Strona 2 z 2

Re: zbiornik dodatkowy paliwa

: 15 sty 2013, 10:25
autor: kylon
no ale przecież mona to robić. Trzeba tylko chcieć. Temat zakładasz w odpowiednim dziale i cheja. Nie trzeba tworzyć do tego kolejnych zakamarków. Wyszukiwarka pomaga takie tematy odnaleźć.

Re: zbiornik dodatkowy paliwa

: 15 sty 2013, 12:01
autor: Emek
Właśnie o to chodzi aby przeznaczyć do tego wyodrębniony dział typu zrób to sam lub coś teges w Technicznych, właśnie po to aby wszystkie informacje, porady, naprawy, mody i tym podobne wraz z opisem ich wykonania były w jednym miejscu tak aby nie trza szukać, celem uniknięcia zakamarków i czasochłonnych poszukiwań właśnie.

Re: zbiornik dodatkowy paliwa

: 15 sty 2013, 12:57
autor: kylon
i zobacz jaki się zrobi bałagan jak stworzymy kolejne miejsce z naprawami mimo iż już takowe istnieje dla każdego modelu. Nie marudzić :!: Robić i nazywać tematy tak aby łatwo było znaleźć :wink:

Re: zbiornik dodatkowy paliwa

: 15 sty 2013, 16:29
autor: anoretka
Gdybyś chciał wykombinować zupełnie sam kształt i miejsce, to podaję firmę.
Kiedyś też przerabiałem temat dodatkowego zbiornika i dotarłem do http://www.dblackbox.com. Gadałem tam z kimś, kto robi takie bez homologacji. Opowiadał, że wykonuje zbiorniki do rajdów. W porównaniu z ARB to wychodzi kilka razy taniej.
Nie wiem, czy samemu bez sprzętu i wiedzy takie coś można wystawać i jeszcze bezpiecznie rodzinkę do środka wsadzić. Lepiej podzielić się pracą z kimś.

Wrzucam, żeby temat poszedł na lepsze tory...

Re: zbiornik dodatkowy paliwa

: 15 sty 2013, 16:53
autor: kylon
Najfajniej jest zrobić innego kształtu bo wykorzystuje się miejsce. Na tej zasadzie właśnie są robione zbiorniki LRA czy LR. Przy czym są wykonane z kwasówki. Ja np nigdy się nie podjąłem spawania zbiorników właśnie ze względów homologacyjnych. Wiele osób podobnie myśli jak ja no ale wtedy są wysokie koszty. Nie mniej jednak w nowych samochodach elektronika już mocno koliduje sprawy. Są chłodnice paliwa, odpowiedniej rezystancji czujniki poziomów itp. Też ostatnio walczyliśmy z J200 i właściwym działaniem wskaźnika. Prościej jest dawać zewnętrzny wskaźnik niż walczyć z komputerami. Najlepszym rozwiązaniem i chyba najtańszym jest akurat w tym przypadku J12 oryginalny zbiornik.

Re: zbiornik dodatkowy paliwa

: 15 sty 2013, 19:20
autor: Rokfor32
W J12 akurat można wykorzystać dwie koncepcje - albo baniak zamiast zapasówki - i wtedy nie ma co kombinować, skoro ładnie pasi tam ori z krótkiej wersji, albo modyfikacja wydechu, i drugi baniak symetryczny względem oryginalnego (wydech puszcza się wtedy pod progiem, i kończy przy tylnym kole).

No albo obie opcje, i wychodzi wtedy cysterna na prawie 300 litrów ... :mrgreen:

