Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 28 maja 2018, 9:44
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 15 sty 2013, 11:25 
Online
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14796
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
no ale przecież mona to robić. Trzeba tylko chcieć. Temat zakładasz w odpowiednim dziale i cheja. Nie trzeba tworzyć do tego kolejnych zakamarków. Wyszukiwarka pomaga takie tematy odnaleźć.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2013, 13:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 paź 2012, 17:59
Posty: 424
Lokalizacja: Kielce
Auto: HZJ76,Yamaha SR500
Właśnie o to chodzi aby przeznaczyć do tego wyodrębniony dział typu zrób to sam lub coś teges w Technicznych, właśnie po to aby wszystkie informacje, porady, naprawy, mody i tym podobne wraz z opisem ich wykonania były w jednym miejscu tak aby nie trza szukać, celem uniknięcia zakamarków i czasochłonnych poszukiwań właśnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2013, 13:57 
Online
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14796
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
i zobacz jaki się zrobi bałagan jak stworzymy kolejne miejsce z naprawami mimo iż już takowe istnieje dla każdego modelu. Nie marudzić :!: Robić i nazywać tematy tak aby łatwo było znaleźć :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2013, 17:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2010, 21:16
Posty: 169
Lokalizacja: okolice Warszawy
Auto: V8 (2008)
Gdybyś chciał wykombinować zupełnie sam kształt i miejsce, to podaję firmę.
Kiedyś też przerabiałem temat dodatkowego zbiornika i dotarłem do http://www.dblackbox.com. Gadałem tam z kimś, kto robi takie bez homologacji. Opowiadał, że wykonuje zbiorniki do rajdów. W porównaniu z ARB to wychodzi kilka razy taniej.
Nie wiem, czy samemu bez sprzętu i wiedzy takie coś można wystawać i jeszcze bezpiecznie rodzinkę do środka wsadzić. Lepiej podzielić się pracą z kimś.

Wrzucam, żeby temat poszedł na lepsze tory...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2013, 17:53 
Online
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14796
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Najfajniej jest zrobić innego kształtu bo wykorzystuje się miejsce. Na tej zasadzie właśnie są robione zbiorniki LRA czy LR. Przy czym są wykonane z kwasówki. Ja np nigdy się nie podjąłem spawania zbiorników właśnie ze względów homologacyjnych. Wiele osób podobnie myśli jak ja no ale wtedy są wysokie koszty. Nie mniej jednak w nowych samochodach elektronika już mocno koliduje sprawy. Są chłodnice paliwa, odpowiedniej rezystancji czujniki poziomów itp. Też ostatnio walczyliśmy z J200 i właściwym działaniem wskaźnika. Prościej jest dawać zewnętrzny wskaźnik niż walczyć z komputerami. Najlepszym rozwiązaniem i chyba najtańszym jest akurat w tym przypadku J12 oryginalny zbiornik.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2013, 20:20 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5503
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
W J12 akurat można wykorzystać dwie koncepcje - albo baniak zamiast zapasówki - i wtedy nie ma co kombinować, skoro ładnie pasi tam ori z krótkiej wersji, albo modyfikacja wydechu, i drugi baniak symetryczny względem oryginalnego (wydech puszcza się wtedy pod progiem, i kończy przy tylnym kole).

No albo obie opcje, i wychodzi wtedy cysterna na prawie 300 litrów ... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 sty 2013, 0:12 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2007, 18:59
Posty: 1371
Lokalizacja: Kraków
Auto: Hilux - jarzynowóz
Od dłuższego czasu marzy mi się zrobiony zbiornik wg poniższych zasad - przemyślenia dotyczą "jarzynowozu"
-zamocowany symetrycznie zamiast koła zapasowego
-nie spawane nic do ramy
-przeniesiony wydech przed lewe tylne koło
-pomp przepompowująca z zaworem ciśnieniowym, jak spodnie ciśnienie czyli skończy się paliwo w zbiorniku dodatkowym to odcina zasilanie, zabezpieczenie przed przegrzaniem/spaleniem ponieważ pompy są chłodzone paliwem
-blacha z nierdzewki 2mm ( waga nierdzewki , waga blachy aluminiowej )
- mocowanie na poduszkach, ale tak żeby ciężar leżał na poduszkach, a nie wisiał - praca ramy
-wskaźnik VDO z czujnikiem rurowym można dobrać prawie dowolny wymiar i są dokładniejsze
-przegrody zapobiegające szybkiemu przelewaniu
-w górnej części dospawana rura z odpowietrzeniem (krótka około 5cm) w celu zebrania powietrza podczas tankowani
-w dolnej części spust - jak zatankuję jakąś syfiaste paliwo
-w dolnej części najniższe miejsce i podłączenie do pompy
-jeden wspólny wlew, ale z możliwością włożenia pistoletu w odpowiednią dziurę i zatankowaniu wybranego baku
-zamknięty obieg, czyli jak zapomnę wyłączyć to się nie przeleje zbiornik główny
-pojemność około 70-80 litrów więcej nie potrzebuję

