VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Moderator: luk4s7
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Po wizycie w ASO. Podobno przytarły się i przyblokowały łopatki turbiny. Na razie jest ok, jak się powtórzy to wymiana turbiny. Rozszerzona gwarancja, więc spokój, a ile w tej diagnozie jest prawdy - nie wiadomo.
pozdrawiam
jjb
p.s. A inna sprawa, że turbina po 62 tyś. to lekka przesada
pozdrawiam
jjb
p.s. A inna sprawa, że turbina po 62 tyś. to lekka przesada
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Jest taka mozliwość - jak zanim auto się zagrzeje, daje się w palnik i jak po ostrej jeździe, natychmiast gasi się auto bez wystudzenia, to może się systematycznie przycierać.jjb pisze:Pp.s. A inna sprawa, że turbina po 62 tyś. to lekka przesada
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
aaawaldi pisze:jjb pisze: jak po ostrej jeździe, natychmiast gasi się auto bez wystudzenia, to może się systematycznie przycierać.
czyli , że jak ?
mam 0,5h na parkingu auto wodą polewać?
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Nie. W instrukcji masz nawet napisane zeby po jezdzie np autostrada krotka chwile odczekac zanim zgasisz silnik zeby turbina ostygla. O ile pamietam to 2 minutki wystarcza.
Ja tak zalatwilem turbine w Touranie po 90.000km. Duzo jazdy po autostradzie, szybkie tankowanie albo siusiu i kluczyk ze stacyjki myk myk. Moj kolega, ktory tez jezdzil Touranem i tak samo uzytkowal auto jak ja, 2 tygodnie pozniej tez wysadzil turbine w powietrze.
Ja tak zalatwilem turbine w Touranie po 90.000km. Duzo jazdy po autostradzie, szybkie tankowanie albo siusiu i kluczyk ze stacyjki myk myk. Moj kolega, ktory tez jezdzil Touranem i tak samo uzytkowal auto jak ja, 2 tygodnie pozniej tez wysadzil turbine w powietrze.
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Wszyscy to wiemy, tylko niestety niewiele z tego wynika. Przypomina się, że nie trzeba było gasić silnika jak już się to zrobiło. Pewno z moją turbiną będzie tak samo, mam nadzieję, że w ciągu najbliższych dwóch lat.aaawaldi pisze: Jest taka mozliwość - jak zanim auto się zagrzeje, daje się w palnik i jak po ostrej jeździe, natychmiast gasi się auto bez wystudzenia, to może się systematycznie przycierać.
A inna sprawa, że przy obecnym poziomie skomputeryzowania zrobienie tak by nie można było dać ognia na zimnym silniku i by popracował jeszcze trochę po przekreceniu na off - nie pozwalając np. wyjąć kluczyka przez minut, ę powinno być czyĶś banalnym. Oczywiście wiem, ze są sytuacje awaryjne, ale wtedy robi się czerwony guzik. Sto pierdylionów rożnych wynalazków, czujników a o tym jakoś nikt nie pomyślał. Albo odwrotnie - pomyślał ile klient musi zaplacić za turbinę.
pozdrawiam
jjb
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
A ja myślę, że to nie bardzo ma związek ze studzeniem, jeśli to rzeczywiście to co Ci powiedzili. Nie jeździsz przypadkiem na krótkich dystansach, raczej spokojnie bez dawania w palnik?jjb pisze:Po wizycie w ASO. Podobno przytarły się i przyblokowały łopatki turbiny. Na razie jest ok, jak się powtórzy to wymiana turbiny. Rozszerzona gwarancja, więc spokój, a ile w tej diagnozie jest prawdy - nie wiadomo.
