Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 21 lis 2018, 2:27
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 03 lip 2012, 20:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2011, 22:08
Posty: 39
Lokalizacja: Gdynia
Auto: J12
Witam.
Można praktycznie wszystko rozłączać, będzie najwyżej historia w komputerze. Taka jak ja miałem.
Po resecie ostał mi się tylko jeden
DTC C1727 Damping force control actuator RR circuit malfunction
po mojemu jest problem z czujnikiem w prawym tylnym amortyzatorze, co chyba powoduje całkowite wyłączenie regulacji miękkości zawieszenia. Faktycznie ostatnio SPORT czy COMFORT nie odczuwałem różnicy. Jutro zbadam złącza i się okaże, albo i nie. Nie mogę odczytać tych cholernych kodów DTC.
Przypuszczam, że są jakie proste metody aby je odczytać, w stylu zewrzeć odpowiednie styki w złączy OBD .... i "odczytać" kod poprzez migającą kontrolkę. Tak mam w Nissanie Pickupie (Navara) D22, ale do niego mam kompletną dokumentacje i wiem dokładnie jak to zrobić. Czy faktycznie w nikt na forum nie posiada serwice manuala do J12. W sieci są tylko strzępy w stylu http://bahamutcars.free.fr/workshop/rm/ ... 5_0237.pdf i to nie dokładnie do tego modelu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lip 2012, 19:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2011, 22:08
Posty: 39
Lokalizacja: Gdynia
Auto: J12
Witam.
Poprzedni problem w 100% rozwiązany i naprawiony :).
na podstawie podobnej instalacji
http://bahamutcars.free.fr/workshop/LS_ ... 5_0276.pdf
Sprawdzenie omomierzem obwodu serwa tylnego amortyzatora faktycznie wykazało przerwę.
Po zdjęciu ochrony kabla był jeden przewód przerwany. Po zlutowaniu i zabezpieczeniu (koszulka termokurczliwa, silikon, taśma) jest ok.
Sposób diagnostyki wskazany poprzednio również w 100% działa w J12.
http://bahamutcars.free.fr/workshop/rm/ ... 5_0237.pdf
wykazał mi a (a dokładnie wymigał 23) C1723 Damping force control actuator rear circuit Malfunction.
ale okazało się, że to była historia bo po resecie (trzeba nacisnąć hamulec minimum 8 razy w przeciągu 5 sec :))
brak błędów.
Trochę szukania i pracy, ale chyba się opłaca, nowy amorek to koło 1700 zł, i nauczyłem się odczytywać DTC bez podłączania się do kompa. Nie wspomnę już o swojej satysfakcji :).

P.S.
Prośba o Serwis Manual do J12 cały czas aktualna


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 sie 2012, 16:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2011, 22:08
Posty: 39
Lokalizacja: Gdynia
Auto: J12
Informacje, które mam do przekazania mogą się komuś przydać i dotyczą czujników wysokości.
Miałem dokładnie przypadek opisany na http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2266671.html, ale dotyczył innych samochodów. Okazuje się, że takie same czujniki (a dokładnie same potencjometry) są w hondzie accord 7 i mazdzie 3/5 i służą do poziomowania xenonów. Używane są o wiele tańsze niż te do toyoty. Sam osobiście skorzystałem z takiego czujnika. Trzeba tylko pamiętać, o różnicach pomiędzy prawym a lewym potencjometrem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 sie 2012, 17:38 
Offline

Rejestracja: 04 gru 2010, 11:25
Posty: 41
Lokalizacja: płock
Auto: LAND CRUISER J12 3.0D SOL AUT
Witam,

U mnie udalo sie wyczyscic czujniki i zaczely dzialac lepiej. Tyle, ze zawieszenie co jakis czas troche opada i potem z powrotem sie pompuje. Nie jest tak jak poprzednio, ze jak juz opadalo to na sam dol i prawie nie dalo sie jechac ale dalej nie do konca jest OK bo gdzies ucieka troche powietrza.

