Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 12 gru 2018, 3:43
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 04 gru 2018, 20:20 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1234
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Patrząc na temperaturę pieca, miałbym obawy czy po kilku godzinach pracy kompaktu zbiornik na paliwo się nie roztopi.
Zbyt rzadko korzystam z noclegów zimowych w aucie i dlatego odpuszczam temat suchego webasta. Zostaje przy moim mokrym, jedynie martwi mnie to że zegar ma trzy możliwości nastawu czasowego, ale tylko jedną można włączyć. Myślałem że można nastawić trzy opcje np.: godzina pracy, godzina przerwy, godzina pracy..itd, ale nie można. Ale od czego mam szwagra co 50% swojej pracy poświęca serwisowaniu webast w ciężarówkach :-). Ciekawe czy można do systemu podpiąć np.: trzy zegary i każdy ustawić z przesunięciem czasowym ??? Zegary webasta na szrotach po 20 zł.....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2018, 20:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1207
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Ja mam do mokrego sterowanie telefonem przez aplikacje + do tego 2 przyciski praca chwilowa czyli ile tam czasu wcześniej nastawię lub praca ciągła jak śpię w samochodzie po chodzie. Wtedy chodzi całą noc.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2018, 20:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1207
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
macieq pisze:
Panowie,nie za daleko ten wyścig zbrojeń prowadzicie
Wydaje mi się że porządny alpinistyczny śpiwór załatwi sprawę. A co do kozy to wystarczyło podrzucić garść suchego gó...na, a na noc dosłownie parę szufelek węgla i w podszytej wiatrem jurcie było ciepło przy temperaturze -7 st na zewnątrz. Bardziej jednak niż mróz jest dokuczliwy wiatr.
Z mroźnym pozdrowieniem
Obrazek


Maciek dobry śpiwór kosztuje 3 razy tyle co to chinskie Webasto ;) Pamiętasz rok temu jesień w Rumunii.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2018, 20:54 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1234
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
No właśnie odbyłem rozmowę ze szwagrem. Można faktycznie zrobić pstryczek poza zegarem i webasto chodzi do oporu...znaczy ile prądu mają aku....bo...
1. webasto mokre bierze sporo prądu, więcej niż suche, bo napędzane są jeszcze wentylatory auta.
2. webasto mokre sobie chodzi do czasu nagrzania wody ( 72 stopnie) i się wyłącza lub zwalnia do czasu jej schłodzenia i znowu się załączy, i tak ile dusza zapragnie lub prąd pozwoli.

Decyzja.
Przepniemy webasto do moich dwóch tylnych dodatkowych akumulatorów które są do tylnej wyciągarki niezależnie od przednich aku i zrobimy dodatkowy włącznik pieca.

PS. Suche webasta też biorą sporo prądu i warto o tym pamiętać .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2018, 20:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 620
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
Tyle że nie zimno a wilgoć jest najbardziej dokuczliwe. Ostatnio spałem w dwóch śpiworach i nie moglem sie ogrzać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2018, 21:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 620
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
jezus pisze:
Decyzja.
Przepniemy webasto do moich dwóch tylnych dodatkowych akumulatorów które są do tylnej wyciągarki niezależnie od przednich aku i zrobimy dodatkowy włącznik pieca.

Zalatwiam wam 3 aku po 100Ah, umowcie sie plumem po odbiór.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2018, 21:12 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1234
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
vGreg pisze:
jezus pisze:
Decyzja.
Przepniemy webasto do moich dwóch tylnych dodatkowych akumulatorów które są do tylnej wyciągarki niezależnie od przednich aku i zrobimy dodatkowy włącznik pieca.

Zalatwiam wam 3 aku po 100Ah, umowcie sie plumem po odbiór.

Ja już mam cztery aku w aucie...wystarczy :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2018, 21:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 cze 2008, 7:39
Posty: 107
Lokalizacja: Kraków&okolice
Auto: 4runner V6
W Rumunii padał deszcz i było w okolicy 0,w styczniu powinien być mróz i wtedy wilgoć niestraszna,a porządny śpiwór i tak się przyda


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 gru 2018, 12:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 620
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
Tutaj wersja ECO. :wink:
https://youtu.be/82hhn1gvugk


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 gru 2018, 22:44 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1503
Lokalizacja: Warka
Auto: TOYOTA FJ i UZJ40
Gregor czy takie coś będzie dobre aby spiąć akumulatory?
10a
https://pl.aliexpress.com/item/6-60-v-1 ... a4a3480d-3

lub 30a
https://pl.aliexpress.com/item/6-60-v-3 ... 4a3480d-12

10a bedzie lepszy wolniej będzie ładował. mam racje?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 gru 2018, 23:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 620
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
Generalnie sa 3 klasy aku, rozruchowe klasyczne, AGM buforowe, AGM cykliczne. Każde laduje sie innym pradem i napieciem. Jaki masz aku? AGM wymagaja wyższego U niz daje alternator, szukaj zasilacza step up z reg. U i I wyjsciowego.
Ja kupilem taki
https://pl.aliexpress.com/item/1500W-30A-DC-DC-Power-Converter-Boost-Module-Step-up-Constant-Power-Supply-Module-10V-60V/32817058714.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0fbnESlS


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 gru 2018, 0:05 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1234
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Moja wiedza o prądzie zaczyna i kończy się na wiedzy że istnieje plus i minus...
Pany do czego te moduły kupujecie ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 gru 2018, 1:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 620
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
Jako opcja
Przetwornica napiecia 12/230 + procesorowa uniwersalna ladowarka do kwasowych/AGM. Prawie same zalety, wady to straty na przetwornicy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 gru 2018, 1:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 620
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
jezus pisze:
Moja wiedza o prądzie zaczyna i kończy się na wiedzy że istnieje plus i minus...
Pany do czego te moduły kupujecie ?

Ladowanie aku dodatkowego z instalacji w samochodzie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 gru 2018, 2:35 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1234
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Hmmmmmm, powiedzmy że zrozumiałem.

Dzisiaj, to znaczy...to już wczoraj :-) , przepieliśmy webasto na tylne akumulatory, i zrobiliśmy pstryczek by piecyk dymał non stop poza zegarem. Sprawdzone że aku tylne nie puszczają prądu do przednich i na odwrót...
Aku z tyłu już ze sześć czy siedem latek mają ale ładnie trzymają. Przy rozgrzewaniu pieca spadły do równych 12V , przy dymaniu do 12,05V , a przy nagrzaniu gdy piec zwolnił aku przez godzinę dymania trzymały 12,12 V. Trochę martwi mnie ich Amperaż ..w granicach 300. Zobaczymy przed wyjazdem, jak będzie dość mrożono to wymienię na nowe , jak tak sobie do przeżycia zaryzykuje i je zostawię.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group