pozdrawiam
jjb
p.s. A inna sprawa, że turbina po 62 tyś. to lekka przesada
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
80% miasto, średnio 15 km jeden przebieg. 20% długie dystanse. Zawsze miałem tzw. "ciężką stopę" co teraz określa się dawaniem w palnik - zużycie paliwa we wszystkich autkach miałem spore. Naturalnie zapominam postać 2 minuty na pracującym silniku przed jego wyłączeniem, myślę zresztą, że większość na tym forum tak robi. Więc Tu l'as voulu, George Dandin
A właściwie czy nie można zrobić jakiegoś czujnika temperatury turbiny? Wystarczyły by dwie lampki - zielona - możesz "dawać w palnik" i czerwona - postój na wolnych obrotach aż lampka zgaśnie i dopiero wyłącz silnik. Z chęcią bym coś takiego kupił
A właściwie czy nie można zrobić jakiegoś czujnika temperatury turbiny? Wystarczyły by dwie lampki - zielona - możesz "dawać w palnik" i czerwona - postój na wolnych obrotach aż lampka zgaśnie i dopiero wyłącz silnik. Z chęcią bym coś takiego kupił
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Czy drogie grono Użytkowników j12 orientuje się czy istnieje możliwość wsadzenia innej (lepszej) turbiny za te same pieniądze co OEM, po tak zwanym wysadzeniu dziadostwa montowanego seryjnie?
Bo jakoś powątpiewam w jakość turbiny montowanej seryjnie :/
Bo jakoś powątpiewam w jakość turbiny montowanej seryjnie :/
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
jjb, więc moja teoria odpada. Co do temperatury to generalnie turbo jest ciepłe jak i silnik jest ciepły, a nawet jakby by było gotowe do katowania wcześniej to na zimnym silniku to słaby pomysł. Problemy ze sterowanie łopatkami turbo zdarzają się często w autach, które nie jeżdżą w trasie często w trasie z większymi prędkościami, zacierają się jakieś prowadnice tych łopatek. Natomiast problem chłodzenia da się rozwiązać bardzo łatwo- montując turbo timer. Zatrzymujesz się i gasisz auto, a silnik jeszcze pracuje przez czas jaki sobie wcześniej w turbo timerze ustawisz. Takie rzeczy sprzedają i montują firmy oferujące części do motorsportu lub firmy od tuningu mechanicznego.
GDLC120, za pieniądze za jakie chcą w ASO kupisz mnóstwo innych turbin, ale po pierwsze ta montowana seryjnie jest bardzo wytrzymała, a po drugie do tej innej turbiny to musiałbyś napisać w zasadzie nowe mapy, czyli program, a wiadomo jak jest z programowaniem D-4D
GDLC120, za pieniądze za jakie chcą w ASO kupisz mnóstwo innych turbin, ale po pierwsze ta montowana seryjnie jest bardzo wytrzymała, a po drugie do tej innej turbiny to musiałbyś napisać w zasadzie nowe mapy, czyli program, a wiadomo jak jest z programowaniem D-4D
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Zainteresował mnie ten temat i trochę zacząłem szperać. Nie jest to takie hop-siup bo turbo timer musi być zintegrowany z alarmem, systemem zamykania drzwi itp. Takie coś do LC robi firma Miccon, ale nie jestem w stanie znaleźć na nich namiaru. Znalazlem jedynie autralijskiego dealera (http://www.newpro-tech.com.au" onclick="window.open(this.href);return false;) - wygląda to ciekawieRafi pisze:....Natomiast problem chłodzenia da się rozwiązać bardzo łatwo- montując turbo timer. Zatrzymujesz się i gasisz auto, a silnik jeszcze pracuje przez czas jaki sobie wcześniej w turbo timerze ustawisz. Takie rzeczy sprzedają i montują firmy oferujące części do motorsportu lub firmy od tuningu mechanicznego....
Ma ktoś może pomysł jak coś takiego łatwo kupić (albo jakiś zamiennik)
pzdr
jjb
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Widziałem turbo timery w wielu autach, z trochę bardziej skomplikowanymi alarmami i zabezpieczeniami niż ma J12. Jesteś z Warszawy- zadzwoń np. do VTG, 4turbo i zapytaj czy się podejmą i za ile.
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Witam szanownych kolegów
Mam prośbę dotyczącą pomocy w rozwiązaniu problemu.
Mianowicie
TLC J12 2004 3.0 d4d automat 200 tyś podczas jazdy auto spadło z obrotów na obroty 750 (wolne) i nie reaguje na gaz myślałem że to może brak paliwa i wymieniłem filtr i ciach działa reaguje pojechałem na jazdę próbną i się okazało że problem powrócił .
Co się okazało że jak jest ciepły silnik temp. w połowie to coś wprowadza go w tryb (awaryjny) oznaki kontrolki jak w temacie brak reakcji na gaz ,reakcja na zmiany biegów tylko w trybie pełzania .
Jak ostygnie wszystko ok moc biegi zero kopcenia.
