Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 19 lis 2018, 19:20
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 05 gru 2011, 22:12 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Posty: 2792
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GRJ120
A syczy cos ? bo u Gabki syczalo jak wsciekniete bo przewod byl przetarty


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 gru 2011, 22:16 
Offline

Rejestracja: 04 gru 2010, 11:25
Posty: 41
Lokalizacja: płock
Auto: LAND CRUISER J12 3.0D SOL AUT
Siedzac w srodku nie slychac, zeby cos syczalo. Zreszta jakby cos bylo uszkodzone mechanicznie to chyba niemozliwe, zeby kilka dni stal w takiej pozycji jak jezdzi na N i nie opadal?

Pozdro, WojtekK


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 gru 2011, 13:51 
Offline

Rejestracja: 30 lis 2011, 16:20
Posty: 2
Lokalizacja: Izabelin
Auto: KDJ120
wojtek309 pisze:
Siedzac w srodku nie slychac, zeby cos syczalo. Zreszta jakby cos bylo uszkodzone mechanicznie to chyba niemozliwe, zeby kilka dni stal w takiej pozycji jak jezdzi na N i nie opadal?

Pozdro, WojtekK


Hej,

Czujnik wysokości to nic innego jak zwykły potencjometr.
Dopóki nie wyczyściłem swoich, też zachowywały się różnie.
Test omomierzem powinien rozwiać Twoje wątpliwości.
Opór powinien zmieniać się płynnie w miarę obracania cięgna.
Proponuję również sprawdzić gniazda sprężynek pod pokrywą czujników. W moim przypadku czasami występował brak kontaktu. Wyczyściłem małym kawałeczkiem drobnego papiery ściernego.

Pzd,

Piotr


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 gru 2011, 22:55 
Offline

Rejestracja: 04 gru 2010, 11:25
Posty: 41
Lokalizacja: płock
Auto: LAND CRUISER J12 3.0D SOL AUT
Witam,

Dzieki za podpowiedz z czujnikami ale czy one maja jakis wplyw na polozenie zawieszenia po zgaszeniu silnika? Moim zdaniem zawieszenie reguluje sie tylko po wlaczeniu silnika i to zarowno w gore jak i w dol czasami po wyladowaniu z bagaznika kilkuset kilo (bez wlaczenia silnika samochod stal nieraz wyzej niz w pozycji H).
Pewnie niedlugo czeka mnie gruntowny przeglad zawieszczenia i moze jakies naprawy ale to mam nadzieje poczeka jakis czas bo w czasie jazdy wszystko jest OK.

Pozdr, WojtekK


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 gru 2011, 11:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2010, 22:12
Posty: 46
Lokalizacja: Piaseczno
Auto: KDJ120
Kapitan_Gabka pisze:
Dopóki nie wyczyściłem swoich, też zachowywały się różnie.
...Wyczyściłem małym kawałeczkiem drobnego papiery ściernego.

hej,to jednak dałeś rade je naprawić?bo wcześniej pisałeś ze kupiłeś czujnik u Kylona

pozdr Rafał


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 gru 2011, 23:25 
Offline

Rejestracja: 04 gru 2010, 11:25
Posty: 41
Lokalizacja: płock
Auto: LAND CRUISER J12 3.0D SOL AUT
Witam,

W pliku do ktorego link znalazlem na forum (2007 0TSSN_Summer.pdf) znalazlem takie informacje:

SYMPTOM
Vehicle height is extremely low when vehicle is parked. SUSPECTED AREAS Note that it is not abnormal, especially in very cold weather, that the vehicle height may become lower due to a drop in air temperature in the height control cylinder assembly.
1. Air leakage
2. Height control cylinder assembly
3. Height control sensor link subassembly
4. Leveling solenoid valve circuit
5. Exhaust valve circuit

Tlamaczenie troche liche z googla ale mozna sie domyslic o co chcodzi:
OBJAW
Wysokość pojazdu jest bardzo niski, kiedy pojazd jest zaparkowany. podejrzanych obszarów Zauważ, że nie jest nienormalne, zwłaszcza w bardzo zimnej pogody, że wysokość pojazdu może stać się niższy ze względu do spadku temperatury powietrza w kontrolować prędkość wysokość montażu.
1. przeciek powietrza
2. Kontrolować prędkość wysokość montażu
3. Sterowania łączem Czujnik wysokości podzespołu
4. Elektromagnetyczny zawór układ poziomowania
5. Zawór wydechowy obwodu

No wiec chyba troche za duzo mozliwosci, zeby samemu na to patrzec i musze sie nastawic na wizyte u kogos kto to umie obejrzec i cos wymyslic :-))
A przy okazji: Wymienialiscie filtr i osuszacz powietrza? Ceny wg http://www.toyodiy.com/ nie przerazaja i jakby juz zagladac do pneumatyki to moze warto wymienic to + oringi + ??? co wiecej?

