problem z klima

Moderator: luk4s7

Gregor
Posty: 38
Rejestracja: 07 mar 2013, 19:40

Re: problem z klima

Post autor: Gregor »

Sprawdziłem wszystko dokładnie i jest ok na moje oko.
U mnie kontrolka zaczyna migac po odpaleniu auta rano zazwyczaj i zaraz po nacisnieciu się zalacza.
Jak jeżdżę w ciagu dnia to jest ok.W ciepłe dni zdarza się ze przy zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu w ciagu dnia tez się nie zalaczy.Robilem test i błędów nie ma?
Pewnie sprezarka daje du..!

Awatar użytkownika
MłodyWilk
Posty: 192
Rejestracja: 07 maja 2012, 09:01
Auto: Lanc Cruiser J12 3.0 D4D 163KM
Kontakt:

Re: problem z klima

Post autor: MłodyWilk »

To miganie to na bank nie sprozpinaćrężarka!!! Sprężarka nie jest w żaden sposób oczujnikowana i komp jej nie widzi czy sprężarka chodzi czy nie... Przecież u mnie sprężarka nie chodziła bo przetarł się kabelek od elektromagnesu a komp nie zgłaszał żadnych błędów - kontrolka nie migała tylko świeciła ciągłym światłem. Musisz szukać w elektronice/elektryce. Pewnie podobnie jak u mnie masz gdzieś zaśniedziały styk. Trzeba wtyczki i porozpinać i będzie cacy...

Darek...
Posty: 105
Rejestracja: 15 sie 2013, 10:58
Kontakt:

Re: problem z klima

Post autor: Darek... »

wentylator klimy w moim pojeździe milczy ... powinien mieszać zaraz po włączeniu klimy :?:

Darek...
Posty: 105
Rejestracja: 15 sie 2013, 10:58
Kontakt:

Re: problem z klima

Post autor: Darek... »

może ktoś maskę podnieść w samochodziku po włączeniu klimy ??

kayabart
Posty: 1
Rejestracja: 13 sie 2017, 09:11

Re: problem z klima

Post autor: kayabart »

[quote="MłodyWilk"]Panowie ja to miałem kumulację!!!

Trochę informacji dla przyszłych walczących z klimą:
Do diagnostyki klimy nie potrzeba podłączać komputera. Wystarczy kombinacja przycisków na panelu klimatronika i wyświetlacz pokazuje błędy, jeśli takowe zarejestrował.

jaka to kombinacja przycisków??

stachu_l
Posty: 416
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: problem z klima

Post autor: stachu_l »

Kiedyś w sieci znalazłem taki opis.
W j120 można wyświetlić kody błędów i przetestować napędy sterujące klimą

stachu_l
Posty: 416
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: problem z klima

Post autor: stachu_l »

Coś nie ładuje pdf więc krótkie streszczenie:
Jak miga A/C (zamiast świecić ciągle) to problem kompresora
Przy wciśniętym AUTO i R/F włączyć zapłon - powinien przejść do trybu sprawdzania czujników i zamigać 4 razy
Klawiszem temperatura kierowcy w górę wyświetlamy kody (na ekranie lub wyświetlaczu)
R/F przejście w tryb testowania napędów
OFF wyjście z trybu diagnostycznego

Awatar użytkownika
staf
Posty: 69
Rejestracja: 18 mar 2015, 16:59
Auto: KDJ120-MY07
Kontakt:

Re: problem z klima

Post autor: staf »

Darek... pisze:wentylator klimy w moim pojeździe milczy ... powinien mieszać zaraz po włączeniu klimy :?:
Nie wiem... u mnie nie miesza. Teraz trochę pomyszkowałem w sieci i np. w Lexusie RX300 powinien mieszać przy spełnieniu nast. warunków:

- pracujący i rozgrzany silnik
- wentylator na najszybszym biegu "HI"
- temperatura ustawiona na najniższą "COOL"
- nawiew na dowolną pozycję w trybie "SET"
- A/C włączona "ON"

Może u nas jest podobnie?...

stachu_l
Posty: 416
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: problem z klima

Post autor: stachu_l »

Udało mi się odszukać drugi raz ten pdf:
http://toyota4x4.se/index.php?app=core& ... ch_id=4759

Awatar użytkownika
truten
Posty: 70
Rejestracja: 29 sty 2018, 23:29
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: problem z klima

Post autor: truten »

Odswieze kotleta z klima!

