tyłu. W przypadku resora to zamotanie jakiejkolwiek poduchy jest dziecinnie łatwe, w przypadku sprężyn najłatwiej wstawić taką wkładkę do wnętrza sprężyny. Chyba właśnie TJM takie coś ma.
Re: Hilux 07 SR5
Resory ma z tyłu. TJM ma właśnie poduchę z dodatkową sprężynką.
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 27 sie 2007, 12:42
- Auto: Hilux D-4D
- Kontakt:
Re: Hilux 07 SR5
Siemanko,
Mam w Hilu założone z tyłu resory OME +200kg czy jakoś tak. W każdym razie są twardsze od seryjnych i podnoszą auto. Też często przeładowuję auto. Ze względu na to że transportuję towar ok 20 km staram się nie ładować więcej niż 1100kg.
Moje spostrzeżenia są następujące:
1. Zawieszenie +200kg nie powoduje podniesienia DMC ani ładowności o 200kg. jest ono jedynie twardsze i jego charakterystyka pracy jest przystosowana dla stałego większego obciążenia danej osi (np poprzez montaż zderzaka, wyciągary, etc.).
2. Auto na obecnym zawieszeniu (OME) lepiej się prowadzi prze obciążeniu 200kg-700kg. Przy obciążeniu 0-200 kg lepsze było seryjne zawieszenie (normalka), ale o dziwo przeładowane auto (700kg+) również moim zdaniem lepiej pracowało na seryjnym zawieszeniu. Moim zdaniem OME przy dużym przeładowaniu nie zdaje egzaminu.
3. jestem przekonany że wyjściem są miechy pod resory. I zbieram na nie kasę.
PS. Przy obciążeniu powyżej 1000kg staram się nie przekraczać 60km/h bo jakakolwiek większa dziura w asfalcie powoduje gwałtowny kontakt ramy z mostem a jest to baaaardzo nieprzyjemne
Mam w Hilu założone z tyłu resory OME +200kg czy jakoś tak. W każdym razie są twardsze od seryjnych i podnoszą auto. Też często przeładowuję auto. Ze względu na to że transportuję towar ok 20 km staram się nie ładować więcej niż 1100kg.
Moje spostrzeżenia są następujące:
1. Zawieszenie +200kg nie powoduje podniesienia DMC ani ładowności o 200kg. jest ono jedynie twardsze i jego charakterystyka pracy jest przystosowana dla stałego większego obciążenia danej osi (np poprzez montaż zderzaka, wyciągary, etc.).
2. Auto na obecnym zawieszeniu (OME) lepiej się prowadzi prze obciążeniu 200kg-700kg. Przy obciążeniu 0-200 kg lepsze było seryjne zawieszenie (normalka), ale o dziwo przeładowane auto (700kg+) również moim zdaniem lepiej pracowało na seryjnym zawieszeniu. Moim zdaniem OME przy dużym przeładowaniu nie zdaje egzaminu.
3. jestem przekonany że wyjściem są miechy pod resory. I zbieram na nie kasę.
PS. Przy obciążeniu powyżej 1000kg staram się nie przekraczać 60km/h bo jakakolwiek większa dziura w asfalcie powoduje gwałtowny kontakt ramy z mostem a jest to baaaardzo nieprzyjemne
Re: Hilux 07 SR5
tez jakos euforia opadla, mowie o tyleBartek 4.7 pisze: Moim zdaniem OME przy dużym przeładowaniu nie zdaje egzaminu.
3. jestem przekonany że wyjściem są miechy pod resory. I zbieram na nie kasę.
kasy nie zbieram bo pomyslu nie mam
- moze pioro dodatkowe zapodam
Re: Hilux 07 SR5
Jak ktoś się zdecyduje to chętnie zrobię mega promocyjne ceny na TJM-a W detalu jest niestety droższy od OME. Dziś dotarł oficjalnie do nas najnowszy katalog. TJM jest faktycznie wykorzystywany przy największych obciążeniach. czyli pojazdy mega wyprawowe które dopiero raczkują w Polsce. Jazda na pusto z takim zawieszeniem może być uciążliwa.
