Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 16 sie 2018, 17:56
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 14 sty 2013, 1:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2013, 1:12
Posty: 12
Lokalizacja: augustow
Auto: 120
dodatkowy zbiornik paliwa do j120. Jak i gdzie kupic i zamontować. ja mam j120 d4d z 2003 roku. kolo zapasowe z tylu. Wiec miejsce na zbiornik jest. Czytałem mnóstwo na ten temat. czytałem rże arb to oferuje. Ja by chciał oryginał z toyoty. Podobno takie są w wersjach Azja i afryka. Czytałem na ruskim forum rże gość z Kazachstanu to opisał, jak montuje się dodatkowy zbiornik. Tam opisane rże potrzeba mnóstwo części drobiazgów dokupić. I to tonie działa u niego jak niby oryginał. Koszt gdzieś ponad 1000 usd to wyniosło, tak pisze. Morze ktoś wie kogoś w Polsce kto to zrobi. Chcę oryginalny dodatkowy zbiornik do j120 z montażem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 sty 2013, 8:50 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Ja to bez problemu robiłem kilka razy. Jedyna różnica to kilka rurek nieoryginalnych i pompka do przepompowywania. Można się pokusić o same oryginalne części razem z elektrozaworem ale wtedy faktycznie wychodzi worek pieniędzy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 sty 2013, 9:19 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5601
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Montuje się ori zbiornik z wersji krótkiej, lub z J9. Przy J12 VX wymaga to wywalenia mocowania koła zapasowego, i jak chcesz mieć sensownie zapodaną zapasówkę - to trza znaleźć tylne drzwi z wersji LX.

Przeróbka nie jest jakoś specjalnie trudna, bo miejsce w ramie i nadwoziu jest właściwie gotowe, wymaga jedynie dorobienia taśm mocujących - i osłony. No i przerobienia wlewu paliwa :wink:

Robiłem taka adaptację w FJ cruiserze - i tam są problemy z elektroniką (na wiosnę będziemy robić jeszcze mały sparing żeby oszukać kompa, bo generuje błędy emisji po zmianie lokacji filtra węglowego oparów), ale przy dieslu nie ma z tym problemu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 sty 2013, 9:31 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
No ale można wszystko kupić nowe i nie trzeba nic dorabiać. Kwesta budżetu. Ja kupowałem zbiornik z osłoną i taśmami. Od J12 pasuje bez problemu bo to jest zbiornik do tego auta. Od J9 już trzeba rzeźbić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 sty 2013, 19:03 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5601
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Rzeźby zawsze jest trochę. Choćby trójnik łączący wlewy, czy pompka przepompowująca, albo wskaźnik poziomu paliwa. :wink: Takich tajli nie kupisz w ASO.

ps. Z tego co kojarzę zbiornik z J9 i z J125 i J15 krótkiej różni się bardzo niewiele - chyba jedynie wtyczkami do czujnika poziomu paliwa, i możliwe że średnicą rury wlewowej ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 sty 2013, 19:37 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Pompka tak ale elektrozawory z oryginału już są dostępne w ASO i wtedy pompka niepotrzebna :wink:. Ale wole z pompką.
Dziś dokładnie sobie oglądałem oryginalne w częściach rozwiązanie z J8 8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 sty 2013, 20:01 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5601
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
J8 miało ori opcję subtanka. J12 - nie styknąłem się. Acz niewykluczone, na rynkach arabskich.

Niemniej - cena ori tajli w ASO jest dosyć wysoka. Natomiast robione samemu w oparciu o dostępne łatwo tajle w używce - cóż, baniak do J9/J125/J155 - jakieś 5 stów. Taśmy, rurki (metal i guma/silikon), opaski, osłona (można ori, ale jest trochę plastelinowata) - no niech by było jeszcze z tysiąc. Patent na elektrozaworach niegłupi - można je pozyskać ori, jak piszesz, albo z ukłądów LPG.

I robiąc swap samemu - to tyle kosztów. Zlecając - no ze trzy dniówki, i to wliczając konkretne przerwy na kawę ... :wink: (poważniej - podstawową mechaniczną stronę ogarnia się szybko. Czasochłonne jest dopracowanie szczególików)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 sty 2013, 20:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 paź 2009, 12:39
Posty: 102
Auto: HDJ80, HDJ80, HZJ80
LR Discovery 300
LR Discovery 200
Rokfor32 pisze:
J8 miało ori opcję subtanka. J12 - nie styknąłem się. Acz niewykluczone, na rynkach arabskich.