Re: zbiornik dodatkowy paliwa

: 15 sty 2013, 23:12
autor: endurance
Od dłuższego czasu marzy mi się zrobiony zbiornik wg poniższych zasad - przemyślenia dotyczą "jarzynowozu"
-zamocowany symetrycznie zamiast koła zapasowego
-nie spawane nic do ramy
-przeniesiony wydech przed lewe tylne koło
-pomp przepompowująca z zaworem ciśnieniowym, jak spodnie ciśnienie czyli skończy się paliwo w zbiorniku dodatkowym to odcina zasilanie, zabezpieczenie przed przegrzaniem/spaleniem ponieważ pompy są chłodzone paliwem
-blacha z nierdzewki 2mm ( waga nierdzewki , waga blachy aluminiowej )
- mocowanie na poduszkach, ale tak żeby ciężar leżał na poduszkach, a nie wisiał - praca ramy
-wskaźnik VDO z czujnikiem rurowym można dobrać prawie dowolny wymiar i są dokładniejsze
-przegrody zapobiegające szybkiemu przelewaniu
-w górnej części dospawana rura z odpowietrzeniem (krótka około 5cm) w celu zebrania powietrza podczas tankowani
-w dolnej części spust - jak zatankuję jakąś syfiaste paliwo
-w dolnej części najniższe miejsce i podłączenie do pompy
-jeden wspólny wlew, ale z możliwością włożenia pistoletu w odpowiednią dziurę i zatankowaniu wybranego baku
-zamknięty obieg, czyli jak zapomnę wyłączyć to się nie przeleje zbiornik główny
-pojemność około 70-80 litrów więcej nie potrzebuję

W pierwszych rozważaniach chciałem kupić gotowy akcesoryjny zbiornik, który zastąpi oryginalny zbiornik, ale po zdjęciach okazało się, że obniży i to znacznie mój prześwit i to w okolicach przed tylnym kołem, no i nie ma gwarancji.
Później były inne pomysły :)
Szukanie używanego zbiornika i dopasowywanie też brałem pod uwagę, ale wolę zrobić coś na wymiar i dopasować do miejsca które mam.

Jeżeli gdzieś popełniłem błąd w rozważaniach to proszę o korektę.

exxon valdez
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: zbiornik dodatkowy paliwa

: 16 sty 2013, 16:54
autor: Zaparka
LPG zbiornik, który dawają zamiast zapasu, sie nie da wykorzystać do benzyny/oleju?
Ma certyfikat na cisnienie, szczelny bedzie, są podobno do 80 l., chyba lepsze rozwiazanie neż coś spawać.
Jak by byly zbiorniki podlaczone razem,powiedzme na dole i górze, to system komp. auta to wykryje, ze jest wiecej paliwa?

Re: zbiornik dodatkowy paliwa

: 08 lut 2018, 20:46
autor: slaweko
Witam
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, gdzie lub u kogo można by "dołożyć" do mojej 120 dodatkowy zbiornik paliwa (subtank).
Dziękuję z góry

Re: zbiornik dodatkowy paliwa

: 08 kwie 2018, 19:36
autor: Molu
A posiada ktoś może zbiornik od LRA (ten 140 litrów) ? Bo wydaje mi się on trochę ogromny.
Fajnie było by zobaczyć jak to wygląda pod samochodem, zarówno jedna jak i 2 opcja (myślę tutaj o dodatkowym zbiorniku 85l). Przymierzam się do dołożenia zbiornika i szukam dostępnych rozwiązań.
No ewentualnie jeszcze czy ktoś miał do czynienia z takim zbiornikiem jak poniżej ?
Pozdrawiam
https://drive.google.com/file/d/1WSXBHc ... sp=sharing

Re: zbiornik dodatkowy paliwa

: 09 kwie 2018, 22:11
autor: włodar
wczoraj na allegro widziałem, że ktoś wystawił całą J12 na części z subtankiem- poszukaj i odkup :)

Re: zbiornik dodatkowy paliwa

: 09 kwie 2018, 22:13
autor: włodar

Re: zbiornik dodatkowy paliwa

: 19 kwie 2018, 08:40
autor: Molu
Dzięki Włodar, ale ktoś mnie jednak ubiegł ;)
Pomijając to, w opisie aukcji napisane jest, że to oryginalny zbiornik od Toyoty. No na oryginalny od Toyoty to on mi nie wygląda.
Dwa, sam pomysł tego zbiornika. Rura wlewowa obcięta i na niej zbiornik, na przewód odpowietrznika założony trójnik.
Może na tym zdjęciu nie widać wszystkiego ale jak to paliwo ma się przelewać do głównego zbiornika jeśli rura łącząca obydwa zbiorniki jest u góry tego dodatkowego, a żadnej dodatkowej pompy paliwa nie ma ?
Chłodnica paliwa z tego co pamiętam znajduje się gdzieś w okolicy reduktora, tutaj na zdjęciu jej nie widać, możliwe że zostałą przeniesiona ? Jeśli tak, to w jakim celu ?
Z tego zbiornika musi być jakiś dodatkowy wypływ, może nie widać go na zdjęciu. Tylko do czego on byłby poprowadzony ?
Dzięki za odpowiedź !