Pozdrowienia, WojtekK


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 gru 2011, 10:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2011, 9:21
Posty: 33
Lokalizacja: warszawa
Auto: j120
Ja się wtrącę. Panowie jeśli walnięty jest czujnik-tak jak pisze kolega potencjometr to podłączenie pod kompa od razu to pokazuje. Jeśli sparciała jest poduszka to nic nie pokazuje tylko zwala się na ryj . Ja miałem objawy zwalania się na ryj skokami w dól (około 4razy). Najpierw wymieniliśmy jedną gorszą a potem drugą która na prostym utrzymywała ciężar pustego auta. Jednak po załadunku bądz ustawieniu na krzywiżnie(np. Krawęzniku)opadał bardzo powoli z jednej nazwijmy chorej strony a potem jak pisałem z drugiej. Ponieważ z tej dobrej powietrze przemieszcza sie do tej sparciałej.ostatnia rzecz jaka sie psuje to ta bańka pneumatyczna. Pozdrawiam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 gru 2011, 10:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2011, 9:21
Posty: 33
Lokalizacja: warszawa
Auto: j120
Acha jeszcze jedno. Jeśli wsiadamy i ważymy np;135kg. to co auto się przekrzywia. Zapalamy motor i co:elektronika to wykrywa i pompuje powietrze do miecha lewego aby wyrównać poziom(steruje tym czujnik zawieszenia lewego tylnego koła). Jeśli wracasz i gasisz motor i zaraz wysiadasz upuszcza powietrze o twoją wartośc kg :D . Jeśli nie wysiadasz to trzyma powietrze. Jeśli wysiądziesz po upływie pewnego czasu to też powietrza nie upuści. Tak samo jak załadujesz mu do kufra np;tonę i wysiadziesz szybko to upusci tylko wartośc krzywizny twoich 135kg.Towar zaś ważący tonę jeśli rozładujesz ,to ćiśnienie w miechach się rozpręży a co za tym idzie podniesie się tył. Iiii będzie tak stał aż odpalisz motor i wtedy oba czujniki pokażą że jest za wysoko elektronice i kompresor upuści powietrze to zadanej fabrycznie wartości,a następnie podniesie lewatylną częsć o wartość obciążenia 135kg;czy rozumiecie tą prostotę działania tego urządzenia. :lol: . Pozdrawiam.Popatrzcie też na przednie amory. Mogą wyciekać i nie trzymać,co powoduje uślizgi przedniego koła z nietrzymającym amorem. Bardzo grożne jeśli ktoś lubi troszkę agresywniejsza jazde. Pozdrawiam kolegów z tojtojów :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 kwie 2012, 8:01 
Offline

Rejestracja: 04 gru 2010, 11:25
Posty: 41
Lokalizacja: płock
Auto: LAND CRUISER J12 3.0D SOL AUT
Witam,

Czy ktoś z Was wymieniał filtr powietrza i osuszacz w zawieszeniu? Tak wczoraj mi przyszlo do glowy przy wymianie filtra powietrza i kabinowego, ze moze warto i tamten co jakis czas? Dzwonilem do ASO i filtr kosztuje 142 a osuszac ok 500 PLN ale do tej pory nikt !!! tego nie zamawial.

Pozdr, WojtekK


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2012, 15:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lip 2011, 16:00
Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
Auto: J121
Hej.
Jestem amatorem motoryzacyjnym, więc poniższy jak i pozostałe moje teksty tak własnie należy (amatorsko) traktować.
Zanim nabyłem LC przez 4 lata jeździłem C5 kombi z zawieszeniem hydro-pneumatycznym.
Układ tak przypadł mi do gustu, że szukając swojej 120tki nie brałem pod uwagę zakupu innego niż z aktywnym zawieszeniem.
Kiedy zauważyłem, że auto nie poziomuje się dokładnie, napisałem że "jest krzywe" - czyli patrząc na nie z tyłu widzę, że jedna strona wyraźnie jest niżej.
Po jakimś czasie dowiedziałem się, że wysokość mierzy się od dolnej krawędzi felgi do nadkola. Auto miało różnicę na poziomie 7cm pomiędzy prawą i lewą stroną. Mechanik rozebrał, wyczyścił, złożył i zrobiła się różnica 1cm, a zbiegiem czasu niecałych 2cm i tak już zostało na ostanie 25 tys km

W międzyczasie przeczytałem, że tak ma być, bo 2cm to żadna różnica, bo jest tam bak z paliwem, bo ciężar kierowcy - czyli generalnie nie marudź, tylko jeździj. Jednak sprawa nie dawała mi w tle spokoju. Zadzwoniłem do kilku ASO i dowiedziałem się, że dobrze wyregulowany układ poziomuje dokładnie - czyli równo (żadne zbiorniki czy kierowca słoń nie mają tu znaczenia), a jak tak nie jest to trzeba wymienić - i tu lista za 100 mln. $ ;).
Zatem przypusciłem kolejny atak na mojego mechanika. Tym razem rozebranie, regulacja, jazda po lesie, asfalcie, na położeniu wysokim, normalnym, niskim: pomiar auto stoi równo 8) .
Zatem można, trochę to trwa, ale działa (polecam Dawida z Maxi 4x4).

