VSC TRC + VSC OFF + Check Engine

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18020
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine

Post autor: kylon »

Czy przewody ciekną można sprawdzić po montażu. My w historii mieliśmy jeden taki przypadek. Wystarczy wtedy zmienić ten jeden. Nie mniej jednak serwis podszedł do sprawy zachowawczo aby nie było powrotów i zbędnych przepychanek. Przewody nowe oczywiście można kupić o wiele taniej tylko trzeba poczekać 1,5 tygodnia.

Awatar użytkownika
wzb1929
Posty: 40
Rejestracja: 08 mar 2017, 12:22
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine

Post autor: wzb1929 »

Zgodziłem się dla świętego spokoju mając świadomość, że serwis może mnie lekko naciągać. Nie mam czasu, żeby co chwile jeździć do serwisu z reklamacjami a potem się z nimi przepychać w razie jakiegoś niepowodzenia, szczególnie, że na wtryski i robotę jest 1 rok gwarancji więc chciałbym, żeby nie było tu żadnych niedomówień i zwalania winy, gdybym musiał z tej gwarancji skorzystać ;)
Rozumiem, że filtr paliwa wymienia się przy operacji wymiany wtrysków pomimo, że był wymieniany rok temu a auto zrobiło niecałe 13 tys. km bo tak przewiduje profilaktyka i procedura serwisowa?
Ogólnie auto posiadam od roku ( od nowości w rodzinie) no i jestem nawet zadowolony :D Wiedziałem, że mnie też dopadną wtryski ale liczyłem po cichu, że zostanie to nieco odroczone w czasie ;) Auto ma 235 tys. przebiegu

Przy okazji, czy istnieje jakiś patent, żeby odkręcając filtr oleju nie nabrudzić? Pozycja filtra jest trochę niefortunna :D

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine

Post autor: mopar »

filtr paliwa zawsze powinien być nowy przy takiej operacji, nawet w aso nie powinien kosztować więcej niż 100 pln, a przy takim nakładzie kapitału, to koszt nieznaczny :)

Awatar użytkownika
zachary
Posty: 214
Rejestracja: 24 mar 2009, 07:45
Auto: J15/Lalka/, U1234, Wolf GD300, 469B, Rolka'18, E250
Kontakt:

Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine

Post autor: zachary »

mopar pisze:filtr paliwa zawsze powinien być nowy przy takiej operacji, nawet w aso nie powinien kosztować więcej niż 100 pln, a przy takim nakładzie kapitału, to koszt nieznaczny :)
Jeśli pamięć nie płata mi psikusa to cena filtra paliwa w ASO do J12 to 220 złotych. Taki co ma numer z samych cyferek a nie OptiFit :wink:

Awatar użytkownika
wzb1929
Posty: 40
Rejestracja: 08 mar 2017, 12:22
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine

Post autor: wzb1929 »

To prawda, że jest to marginalny koszt. Rozumiem, że moje auto nie posiada DPF i mogę wlać do silnika olej full spas?

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine

Post autor: mopar »

DPF nie posiada, przy tym przebiegu sugeruję dobry olej 10w40 i wymiany co 10 tys km

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18020
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine

Post autor: kylon »

A czemu półsyntetyk a nie syntetyk zgodnie ze specyfikacją?

Awatar użytkownika
wzb1929
Posty: 40
Rejestracja: 08 mar 2017, 12:22
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine

Post autor: wzb1929 »

No o to też chciałem zapytać. Jakie kolega @mopar ma przesłanki, żeby lać 10W40, który nota bene może być zarówno pełnym minerałem jak i pełnym syntetykiem ( tak wiem, że się zwyczajowo przyjęło, że 5W to syntetyk, 10W półsyntetyk a 15W mineralny ale ten podział nie jest do końca prawdziwy a raczej jest niepełny). Producent przewiduje w naszym klimacie 5W30 no i taki będę wlewał. Silnik nie przepala absolutnie oleju, aż jestem zdziwiony.

Awatar użytkownika
zachary
Posty: 214
Rejestracja: 24 mar 2009, 07:45
Auto: J15/Lalka/, U1234, Wolf GD300, 469B, Rolka'18, E250
Kontakt:

Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine

Post autor: zachary »

kylon pisze:A czemu półsyntetyk a nie syntetyk zgodnie ze specyfikacją?
Też chciałem o to zapytać, ale się wstydziłem :mrgreen: Za nic nie nalałbym innego oleju, niż ten wskazany przez producenta. Jedyne odstępstwo to stosowanie oleju o wyższych właściwościach - lepszej klasie. Dla przykładu, do silnika mojej 31 letniej Gelendy stosuję syntetycznego Motula i jest mu, temu silnikowi z tym bardzo dobrze. Jak kopci to wyłącznie na czarno i trzyma stan oleju.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8335
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine

Post autor: Rokfor32 »

Zamiast 5W30 możecie spokojnie lać 5W50. Przejście na gęściejszy jest wskazane przy już wyeksploatowanym silniku, przy czym nie chodzi o taki nadający się do remontu - ale taki, który ma już problem z utrzymaniem prawidłowego ciśnienia na wolnych obrotach (i rzadkim oleju). Wtedy fajnym olejem jest 10W60.

Awatar użytkownika
zachary
Posty: 214
Rejestracja: 24 mar 2009, 07:45
Auto: J15/Lalka/, U1234, Wolf GD300, 469B, Rolka'18, E250
Kontakt:

Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine

Post autor: zachary »

Rokfor32 pisze:Zamiast 5W30 możecie spokojnie lać 5W50. Przejście na gęściejszy jest wskazane przy już wyeksploatowanym silniku, przy czym nie chodzi o taki nadający się do remontu - ale taki, który ma już problem z utrzymaniem prawidłowego ciśnienia na wolnych obrotach (i rzadkim oleju). Wtedy fajnym olejem jest 10W60.

Po 235k km może mieć problem z utrzymaniem prawidłowego ciśnienia ???

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8335
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine

Post autor: Rokfor32 »

Nie gdyba się, tylko wpina manometr i sprawdza.

Awatar użytkownika
wzb1929
Posty: 40
Rejestracja: 08 mar 2017, 12:22
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine

Post autor: wzb1929 »

Rokforowi zazdroszczę wiedzy ale nie jestem zawistny 8) Forum czytam od wielu lat. W moim przypadku motor trzyma ciśnienie tak jak fabryka to napisała. Od nowości 5W30. Obecnie Petro Canada. Wymiany zgodnie ze sztuką czyli raz do roku bądź 10-15 tys. Przy okazji taka ciekawostka, Mitsubishi Galant rocznik 1991 od nowego w rodzinie, przebieg 280 tys. Przed pójściem do Żyda kontrola kompresji, żeby nie być gołosłownym w treści ogłoszenia. Wynik idealny jak nowy, każdy garnek tyle samo, jak z fabryki. Od nowości aż do końca 15W40 Quaker State, klawiatura czyściutka, żadnych nagarów i złogów mazutu.

Awatar użytkownika
wzb1929
Posty: 40
Rejestracja: 08 mar 2017, 12:22
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine

Post autor: wzb1929 »

Wtryski wymienione włącznie z przewodami. W pierwszej chwili po odpaleniu pomyślałem, że to chyba nie moje auto tylko jakaś benzynka 8)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18020
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine

Post autor: kylon »

No jest taki efekt ;-)

ODPOWIEDZ