Jak zakupilem roku temu TLC120 kompresor klimatyzacji byl zatarty, serwis wymienil kompresor na nowy, mial tez spawac rurki na tyle do nawiewow tylnych, nabil klime byla szczelna i klima chodzila, choc zaczesto jej nie uzywalem.
W tym roku prawdopodobnie po zalczaniu wentylatora klimatyzacji przepalal sie bezpiecznik nr 46 po lewej stronie kierownicy (odpowiedzialny miedzy innymi za AC). Czasami klima dzialala np. 40-50km po czym bezpiecznik sie znow przepalal, po wyjeciu przekaznika o ktorym pisaliscie wczesniej u mnie numer 90987-02028 (156700-3290 odpowiedzialny za zalaczanei sprzegla kompresora) przycisk klimy miga sprezarka sie nie wlacza tak przejechalem okolo 150 km i nawiewy/wiatraki w srodku auta dzialaly wiadomo nie chlodzila klima ale bezpiecznik sie nie przepalil.
Zainstalowalem przekaznik i wlozylem bezpiecznik po czym auto na postoju chlodzilo na max ustawiona klima na temp 16 stopni oraz wlaczonym nawiewami na tyl okolo 1,5h i klima super chlodzila, przejachlem tak kolejne 200km i klima chodzila bez problemow.
Auto stalo w sloncu i po odpaleniu auta zobaczylem chmurke jakby kurzu po prawej stronie (patrzac z fotela kierowcy) grilla przed maska (miedzy grillem a prawym swiatlem) od tej pory bezpiecznik przepala sie podczas uruchomienia auta. Wyciagnalem przekaznik o ktorym mowa wczesniej wlozylem bezpiecznik i rowniez bezpiecznik do razu sie przepala (nawet wiekszy zamiast 10A uzylem 15A). Najgorsze ze bezpiecznik ten odpowiada za nadmuchy/wentylator w aucie wiec nie ma klimy ale rowniez brak nawiewow. Wczesniej wszystko wskazywalo na sprezarke/sprzeglo sprezarki teraz nie wiem moze wentylator? bo mniej wiecej w tym miejscu bylo to pierdniecie, ktore zobaczylem (odglosow nie bylo chyba ze zagluszyl je silnik).

Ktos podejmie sie diagnozy lub pomocy?

Pozdrawiam
Zibi

stachu_l
Posty: 416
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: problem z klima

Post autor: stachu_l »

Rozważania schematowe czyli takie teoretyczne na podstawie schematu.
Pytanka:
- co to jest bezpiecznik 46? Na schemacie nie ma numerów bezpieczników tylko ich nazwy. Rozumiem, że to bezpiecznik w bloku bezpieczników w kabinie pod kierownicą a bardziej lewej nogi kierowcy. Główne zasilania układu klimy to bezpieczniki IG1 oraz IG1 No.2. Pierwszy jest na górze w środkowej kolumnie a drugi jest 4-ty od góry także w środkowej kolumnie. Oba są 10A. Ten drugi zasila wiele innych rzeczy np kontroler kierunkowskazów szyber dachu i wiele innych kontrolerów. Generalnie zasilają one tylko sterowanie a tam gdzie jest potrzebny większy prąd to są przekaźniki i dodatkowe bezpieczniki. Wygląda na to, że IG1 zasila głownie klimę i wentylację więc odstawiam, że to ten się pali.
- czy przekaźnik 90987-02028 (156700-3290 odpowiedzialny za zalaczanei sprzegla kompresora) jest opisany jako MG CLT Relay (skrzynka bezpieczników w komorze silnika)?
- Czy podejrzany wentylator to jest ten od chłodzenia skraplacza (chłodnicy) klimy czy to dmuchawa nawiewu w środku kabiny? Po wskazaniu miejsca domyślam się że to pierwsze.

Troche opisu jak to jest połączone
Bezpiecznik IG1 NO. 2 zasila sterownik od klimy i wiele innych wiec po spaleniu wiele rzeczy przestanie działać. Myślę, że to nie ten się pali.
Bezpiecznik IG1 zasila:
- przekaźnik od dmuchawy (jego cewkę) HEATER Relay, sama dmuchawa ma bezpiecznik HEATER 50A oraz dodatkowo bezpiecznik HEATER NO. 2 7.5A do zasilania regulatora obrotów dmuchawy - nie jest to zwykły opornik ale elektronika sterowana sygnałem z ECU klimy (ECU AC). Bezpiecznik może się spalić gdyby cewka przekaźnika dostała zwarcia.
- przekaźnika sprzęgła kompresora (MG CLT Relay) ale także sprzęgło poprzez styk tego przekaźnika więc uszkodzenie sprzęgła może spalić bezpiecznik.
- czujnik ciśnienia P3 - tu sygnał idzie do elektroniki więc musiało by być zwarcie w ECU AC na odbiorze informacji z czujnika - mało prawdopodobne.
- Przekaźnik wentylatora skraplacza klimy CDS FAN Relay - jego cewka sterująca jest podłączona na wyjście przekaźnika sprzęgła klimy (MG CLT Relay) a sterowana jest drugim stykiem czujnika ciśnienia P3. Sam wentylator ma swój bezpiecznik CDS FAN (komora silnika). Teoretycznie jak wyciągniesz MG CTL to nawet jak CDS FAN Relay jest spalony to nie powinno palić bezpiecznika.

