VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Moderator: luk4s7
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Czy przewody ciekną można sprawdzić po montażu. My w historii mieliśmy jeden taki przypadek. Wystarczy wtedy zmienić ten jeden. Nie mniej jednak serwis podszedł do sprawy zachowawczo aby nie było powrotów i zbędnych przepychanek. Przewody nowe oczywiście można kupić o wiele taniej tylko trzeba poczekać 1,5 tygodnia.
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Zgodziłem się dla świętego spokoju mając świadomość, że serwis może mnie lekko naciągać. Nie mam czasu, żeby co chwile jeździć do serwisu z reklamacjami a potem się z nimi przepychać w razie jakiegoś niepowodzenia, szczególnie, że na wtryski i robotę jest 1 rok gwarancji więc chciałbym, żeby nie było tu żadnych niedomówień i zwalania winy, gdybym musiał z tej gwarancji skorzystać
Rozumiem, że filtr paliwa wymienia się przy operacji wymiany wtrysków pomimo, że był wymieniany rok temu a auto zrobiło niecałe 13 tys. km bo tak przewiduje profilaktyka i procedura serwisowa?
Ogólnie auto posiadam od roku ( od nowości w rodzinie) no i jestem nawet zadowolony Wiedziałem, że mnie też dopadną wtryski ale liczyłem po cichu, że zostanie to nieco odroczone w czasie Auto ma 235 tys. przebiegu
Przy okazji, czy istnieje jakiś patent, żeby odkręcając filtr oleju nie nabrudzić? Pozycja filtra jest trochę niefortunna
Rozumiem, że filtr paliwa wymienia się przy operacji wymiany wtrysków pomimo, że był wymieniany rok temu a auto zrobiło niecałe 13 tys. km bo tak przewiduje profilaktyka i procedura serwisowa?
Ogólnie auto posiadam od roku ( od nowości w rodzinie) no i jestem nawet zadowolony Wiedziałem, że mnie też dopadną wtryski ale liczyłem po cichu, że zostanie to nieco odroczone w czasie Auto ma 235 tys. przebiegu
Przy okazji, czy istnieje jakiś patent, żeby odkręcając filtr oleju nie nabrudzić? Pozycja filtra jest trochę niefortunna
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
filtr paliwa zawsze powinien być nowy przy takiej operacji, nawet w aso nie powinien kosztować więcej niż 100 pln, a przy takim nakładzie kapitału, to koszt nieznaczny
- zachary
- Posty: 214
- Rejestracja: 24 mar 2009, 07:45
- Auto: J15/Lalka/, U1234, Wolf GD300, 469B, Rolka'18, E250
- Kontakt:
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Jeśli pamięć nie płata mi psikusa to cena filtra paliwa w ASO do J12 to 220 złotych. Taki co ma numer z samych cyferek a nie OptiFitmopar pisze:filtr paliwa zawsze powinien być nowy przy takiej operacji, nawet w aso nie powinien kosztować więcej niż 100 pln, a przy takim nakładzie kapitału, to koszt nieznaczny
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
To prawda, że jest to marginalny koszt. Rozumiem, że moje auto nie posiada DPF i mogę wlać do silnika olej full spas?
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
DPF nie posiada, przy tym przebiegu sugeruję dobry olej 10w40 i wymiany co 10 tys km
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
A czemu półsyntetyk a nie syntetyk zgodnie ze specyfikacją?
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
No o to też chciałem zapytać. Jakie kolega @mopar ma przesłanki, żeby lać 10W40, który nota bene może być zarówno pełnym minerałem jak i pełnym syntetykiem ( tak wiem, że się zwyczajowo przyjęło, że 5W to syntetyk, 10W półsyntetyk a 15W mineralny ale ten podział nie jest do końca prawdziwy a raczej jest niepełny). Producent przewiduje w naszym klimacie 5W30 no i taki będę wlewał. Silnik nie przepala absolutnie oleju, aż jestem zdziwiony.
- zachary
- Posty: 214
- Rejestracja: 24 mar 2009, 07:45
- Auto: J15/Lalka/, U1234, Wolf GD300, 469B, Rolka'18, E250
- Kontakt:
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Też chciałem o to zapytać, ale się wstydziłem Za nic nie nalałbym innego oleju, niż ten wskazany przez producenta. Jedyne odstępstwo to stosowanie oleju o wyższych właściwościach - lepszej klasie. Dla przykładu, do silnika mojej 31 letniej Gelendy stosuję syntetycznego Motula i jest mu, temu silnikowi z tym bardzo dobrze. Jak kopci to wyłącznie na czarno i trzyma stan oleju.kylon pisze:A czemu półsyntetyk a nie syntetyk zgodnie ze specyfikacją?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Zamiast 5W30 możecie spokojnie lać 5W50. Przejście na gęściejszy jest wskazane przy już wyeksploatowanym silniku, przy czym nie chodzi o taki nadający się do remontu - ale taki, który ma już problem z utrzymaniem prawidłowego ciśnienia na wolnych obrotach (i rzadkim oleju). Wtedy fajnym olejem jest 10W60.
- zachary
- Posty: 214
- Rejestracja: 24 mar 2009, 07:45
- Auto: J15/Lalka/, U1234, Wolf GD300, 469B, Rolka'18, E250
- Kontakt:
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Rokfor32 pisze:Zamiast 5W30 możecie spokojnie lać 5W50. Przejście na gęściejszy jest wskazane przy już wyeksploatowanym silniku, przy czym nie chodzi o taki nadający się do remontu - ale taki, który ma już problem z utrzymaniem prawidłowego ciśnienia na wolnych obrotach (i rzadkim oleju). Wtedy fajnym olejem jest 10W60.
Po 235k km może mieć problem z utrzymaniem prawidłowego ciśnienia ???
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Nie gdyba się, tylko wpina manometr i sprawdza.
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Rokforowi zazdroszczę wiedzy ale nie jestem zawistny Forum czytam od wielu lat. W moim przypadku motor trzyma ciśnienie tak jak fabryka to napisała. Od nowości 5W30. Obecnie Petro Canada. Wymiany zgodnie ze sztuką czyli raz do roku bądź 10-15 tys. Przy okazji taka ciekawostka, Mitsubishi Galant rocznik 1991 od nowego w rodzinie, przebieg 280 tys. Przed pójściem do Żyda kontrola kompresji, żeby nie być gołosłownym w treści ogłoszenia. Wynik idealny jak nowy, każdy garnek tyle samo, jak z fabryki. Od nowości aż do końca 15W40 Quaker State, klawiatura czyściutka, żadnych nagarów i złogów mazutu.
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Wtryski wymienione włącznie z przewodami. W pierwszej chwili po odpaleniu pomyślałem, że to chyba nie moje auto tylko jakaś benzynka
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
No jest taki efekt