Zmiana silnika z 2l na 1kzt

Moderator: luk4s7

mejerson
Posty: 19
Rejestracja: 31 maja 2010, 15:01
Auto: hilux ln108/kzn130
Fj cruiser
Kontakt:

Zmiana silnika z 2l na 1kzt

Post autor: mejerson »

Przymierzam się do wymiany jednostki. Biorca to hilux 97r. z silnikiem 2l, dawcą 4runner 93r.anglik z motorem 1 kzt. No i teraz pytanie jak to zmienić żeby było dobrze,sam silnik, silnik ze skrzynia a reduktor zostawić z hiluxa,czy może zmienic cały zestaw. Jak wygląda sprawa przelozeń w mostach w hilu i w 4runnerze?
Dziękuję z góry za jakiekolwiek podpowiedzi.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Zmiana silnika z 2l na 1kzt

Post autor: MaxLux »

"Slynny" Maniek z Rzeszowa mial takiego hila :) - Ale tu zara Rokfor ci powie zebys przerobil to na 2.4 beznzyne albo turbinke dokrecil do tego co jest

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2522
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Zmiana silnika z 2l na 1kzt

Post autor: kpeugeot »

przełożenia musisz sprawdzić sam ale u mnie byy w hilu 4,56 a w 4runerze 4,88

z tego co pamiętam najłatwiej jest przełożyć dokładnie wszystko z 4 runnera

oczywiście można rzeźbić ale wtedy silnik i skrzynia z 4 runnera

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8467
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zmiana silnika z 2l na 1kzt

Post autor: Rokfor32 »

Trza:
skrzynię z reduktorem z 4R, z silnikiem 1KZ-T.

I to właściwie tyle, z głównych tajli ... :wink:

Niestety, hile z 2L i 2L-T miały mniejszą skrzynkę (W56 lub G52). Dostały R151F dopiero dla silników D4D, czyli po '02. A nie da się zaadoptowac reduktora hila (z tymi silnikami) do skrzynki J7 (z tym silnikiem) - jest inny wielowypust, już nie mówiąc o koniecznym adapterze. Temu - cały napęd 4R z 1KZ-T.

Łapy silnika pasują do ramy. Reszta - to pierdoły. Sporo osprzętu da się zdesztą przełożyć bolt on, są w zasadzie kompatybilne (chłodnica na przykład)

mejerson
Posty: 19
Rejestracja: 31 maja 2010, 15:01
Auto: hilux ln108/kzn130
Fj cruiser
Kontakt:

Re: Zmiana silnika z 2l na 1kzt

Post autor: mejerson »

Dzięki bardzo za wskazówki,mam jeszcz dwa pytania. Czy długość wałów będzie taka sama,i pytanie drugie, czy reduktor z hila różni się przlozeniem w stosunku do redaktora z 4r.
A propos uturbienia silnika 2l, wystaczy kolektor z turbiną z 2lt.?Panewki z 2l wytrzymają turbine?
Ostatnio zmieniony 15 mar 2014, 18:59 przez mejerson, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2522
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Zmiana silnika z 2l na 1kzt

Post autor: kpeugeot »

wały raczej o poprawki, u mnie przy przekładaniu benzyny było przesunięcie o jakieś 5cm

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8467
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zmiana silnika z 2l na 1kzt

Post autor: Rokfor32 »

Bo Ty przekładałeś V6. Przy rzędowych silnikach wały zostają takie same.

Reduktor z 4R zewnętrznie wygląda tak samo jak z hila - różni sie wielowypustem wałka wejściowego, o czym wspomniałem, i różni sie układem synchronizacyjnym dla przełożenia drogowego - 4R nie wymaga zatrzymywania się do przerzucania z L na H.

Generalnie - temat kompatybilności gratów między modelami jest trochę bardziej skomplikowany. Idzie dobrać odpowiednie części - ale nie wszystko ze wszystkim :wink:

Przy takim swapie co opisałeś - generalnie potrzebujesz takich części, jak napisałem. Kompletnej skrzynki z 4R z silnikiem 1KZ-T. Albo inaczej - z modeli KZN130.

