reduktor
Moderator: luk4s7
Re: reduktor
Domowe warunki to podnośnik lub kanał? Z ziemi tez się da ale troszkę na siłę. Pojedź do warsztatu chłopie . No chyba że warsztat w domu
Re: reduktor
A co oznacza regenerowany firmowo?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: reduktor
Da się. ale jest pewna kolizja pomiędzy założeniami - potrzeba w miarę silnego chłopa - bo żestwo waży nieco ponad 30 kila, i nie tak łatwo sie to trzyma i przykręca - a jednocześnie małego - bo pod autem nie ma aż tak wiele miejsca na manewry
A poważniej - to jest ciut roboty, bo wymaga demontażu półosi, więc i zwrotnic, a nie jestem pewien czy nie też chłodnicy (nie pamiętam juz układu w J12 - ale dolna belka ramy, na której siedzi przedni most chyba się nie odkręca). Trochę czasochłonne, ale nic trudnego.
Natomiast co do samego reduktora ... ja bym brał odremontowany - pod warunkiem, że źródło jest pewne (w sensie że są referencje co do jakości roboty). Łożyska nie są wieczne, zestaw też pare tysi kosztuje - ale ten typ dyfra jest wyjątkowo wredny w regulacji, i mało kto ma pojęcie jak to zrobić poprawnie.
A poważniej - to jest ciut roboty, bo wymaga demontażu półosi, więc i zwrotnic, a nie jestem pewien czy nie też chłodnicy (nie pamiętam juz układu w J12 - ale dolna belka ramy, na której siedzi przedni most chyba się nie odkręca). Trochę czasochłonne, ale nic trudnego.
Natomiast co do samego reduktora ... ja bym brał odremontowany - pod warunkiem, że źródło jest pewne (w sensie że są referencje co do jakości roboty). Łożyska nie są wieczne, zestaw też pare tysi kosztuje - ale ten typ dyfra jest wyjątkowo wredny w regulacji, i mało kto ma pojęcie jak to zrobić poprawnie.
Re: reduktor
Nie potrzeba zdejmować chłodnicy
Re: reduktor
Witam! Dzięki za porady! Jeszcze nie zdecydowałem się jak to mam zrobić. Co dotyczy most z renowacji, to widziałem reklamę firmy z Rosji, że tym się zajmuje. Więcej info na ten temat nie mam. Z transportem, to oni z dostawą piszą że da się jakoś bliżej granicy UE dostarczyć most\dyfer.
Jeszcze troszeczkę mam wątpliwości związane z tym że, jak zmieniali osłonę przegubu\półosi, to podobno coś nie tak złożyli. Tak że na dzień dzisiejszy na kanał do warsztatu na diagnozę odpowiedzialną. Ale to trochę później, jak czasu więcej znajdę. Pozdrawiam!
Jeszcze troszeczkę mam wątpliwości związane z tym że, jak zmieniali osłonę przegubu\półosi, to podobno coś nie tak złożyli. Tak że na dzień dzisiejszy na kanał do warsztatu na diagnozę odpowiedzialną. Ale to trochę później, jak czasu więcej znajdę. Pozdrawiam!
Re: reduktor
Zrobiłem!
Dziękuję za porady! Co było? Na półosi zęby się zmielili, od wewnątrz. (z drugiej strony półoś, nie tam gdzie zmieniali osłonę gumową). Czyli potrzeba wymienić półoś i przegub\krzyżak. Ale, na warsztacie zaproponowali, i ja zgodziłem się, zaspawać. Czyli zaspawali półoś z krzyżakiem. Na razie działa. Później to kupi się nową półoś i przegub\krzyżak. Pozdrawiam!
Dziękuję za porady! Co było? Na półosi zęby się zmielili, od wewnątrz. (z drugiej strony półoś, nie tam gdzie zmieniali osłonę gumową). Czyli potrzeba wymienić półoś i przegub\krzyżak. Ale, na warsztacie zaproponowali, i ja zgodziłem się, zaspawać. Czyli zaspawali półoś z krzyżakiem. Na razie działa. Później to kupi się nową półoś i przegub\krzyżak. Pozdrawiam!
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: reduktor
nic nie rozumiem :-/
Re: reduktor
No to zmienili skład chemiczny i wytrzymałość stali zatem wkrótce będzie laweta
Re: reduktor
Zdarzyłem przed lawetą ... . Dziś wymieniłem półoś i przegub. Używane. Nowy smar i osłonę gumowe (aso toyota). Jedna z przyczyn że zmieliło przegub - pomiędzy półosią i osłona gumowa dostawała się woda brud i syf do środka. Wyczyściłem, na ile dało się, dałem nowy smar i osłona gumowa - powinno dobrze chodzić. Dziękuje za porady! Dziękuje za postawiony diagnoz "zmieliło przegub"!