W pierwszych rozważaniach chciałem kupić gotowy akcesoryjny zbiornik, który zastąpi oryginalny zbiornik, ale po zdjęciach okazało się, że obniży i to znacznie mój prześwit i to w okolicach przed tylnym kołem, no i nie ma gwarancji.
Później były inne pomysły :)
Szukanie używanego zbiornika i dopasowywanie też brałem pod uwagę, ale wolę zrobić coś na wymiar i dopasować do miejsca które mam.

Jeżeli gdzieś popełniłem błąd w rozważaniach to proszę o korektę.

exxon valdez
wojciech endurance
www.polkasteam.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 sty 2013, 17:54 
Offline

Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnik
Auto: Toyota Sienna
LPG zbiornik, który dawają zamiast zapasu, sie nie da wykorzystać do benzyny/oleju?
Ma certyfikat na cisnienie, szczelny bedzie, są podobno do 80 l., chyba lepsze rozwiazanie neż coś spawać.
Jak by byly zbiorniki podlaczone razem,powiedzme na dole i górze, to system komp. auta to wykryje, ze jest wiecej paliwa?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 lut 2018, 21:46 
Offline

Rejestracja: 31 sty 2018, 10:11
Posty: 2
Witam
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, gdzie lub u kogo można by "dołożyć" do mojej 120 dodatkowy zbiornik paliwa (subtank).
Dziękuję z góry


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwie 2018, 19:36 
Offline

Rejestracja: 20 lis 2016, 18:47
Posty: 7
A posiada ktoś może zbiornik od LRA (ten 140 litrów) ? Bo wydaje mi się on trochę ogromny.
Fajnie było by zobaczyć jak to wygląda pod samochodem, zarówno jedna jak i 2 opcja (myślę tutaj o dodatkowym zbiorniku 85l). Przymierzam się do dołożenia zbiornika i szukam dostępnych rozwiązań.
No ewentualnie jeszcze czy ktoś miał do czynienia z takim zbiornikiem jak poniżej ?
Pozdrawiam
https://drive.google.com/file/d/1WSXBHc ... sp=sharing


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 kwie 2018, 22:11 
Offline

Rejestracja: 26 lip 2010, 21:28
Posty: 31
Lokalizacja: Swarzędz
Auto: w planach LC120
wczoraj na allegro widziałem, że ktoś wystawił całą J12 na części z subtankiem- poszukaj i odkup :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 kwie 2018, 22:13 
Offline

Rejestracja: 26 lip 2010, 21:28
Posty: 31
Lokalizacja: Swarzędz
Auto: w planach LC120
o proszę :
http://allegro.pl/dodatkowy-zbiornik-pa ... 69073.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 kwie 2018, 8:40 
Offline

Rejestracja: 20 lis 2016, 18:47
Posty: 7
Dzięki Włodar, ale ktoś mnie jednak ubiegł ;)
Pomijając to, w opisie aukcji napisane jest, że to oryginalny zbiornik od Toyoty. No na oryginalny od Toyoty to on mi nie wygląda.
Dwa, sam pomysł tego zbiornika. Rura wlewowa obcięta i na niej zbiornik, na przewód odpowietrznika założony trójnik.
Może na tym zdjęciu nie widać wszystkiego ale jak to paliwo ma się przelewać do głównego zbiornika jeśli rura łącząca obydwa zbiorniki jest u góry tego dodatkowego, a żadnej dodatkowej pompy paliwa nie ma ?
Chłodnica paliwa z tego co pamiętam znajduje się gdzieś w okolicy reduktora, tutaj na zdjęciu jej nie widać, możliwe że zostałą przeniesiona ? Jeśli tak, to w jakim celu ?
Z tego zbiornika musi być jakiś dodatkowy wypływ, może nie widać go na zdjęciu. Tylko do czego on byłby poprowadzony ?
Dzięki za odpowiedź !


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group