Amortyzatory TYŁ

Moderator: luk4s7

Hektor
Posty: 54
Rejestracja: 29 mar 2009, 12:31
Auto: LC120-03, 3.0 d
Kontakt:

Amortyzatory TYŁ

Post autor: Hektor »

Witam
okazuje sie ze wina skakania tylu sa amortyzatory tylnie.
Posiadam LC 120 z pelna pneumatyka.

Zatem mam pare pytań:
1. Czy sa zamienniki ?
2. Jesli tak to jakie ? jaki model i firma?
3. Jesli nie ma zamiennikow to po allegro czym mam sie w zakupie kierowac tzn o jaki model amorow pytac?

Awatar użytkownika
grzespi
Posty: 9
Rejestracja: 25 lis 2011, 12:57
Auto: TLC J12 2006 [KDJ120(K), KDJ120L-GKAEYW(AD)]
Kontakt:

Re: Amortyzatory TYŁ

Post autor: grzespi »

Mam ten sam problem zaczynają mi się pocić tylne amortyzatory i to co się na razie dowiedziałem:
1. - zamienników brak
2. - nowe są za drogie
3. - allegro - jak masz szczęście to kupisz i trochę na nich pojeździsz jak nie masz szczęścia to stracisz kasę
4. - wszyscy radzą wymienić na normalne amortyzatory bez regulacji bo i tak się ona nie przydaje a są nieporównywalnie tańsze i są zamienniki.
Ale może ktoś ma takie amortyzatory z regulacją i tanie to czekam na privie :)

margaritka
Posty: 18
Rejestracja: 09 cze 2011, 18:38
Auto: Land Cruiser J12
Kontakt:

Re: Amortyzatory TYŁ

Post autor: margaritka »

tydzien temu u siebie wymienialam(z regulacja). w serwisie chyba kolo 1,3tysiaca, ja kupilam za 750 w sklepie z czesciami do offroadowych aut. przy okazji okazalo sie, ze mam do wymiany czujnik wysokosci (kupilam uzywke na allegro)

krzysztof111111
Posty: 21
Rejestracja: 03 wrz 2011, 16:39
Auto: lc120
Kontakt:

Re: Amortyzatory TYŁ

Post autor: krzysztof111111 »

ja (przebieg 175 tys km, zawieszenie pneumatyczne) zamiast regulowanych na tył założyłem sporotwy bilsein b6 (450zł sztuka z internetu) - moim zdaniem rewelacja bo w końcu samochód się normalnie prowadzi a nie buja jak nieszczęście mimo włączenia trybu sport.Inna sprawa jak ciężko było odkręcić górne nakrętki od zardzewiałych oryginałów. Dolne śruby 17 bez problemu. Po zdjęciu amortyzator oryginalny można spokojnie wcisnąć jedną ręką, jest bardzo miękki. Ja wolę jednak pewne prowadzenie auta.
Pozdrawiam,

andy103
Posty: 2
Rejestracja: 31 lip 2012, 13:40
Auto: LC 120 Sol D4D
Kontakt:

Re: Amortyzatory regulowane TYŁ

Post autor: andy103 »

krzysztof111111 pisze:ja (przebieg 175 tys km, zawieszenie pneumatyczne) zamiast regulowanych na tył założyłem sporotwy bilsein b6 (450zł sztuka z internetu) - moim zdaniem rewelacja bo w końcu samochód się normalnie prowadzi a nie buja jak nieszczęście mimo włączenia trybu sport.Inna sprawa jak ciężko było odkręcić górne nakrętki od zardzewiałych oryginałów. Dolne śruby 17 bez problemu. Po zdjęciu amortyzator oryginalny można spokojnie wcisnąć jedną ręką, jest bardzo miękki. Ja wolę jednak pewne prowadzenie auta.
Pozdrawiam,
Cześć Krzysztof ,

przeczytałem na form Twój opis wymiany oryginalnych tylnych amorów z regulowaną twardością na Bilsteina B6.
Myślę również o tym samym , ponieważ w moich przewody sterujące przegniły i się ułamały z lewej strony. Nówka sterowana kosztuje majątek a używki to w większości ryzyko zakupu złomu .
Napisz proszę jak poradziłeś sobie z pozostałymi luźnymi przewodami sterującymi twardością oryginałów i czy nie wyskoczył Ci jakieś błędy w na tablicy.

W ASO Toyota w Olsztynie , gdzie dotychczas robiłem wszystkie przeglądy uprzedzali mnie ,że po zamianie amorów na Bilsteiny z pewnością wyskoczą błędy układu.

Pozdrawiam i czekam na Twoją odpowiedź.
Andrzej andy103

krzysztof111111
Posty: 21
Rejestracja: 03 wrz 2011, 16:39
Auto: lc120
Kontakt:

Re: Amortyzatory TYŁ

Post autor: krzysztof111111 »

Cześć,
Odpisałem na priv. U mnie nie ma błędów, jeżdżę na b6 z tyłu i jestem zadowolony. Jak pisałem jest pełno innych marek i producentów łącznie w off road.

ODPOWIEDZ