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 27 sie 2007, 12:42
- Auto: Hilux D-4D
- Kontakt:
Re: Hilux 07 SR5
Kylon, to zrób mi mega promocję na taki "samolotowy" zestaw. Serio, jestem zainteresowany.
Pzwmichał:
Miechy mają swoje zalety - przenoszą znaczne obciążenia w dość delikatny sposób tzn. ciężar jest płynnie amortyzowany na poduszce powietrznej. Jednak zabawa z tym wymaga trochę doświadczenia w doborze ciśnienia w miechu do ciężaru na pace. Nie ma tu gotowych schematów.
Wadą miechów jest cena, skomplikowana konstrukcja i wrażliwość na uszkodzenia w terenie.
Opcja nr 2 to zwykłe gumowe poduchy np od jakiejś mniejszej przyczepy czy czegoś takiego. Jest to rozwiązanie znacznie tańsze, ale resorowania prawie nie ma, tzn jak się resor ugnie na max i rama oprze się na poduszce zamontowanej do mostu to jedynie twardość/miękkośc gumy decyduje o amortyzacji. Rozwiązanie tanie w montażu i eksploatacji, ale jak się "przedobrzy" to można coś zgiąć (most albo ramę) prędzej pewnie uszkodzimy most, ale to takie moje gdybanie.
Opcja 3 to twardszy resor albo dodatkowe pióro. To się znowu odbija na komforcie przy jeździe na pusto.
Ja sobie wybrałem twardszy resor i nie żałuję tego, ale jeszcze chcę miechy. Tak sobie wymyśliłem że będę woził na pace ok 1000kg i jeszcze ciągnął przyczepę 2200kg. Zobaczymy co silnik na to powie
Pzwmichał:
Miechy mają swoje zalety - przenoszą znaczne obciążenia w dość delikatny sposób tzn. ciężar jest płynnie amortyzowany na poduszce powietrznej. Jednak zabawa z tym wymaga trochę doświadczenia w doborze ciśnienia w miechu do ciężaru na pace. Nie ma tu gotowych schematów.
Wadą miechów jest cena, skomplikowana konstrukcja i wrażliwość na uszkodzenia w terenie.
Opcja nr 2 to zwykłe gumowe poduchy np od jakiejś mniejszej przyczepy czy czegoś takiego. Jest to rozwiązanie znacznie tańsze, ale resorowania prawie nie ma, tzn jak się resor ugnie na max i rama oprze się na poduszce zamontowanej do mostu to jedynie twardość/miękkośc gumy decyduje o amortyzacji. Rozwiązanie tanie w montażu i eksploatacji, ale jak się "przedobrzy" to można coś zgiąć (most albo ramę) prędzej pewnie uszkodzimy most, ale to takie moje gdybanie.
Opcja 3 to twardszy resor albo dodatkowe pióro. To się znowu odbija na komforcie przy jeździe na pusto.
Ja sobie wybrałem twardszy resor i nie żałuję tego, ale jeszcze chcę miechy. Tak sobie wymyśliłem że będę woził na pace ok 1000kg i jeszcze ciągnął przyczepę 2200kg. Zobaczymy co silnik na to powie
Re: Hilux 07 SR5
Na ostatniej Yocie była biała BJ-ta z miechami jak mnie pamięć nie myli , tylko nie wiem czy kolega się na forum udziela.
- Magnus
- Klubowicz
- Posty: 985
- Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:34
- Auto: aktualnie bez auta, kiedyś HZJ73, HDJ80
- Kontakt:
Re: Hilux 07 SR5
Jesli to ta na SuperSwamperach to chyba Kylon coś w niej motał.
Re: Hilux 07 SR5
Ja tam tylko jakieś graty dostarczałem Robiona była chyba w Częstochowie. Klient sam sobie ją budował ze swoim mechanikiem.