reduktor

Moderator: luk4s7

Gość

reduktor

Post autor: Gość »

Na laczeniu elementu reduktora zauwazylem plynna silkonowa czerwona uszczelke, w jakims lc120 widzialem juz cos takiego, pytanie tak ma w oryginale czy byly oba grzebane? moj reduktor dziala ale slychac go jak sie nieco szybciej jedzie gdy jest zapiety to taki lekki szum czy cos tam. Pytam bo nie ma to jako robota gwarancyjna w aso zgloszone a widzialem jk juz wspomnialem na innym lc podobny silikon?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: reduktor

Post autor: kylon »

Tak jest oryginalnie choć nie wykluczam że ktoś u ciebie grzebał bo bez wizji to sobie tylko gdybać można. W całym aucie używany jest szary silikon pròcz właśnie łączenia reduktora ze skrzynią i łączenia połówek obudowy przedniego mostu.

Awatar użytkownika
MłodyWilk
Posty: 192
Rejestracja: 07 maja 2012, 09:01
Auto: Lanc Cruiser J12 3.0 D4D 163KM
Kontakt:

Re: reduktor

Post autor: MłodyWilk »

Wymieniałem ostatnio uszczelniacz półosi w moście przednim to faktycznie był tam czerwony silikon. Na reduktorze też zauważyłem czerwony silikon.
Pierwszy raz widzę, żeby coś w autach fabrycznie było składane na silikon.
Ale w sumie to dobrze, bo to bardzo wygodny i tani sposób, a nie pieprzyć się z uszczelkami do każdej rozbieranej dupereli...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: reduktor

Post autor: kylon »

Bliżej mu do różowego niż czerwonego :mrgreen:

p_ozim
Posty: 112
Rejestracja: 31 maja 2010, 05:37
Auto: J 120
Kontakt:

Re: reduktor

Post autor: p_ozim »

Tak składają w fabryce w orginale.To jest silikon wysokotemperaturowy.

Awatar użytkownika
Transporter
Posty: 141
Rejestracja: 09 sty 2011, 19:20
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Re: reduktor

Post autor: Transporter »

To mnie uspokoiło, bo tez widziałem ten silikon na reduktorze i myślałem, podobnie jak mój mechanik, że ktos tu juz coś grzebał.

ruslik
Posty: 12
Rejestracja: 14 sty 2013, 00:12
Auto: 120
Kontakt:

Re: reduktor

Post autor: ruslik »

Witam! Mam problem z reduktorem. Manualna skrzynia u mnie. Na światłach ruszyłem aż coś zagruchotało. Włączyłem biegi zredukowane i dojechałem do domu (15 km). 40 - 50 km/h max prędkość. I co teraz mam robić? Czy można tak trochę pojeździć (na grzyby jestem umówiony w niedziele). Poważnie - da się naprawić reduktor? czy lepej inny używany kupić? Przy kupnie na co zwracać uwagę (skrzynia manuał 5 biegów, diesel)? :?:

ruslik
Posty: 12
Rejestracja: 14 sty 2013, 00:12
Auto: 120
Kontakt:

Re: reduktor

Post autor: ruslik »

Witam! Jak jest na HL i na LL to auto jedzie. próbowałem w terenie, tylko tył grzebie. Jak jest na H to coś grzechocze. Z miesiąc temu półoś z przodu wyjmowali< zmieniali osłonę gumowe. Może przez to teraz mam problem?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: reduktor

Post autor: kylon »

Zobacz czy się nie kręci półoś w wewnętrznym przegubie. Czyli uruchom grzechotanie i niech ktoś zajrzy z przodu. Na HL i LL jest zapięty międzyosiowy dlatego jedzie.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: reduktor

Post autor: seburaj »

czyli co - zmielił przegub ?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: reduktor

Post autor: kylon »

Ano

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: reduktor

Post autor: Rokfor32 »

Albo rozpadł sie przedni dyfer (przekładnia lub mechanizm różnicowy).

grzech
Posty: 304
Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi
Kontakt:

Re: reduktor

Post autor: grzech »

zobacz do mojego wątku o reduktorze w j90- u mnie się ukręcił półwałek w przednim dyfrze. To z kolei spowodowało uszkodzenie reduktora wiec sprawdz szybko czy z przodem wszyskow jest ok.

ruslik
Posty: 12
Rejestracja: 14 sty 2013, 00:12
Auto: 120
Kontakt:

Re: reduktor

Post autor: ruslik »

Dziękuje za porady! W najbliższym czasie sprawdzę to. Podzielę się później info jak da się / dało się to naprawić.

ruslik
Posty: 12
Rejestracja: 14 sty 2013, 00:12
Auto: 120
Kontakt:

Re: reduktor

Post autor: ruslik »

Witam! Podobno padł przedni dyfer. Bo kardan do dyfra kręci się a półosie na wyjściu z dyfra nie. Czyli na dziś decyzja o wymianie całego dyfra. Zastanawiam się, czy to z ogłoszeń kupić używany (ceny od 600 do 1500 zl), lub kupić odremontowany firmowo dyfer za 2600 zl. Takie są oferty. Może ktoś zna ile waży przedni dyfer? I jeszcze pytanko - czy w domowych (polowych) warunkach da się wymienić dyfer. Nic nadzwyczajnego? Poza metki stawić na kardanach w jakiej pozycji byli. Dzięki!

ODPOWIEDZ