Umówiony jestem na komp w ASO dopiero jutro .
Zamierzam oczyścić EGR i zaworki podciśnieniowe może miał ktoś taki problem .
Pozdrawiam Rafał
Mam prośbę dotyczącą pomocy w rozwiązaniu problemu.
Mianowicie
TLC J12 2004 3.0 d4d automat 200 tyś podczas jazdy auto spadło z obrotów na obroty 750 (wolne) i nie reaguje na gaz myślałem że to może brak paliwa i wymieniłem filtr i ciach działa reaguje pojechałem na jazdę próbną i się okazało że problem powrócił .
Co się okazało że jak jest ciepły silnik temp. w połowie to coś wprowadza go w tryb (awaryjny) oznaki kontrolki jak w temacie brak reakcji na gaz ,reakcja na zmiany biegów tylko w trybie pełzania .
Jak ostygnie wszystko ok moc biegi zero kopcenia.
Umówiony jestem na komp w ASO dopiero jutro .
Zamierzam oczyścić EGR i zaworki podciśnieniowe może miał ktoś taki problem .
Pozdrawiam Rafał
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 cze 2011, 18:38
- Auto: Land Cruiser J12
- Kontakt:
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
co do mojego poprzedniego postu - nadal mam problem kontrolki wysakuja, po podlaczeniau w aso do komputera pokazuje "wyskakujace zaplony na 4 cylindrze". W aso powoli nie wiedza co z tym zrobic bo wszystko co odpowiada za ten blad zostalo sprawdzone
1) sprezanie ok
2) cewki ok ( zostaly zamienione z 4 na 1 cylinder - blad dalej na 4)
3) wtrysk benzyny ok ( zostaly zamienione z 4 na 2 cylinder - blad dalej na 4
4) wtrysk gazu ok (niedawno regenerowane, poza tym jezdzilam na samej benzynie i szarpanie nie ustawalo)
5) luzy zaworowe sprawdzone
6) swiece wymienione
nie mam pojecia co z tym zrobic moze ktos spotkal sie z podobnym przypadkiem?
najdziwniejsze jest to, ze pojawialo sie to syatematycznie od roku. Poszrpalo troche wyskoczyly kontrolki, skasowane zostaly i bylo ok. Teraz jest tragedia, szarpie masakrycznie ( chociaz sa dni, ze jedzie super ale nadal swieca kontrolki) i nie da sie jezdzic
1) sprezanie ok
2) cewki ok ( zostaly zamienione z 4 na 1 cylinder - blad dalej na 4)
3) wtrysk benzyny ok ( zostaly zamienione z 4 na 2 cylinder - blad dalej na 4
4) wtrysk gazu ok (niedawno regenerowane, poza tym jezdzilam na samej benzynie i szarpanie nie ustawalo)
5) luzy zaworowe sprawdzone
6) swiece wymienione
nie mam pojecia co z tym zrobic moze ktos spotkal sie z podobnym przypadkiem?
najdziwniejsze jest to, ze pojawialo sie to syatematycznie od roku. Poszrpalo troche wyskoczyly kontrolki, skasowane zostaly i bylo ok. Teraz jest tragedia, szarpie masakrycznie ( chociaz sa dni, ze jedzie super ale nadal swieca kontrolki) i nie da sie jezdzic
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
Pisałem już (tyle że w mojej setce) o takim układzie kontrolek tutaj http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... RC#p102135. Mnie zdarzyło się to jedynie raz, o czym pospiesznie tutaj napisałem. Check Engine niestety zapala mi się regularnie i teraz jak jest cieplej, to nawet częściej. Zatrzymuję się, wyłączam, włączam i zawsze jest OK. Trochę to irytujące, ale nie mogę zidentyfikować przyczyny. Mechanik czyści jakieś zaworki i na jakiś czas jest OK. Jedynu objaw poprzedzający zapalenie się "silniczka" na desce to chwilowy brak mocy kiedy jej wymagam np. wyprzedzanie. Dosłownie jakby miała "pod górkę z przyczepą".
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 cze 2011, 18:38
- Auto: Land Cruiser J12
- Kontakt:
Re: VSC TRC + VSC OFF + Check Engine
tylko ze u mnie nie da sie jezdzic autem bo szarpie masakrycznie... a poza tym mam 4 litrowa benzyne