Są oryginalne subtanki w J12: viewtopic.php?f=35&t=4777&p=75311&hilit=lj120#p75311


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2013, 1:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2013, 1:12
Posty: 12
Lokalizacja: augustow
Auto: 120
A w j9 jaka jest pojemność zbiornika? Z tego co czytałem to i z oryginalnymi częściami trzeba się namęczyć. I z elektronika największy ból jest. Podobno wskaźnik paliwa największy problem spotyka. Dalej, OD J120 z rozbiórki gdzie da się kupić subtanka? Bo na allegro nie widziałem. Dzwoniłem po Litwach - na telefon nic nie wydzwoniłem. Ale jak tu piszą że to realnie da się zrobić - to mnie cieszy! Ale by kto może napisał jak to zrobil krok po kroku.
Tu dalej jest hipotetyczna i wymarzona wersja treści tekstu! Na przykład - kupiłem zbiornik na internecie ze strony arabskiej(NP, ZEA lub Arabija Saudyjska). Dalej ze strony toyoty od dilera z Egiptu Kupiłem akcesoria potrzebne (rozdzielacz do wliewaka, pompka do przetankowania, i t.d). Dalej wjechałem na kanał i bez podnoszenia auta zacząłem robić. Wyświdrowałem w ramie 2 dziurki. Przeciocłem kabel od instalacji nad dyfrem. Zamontowałem zbiornik. Postawiłem osłonę metalowa. podłączyłem elektrykę. Sprawdziłem jak to działa. Jak działa tankowanie, na ile rezerwy wystarcza, co pokazuje wskaźnik. Załatwiłem to. I zadowolony wyjechałem z warsztatu. Teraz jestem dumny, jestem mistrzem i tym się mogę podzielić się z innymi. To by mnie się chciało tu widzieć na forum.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2013, 8:22 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
O to ja się poddaję :mrgreen: może Rokfor podzieli się swoim chlebem krok po kroku :wink: Ja umiem tylko zbierać części po świecie do czterdziestek :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2013, 9:38 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5601
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
ruslik pisze:
[...] To by mnie się chciało tu widzieć na forum.


Za dużo by Ci się chciało ... :mrgreen:

Poważnie - mogę napisać ogólnie, czyli w jaki sposób podejść do problemu, ale ujawnianie szczegulików to już byłby strzał w kolano przez kogoś kto robi czasem takie adaptacje ... :wink: Tu niestety wymagana jest własna kreatywność :wink:

Ja stosuje zbiorniki ori z modeli jak napisałem. Resztę robię we własnym zakresie. podpowiem jedynie, że w przypadku J12 dobrym pomysłem jest zastosowanie czujnika poziomu paliwa również z J12 - jest inna wartość rezystancji niż w J9 (mechanicznie są identyczne), i łatwiej jest rozwiązać problem wskaźnika.

A - te zbiorniki to 90L.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2013, 10:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 paź 2012, 17:59
Posty: 427
Lokalizacja: Kielce
Auto: HZJ76,Yamaha SR500
Koledze marzy się chyba coś w rodzaju działu "How to". Osobiście uważam, że to świetny pomysł. Jeśli ktoś samodzielnie przeprowadza operacje na swoim aucie i może podzielić się z innymi dokumentując to zdjęciami wraz z opisem lub filmikiem to po prostu super sprawa. Są już tego typu posty z opisem wykonanych przy aucie prac. Może celowym byłoby stworzenie takiego działu i umieszczenie tam już istniejących opisów napraw,wymian itp.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2013, 10:42 
Offline

Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnik
Auto: Toyota Sienna
A Rokfor i Kylon jak zarobią na chleb, jak by sie dzielili swoja praktyczna wiedza, a narzedzia specjalistyczne itd. A potym sobie wyobrazacie te zale,ze zrobilem jak napisane i niedziala, takiego chyba Forum nie ma.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2013, 10:54 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Bardzo fajne są takie posty instruktażowe i wiele jest ich tu na forum. Np Fobos kiedyś opisał remont swojego mostu. Domowi dłubacze muszą po prostu poświęcić trochę czasu i wklejać tu na forum takie story z napraw. Wielu osobom to się przyda. Ostatnio miałem właśnie przykład zamontowania zbiornika przez dłubacza w J9 a potem auto do nas trafiło na poprawy czyli drugi zbiornik przyjmował tylko 10 litrów. Odpowietrzenia zrobiliśmy poprawnie i się naprawiło. Z elektryką już wysłaliśmy do autora projektu na poprawę bo szukanie inwencji twórczej narażało klienta na spore koszty.

Teoretycznie nie wolno sprzedawać używanych zbiorników ale to teoretycznie ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2013, 11:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 paź 2012, 17:59
Posty: 427
Lokalizacja: Kielce
Auto: HZJ76,Yamaha SR500
Nie wpadajmy w paranoję. Nie mówię o wyższej matematyce ale o dziale gdzie każdy może zamieścić opis wykonanych przez siebie prac w sposób, który pozwoli na ich wykonanie innym mającym takowe chęci i możliwości. Właśnie obecność znawców tematu jak Rokfor czy Kylon pozwoli na wyeliminowanie ewentualnych błędów popełnionych przez wykonawców i merytoryczną poprawność. Na wielu forach samochodowych oraz motocyklowych użytkownicy dzielą się wiedzą od najprostszych czynności jak wymiana oleju, klocków itp po bardziej skomplikowane właśnie w formie filmowo/obrazkowo/opisowej. Między innymi po to jest forum, aby dzielić się wiedzą. Mnie chodzi o stworzenie działu coby nie trza szukać po całym forum i tam też zamieszczać opisy/schematy/patenty/itp.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group