...ale, żeby nie było, że nastało szczęście i żyli długo i ble ble...
Czy możliwe jest, że auto po wyłączeniu silnika z jednej strony spuszcza więcej powietrza, a z drugiej mniej? System stabilizacji działa przy zapalonym silniku, a po wyłączeniu wypuszcza gaz i opada - jak działa ten układ wypuszczania? Z każdej strony niezależnie? Czy jedna "dziura" i całość wylata?

Pozdrawiam,
Wojtek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 cze 2012, 16:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2010, 5:37
Posty: 97
Lokalizacja: okolice Łodzi
Auto: J 120
No dobra poczytałem sobie troszkę..A ja mam teraz taki problem . Nieraz podczas jazdy czuję zę auto robi się całe sztywne .Widać to przy hamowaniu.Nie buja nieraz przodem i jazda jest porównywalna do taczki.Nieraz jest dobrze a nieraz kilka dni żle. Auto stoi prosto.Naprawiałem już zawór cisnienia z tyłu w puszcce ciśnień.(ten pojedyńczy) Była walnięta cewka ,ale problem pozostał.Nie wiem czy to wina amorów,ale błedu żadnego nie ma.Czujniki są ok .Czy amory są powiązane z miechami??? Czy zawieszenie może wejść w jakiś tryb awaryjny. Niedługo muszę wymienić miech lewy .Może ktoś wie jakie to są koszty i gdzie to kupić .??Najlepiej nowy bo używka to moze krótko pochodzić.Dlaczego przód mi sie robi podparty kołkiem ???
Pozdrawiam....Może ktoś mi pomoże z okolic Łodzi.....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 cze 2012, 20:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2011, 22:08
Posty: 39
Lokalizacja: Gdynia
Auto: J12
Witam.
Jakby kogoś interesował czujnik wysokości od środka to proszę

Obrazek

U mnie zawieszenie tez wariowało, raz napompowane tak jakby miało mi znowu miechy rozerwać, a po chwili jazda na odbijakach - wszystko na Norma. Oczywiście zero awarii na desce. Prawy czujnik ok. wskazania omomierza od 0,4 kO do 3,2 kO, czysty w środku. Lewy czujnik walnięty. Woda dostała się do środka i skorodowały dwie sprężynki-styki, wyczyściłem i po bólach zaczął działać, ale przypuszczam, że nie na długo.

Tak przy okazji ma pytania:

Czy podłączenie do komputera by wykazało awarie czujnika?
Czy jest jakiś czujnik ciśnienia w poduszkach?

Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 cze 2012, 21:53 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15223
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Komputer pokazuje awarię czujnika i dokładne jego położenie.
Czujnika w samych poduszkach nie ma.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lip 2012, 11:37 
Offline

Rejestracja: 04 gru 2010, 11:25
Posty: 41
Lokalizacja: płock
Auto: LAND CRUISER J12 3.0D SOL AUT
Aleksx pisze:
Witam.
U mnie zawieszenie tez wariowało, raz napompowane tak jakby miało mi znowu miechy rozerwać, a po chwili jazda na odbijakach - wszystko na Norma.
Pozdrawiam


Czy te czujniki mozna "bezkarnie" samemu wyjmowac odpinac od kabli rozkladac i skladac? Tzn czy to nie spowoduje jakiegos bledu w komputerze? Samo wyjecie i oczyszczenie wydaje sie dosc proste...

A poza tym u mnie zatarla sie dzwigienka (tj ta kulka ktora jest przy fasolce na dole) laczaca czujnik z zawieszeniem a przy odkrecaniu urwala sie sruba. Mozna dorobic ten element bez mozliwosci regulacji rzymska sruba z kawalka drutu (600 km tak jezdze) a w ASO kosztuje 235 PLN :( Dzisiaj zakladam oryginal ale radze uwazac przy odkrecaniu i regulacji bo bardzo latwo to popsuc a potem nie ma jak naprawc.

Pozdro, WojtekK


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lip 2012, 14:16 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15223
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Zrobiłem referat i zniknęło po wysłaniu. Często tak się robi.
To teraz w skrócie. Możesz bez kompa. Komp ułatwia sprawę i pomaga wyregulować. Śruba do regulacji jest istotna. Wielu się poddawało i przybywało z czujnikami w proszku a wtedy koszta rosną.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group