Zawsze może być zwarcie od przetartych kabli - np ten P3 może być blisko skraplacza (nie sprawdzałem gdzie jest na schematach) i jak się jego izolacja przetarła to może palić bezpiecznik.
Dotyczy to także innych kabli z tego układu.

Jest jeszcze jedna możliwość, że IG1 zasila coś poza klimą/wentylacją i to tam jest zwarcie.

Awatar użytkownika
021CLT
Posty: 205
Rejestracja: 15 cze 2012, 21:34
Auto: Toyota LC120
Kontakt:

Re: problem z klima

Post autor: 021CLT »

Cześć
Już kiedyś opisywałem własny przypadek z klimą ale przypomnę:

Klima rozszczelniona, standardowe dziury pod piankową osłoną rurek klimatyzacji w okolicy tylnego koła.
Czynnik uciekł i nic nie chłodzi. Nie włączałem klimy chyba przez 3 lata, ale sprzęgło ładnie się zapinało. W trasie przez przypadek włączałem AC i tak jechalem kilka godzin, czynnika nie bylo, ciśnienia nie było, chłodzenia nie było. Kompresor już się nie podnosił i sprzęgło nie zapinało.
Sprawdziłem wszystko od bezpieczników po sterowanie i podpięcie 12v bezpośrednio. Nic się nie działo. Zero życia...
Byłem nastawiony na kupno nowego kompresora, ale:
Podjechałem do serwisu klimatyzacji, podali ciśnienie na kompresor, długo czekaliśmy bo albo ruszy albo dupa. Tuż przed odłączeniem sukces! Kompresor ruszył. Ma własne zabezpieczenie jak spadnie ciśnienie w instalacji klimy.
Skończyło się na zaślepieniu i odcięciu tylnej strefy, wymianie czujnika z przodu przy wentylatorze, napełnieniu nowym czynnikiem i ozonowaniu. Wszystko bez uwag, chłodzenie zazwyczaj na jednej kresce świetnie dawało rady na cały samochód. Pewnie dalej działa gdzieś w Afryce :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
truten
Posty: 70
Rejestracja: 29 sty 2018, 23:29
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: problem z klima

Post autor: truten »

Witajcie

wracajac do mojego probelmu to jezdzac z 15A bezpiecznikiem, to pierdniecie to byl czujnik cisnieniea klimatyzacji oznaczony jako HFC-134a (TOYOTA 443440-0631 lub opisany przez stachu_I jako P3). Niestety w ASO nie do kupienia sam czujnik ale z rurka i zaworem H do napelniania klimatyzacji koszt 1200 zl. Niestety wtyczka tez byla nadpalona, pradopodobnie wczesniej cos tam sie juz dzialo, nietstety styki sa troche zasniedziale. Zakupilem taki czujnik z wtyczka i ucietymi na krotko kabelkami na allegro od panow ze szrotu, podmienilem wtyczke i wymienilem ten czujnik (uzywka). Bylem ponoc w dobrym ponoc, serwisie klimy we wroclawiu, spec stwierdzil patrzac na czujnik i spalona wtyczke ze to najprawdopodobniej bylo przyczyna, nabil klime sprawdzil system, klima na razie chlodzi, ale za duzo kilemtrow nie zrobilem. Kazal jezdzic obserwowac ;).
Dla potomnych czujnik cisnienia klimatyzacji nalezy wykrecic po spuszczeniu czynnika chlodzacego, poniewaz nie ma zaworu blokujacego jak w innych autach miedzy innymi w grupei VAG.

Pozdr.
Zibi vel Truten

P.S. stachu_I dzieki za pomoc !! Dokladnei IG1 sie przepalal.

kapec
Posty: 66
Rejestracja: 21 cze 2012, 15:45
Auto: LC 120 2004
Kontakt:

Re: problem z klima

Post autor: kapec »

No to się podepnę
Klimatronik, wóz 2004 rok, skrzynia automat 4, o ile to ma jakieś znaczenie.
Klima chłodzi, ale słabo. Wiosną był robiony przegląd klimatyzacji, więc zakładam, że czynnika jest odpowiednia ilość.
Zdziwienie moje budzi fakt, że pod maską nie ma wentylatora elektrycznego, jest tylko wisko. Kumpel ma model 2005 ze skrzynią 5 i wentylator jest. Klima u niego dmucha zdecydowanie lepiej.
Pytanie brzmi - czy u mnie ktoś ten wentylator usunął? Może jakaś stłuczka, czy co? Czy wychodziły takie wersje? I czy to może być powodem słabego chłodzenia?
Dokuczliwe to jest jak się robi +30. Jak samochód jedzie, jest chłodniej, ale korek, postój i pozamiatane - w aucie skwar.
Jest na to jakieś lekarstwo?

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: problem z klima

Post autor: sebastian44 »

Owszem były wersje bez dodatkowego wentylatora oryginalnie. Ale mimo tego klima powinna działać sprawnie, ja bym dla pewnośći sprawdził ja jeszcze raz w serwisie.

ODPOWIEDZ