Hil w innych wersjach niż 130 nie występował po prostu z tym silnikiem, a skrzynka np. z benzynowego VZN (też skrzynka typu R) ze względu na przesunięcie całego napędu do przodu auta ma poprzestawiane ułożenie dźwigni zmiany biegów, i przy spięciu jej z silnikiem rzędowym - dźwignie nie wcelują się w otwór w podłodze ... :wink:

mejerson
Posty: 19
Rejestracja: 31 maja 2010, 15:01
Auto: hilux ln108/kzn130
Fj cruiser
Kontakt:

Re: Zmiana silnika z 2l na 1kzt

Post autor: mejerson »

Raport z przekładki.Co potrzeba.
Potrzeba generalnie całe drugie auto jako dawce, bo to co idealnie pasuje to tylko rozstaw śrub na wale :D.
Mając jedynie silnik ze skrzynią, lepiej od razu sobie strzlic w stopę i dla pewności w kolano tez
-łapy silnika przespawujemy o 7cm
-Belka skrzyni z poduszka z kzn130, inne wyprofilowanie belki i poduszka
-Wydech z kzn130, większa średnica rury
-Zakuwamy nowe węźe do wspomagania (inne pompy)
-Alternator w ln108 z vacum i bez regulatora, regulator z prawej strony na nadkolu w kzn zintegrowany
-Pucha filtra powietrz wyrzsza o 1cm i 0,5 większą srednica :evil:
-Napęd licznika w 2l na linkę, w kzn impulsator
-chłodnica o 6cm wyższa tzn niższa, z racji na to że mam wyspawaną płyte po windę i większ chłodnica nie wejdzie do prób została chłodnica z 2l.

Wiele innych małych denerwujących wy**ujek typu linka pompy, mocowanie filtra paliwa, inna łapka do puchy filtra powietrza itp.

Nie ogarnołem jeszcze preheatera,skrzynia biegów ma jakiś dodatkowy czujnik, który nie wiem do czego jest,przerzucic musze jeszcze pewnie całą wiązke, zegary. Serwo i pompa raczej takie samo bo hamuje normalnie,co do jazdy róznica jest ogromna, auto przyśpiesza z kopa, a nie jak wóz z węglem,będzie można normalnie się zabrać za wyprzedzanie tira a nie bawíć w jasnowidza albo w twardziela ze stalowymi cojones.

Znawców tematu proszę o info co to za czujnik w skrzyni i co mam jeszcze ogarnąć.
Z góry dzieki

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8467
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zmiana silnika z 2l na 1kzt

Post autor: Rokfor32 »

Czujnik z dużym prawdopodobieństwem to element układu elektrycznych sprzęgiełek przednich piast - ale pewności nie mam. Fizycznie - wyczuwa zapięcie jedynki.

Już kiedyś robiłem przekładkę skrzynki z LJ do KZJ, i brak tego czujnika nie dał się w żaden sposób odczuć - w aucie z manualnymi sprzęgiełkami :wink:

Jak bardzo Ci zależy - to mogę wieczorem przeglądnąć schemat od KZJ.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2148
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Zmiana silnika z 2l na 1kzt

Post autor: plum76 »

na piwo sie lepiej umówcie.
paweł

mejerson
Posty: 19
Rejestracja: 31 maja 2010, 15:01
Auto: hilux ln108/kzn130
Fj cruiser
Kontakt:

Re: Zmiana silnika z 2l na 1kzt

Post autor: mejerson »

Byłbym Ci bardzo wdzięczny za sprawdzenie co to za czujnik.Mam jeszcze jedno pytanko.Po zmianie silnika świeci mi się kontrolka paska, T-belt,byłem pewien źe jest to związane z licznikem tzn. po jakimśtam przbiegu zaświeca się i daje znać o potrzebie serwisowej,a to jednak chyba nie jest tak. Co to, jak to, skąd to to się uaktywniło. :?: :|

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8467
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zmiana silnika z 2l na 1kzt

Post autor: Rokfor32 »

Kontrolka t-belt, jeżeli świeci tylko ona - jest związana wyłącznie z licznikiem. W liczniku jest przycisk jej kasowania.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8467
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zmiana silnika z 2l na 1kzt

Post autor: Rokfor32 »

Co do tego czujnika - wg. schematu służy on do wysterowania elektrozaworu (podciśnieniowego) oznaczonego V12 - znajduje się on na górze silnika, w okolicach rury od turbo (kabelki biały, i biały z czarnym paskiem). Tenże elektrozawór jest również wysterowywany przez zapięcie wstecznego (czyli działa na jedynce - od tego dodatkowego czujnika, i na wstecznym). Schemat oznacza ten zawór jako TC - transfer control. Jutro fizycznie oblukam czym steruje ten elektrozaworek.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8467
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zmiana silnika z 2l na 1kzt

Post autor: Rokfor32 »

Ten elektrozaworek steruje dodatkowym siłownikiem na pompie wtryskowej. Co przestawia i jaki jest efekt zadziałania - nie mam jak chwilowo sprawdzić, bo silnik na palecie ... :wink: Jego fizyczne ustawienie sugeruje, że służy do korekcji max dawki paliwa. Ale nie wiem, czy dodaje, czy ujmuje.

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Zmiana silnika z 2l na 1kzt

Post autor: mopar »

ujmuje

ODPOWIEDZ