W zwiazku z tym pytanie: Jak to sprawdzic? Przewody, zlacza itp. mozna pewnie psiuknac woda z mydlem tak jak jest opisane w pliku do ktorego link jest p tym temacje "...Summer...pdf". Ale co z miechami? Trzeba je wyjmowac i ogladac? Czy moze da sie jakos napompowac i sprawdzic czy sa szczelne? Maja 247 tys od nowosci i 9 lat wiec mialy prawo sie zuzyc = biore pod uwage wymiane w niedlugim czasie ale nie chcialbym zrobic czegos co nie jest potrzebne.

Pozdrowienia, WojtekK


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 sie 2012, 11:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2012, 10:55
Posty: 7
Lokalizacja: Kraków
Auto: HDJ100
Witam,
Dziękuję za informacje o czujnikach z Hondy Accord. Przydały się.

Mogę potwierdzić, Honda Accord 2003 - 2008 czujnik poziomowania ksenonów.
Metalowy uchwyt jest oczywiście inny ale czujnik jest identyczny.
Po przełożeniu pasuje na uchwyt z Toyoty.
Zaletą są zupełnie inne ceny niż do Toyoty 150 - 400 zł
Ja kupiłem na Alledrogo za 150 zł, przełożyłem na mój uchwyt Land Cruiser 100 - tylne zawieszenie i działa.
Wykorzystałem też cięgno z Hondy, moje skorodowało, też idealnie pasuje.
Przy zakupie radzę rozkręcić czujnik i sprawdzić czy nie jest skorodowany.
Ewentualnie sprawdzić omomierzem.
Ja założyłem na tył czujnik który ma na płytce rezystora cyferkę 2.


Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sty 2013, 23:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 12:25
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin
Auto: V8'17 J12'04
rozkrecilem czujniki, w srodku nowka sztuka nie smigane, zero wilgoci, brak widocznych uszkodzen sciezek, a pod miernikiem oba dzialaja tylko przy jednym skrajnym wychyleniu...
mam walniety miernik czy sciezki w czujniku moga ulec "przeterminowaniu" ?

P.S.
uwazajcie przy odkrecaniu czujnikow z ramy, na 4 sruby ukrecilem 3


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 sie 2013, 23:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2011, 22:08
Posty: 39
Lokalizacja: Gdynia
Auto: J12
Witam.

Po wymianie miechów i czujnika wysokości przyszła pora na samą sprężarkę. Po jej wymontowaniu i tak dziw że do tej pory działała. Miała pęknięty korpus i stojan trzymał się tylko na jednej z dwóch śrub. Uszkodzenia były stare bo mocno skorodowane i zanieczyszczone. Auto z tej strony (lewy tył) miało "przygodę" z poprzednim właścicielem i to chyba oprócz połamanych plastykowych cześć karoserii był tego skutek. Oczywiście pompka wysiadła na wakacjach i na drugim końcu Polski. Aby dojechać do domu musiałem zaopatrzyć się w mały kompresor 12V, obejść system kontroli zawieszenia, wpiąć się do instalacji pneumatycznej i samodzielnie napompować układ.

Teraz mam pytania?
Wiem, że cześć z grypowiczów pozbywa się pneumatyka z auta, czy w takim razie nie ma ktoś takiej sprężarki na zbyciu?
Czy ktoś próbował rozszerzy funkcje tej sprężarki, oprócz podstawowej (regulacji wysokości zawieszenie) o funkcje zwykłego kompresora np. do pompowania kół?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 sie 2013, 8:15 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1455
Lokalizacja: Warka
Auto: TOYOTA FJ i UZJ40
Napisz do Kylona on podmienia zawieszenia. Może mu klienci zostawiają stare, albo da Ci kontakt do kogoś kto wymienił.
paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 sie 2013, 20:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2013, 10:58
Posty: 100
Lokalizacja: 4x4 Szczecin
zabrakło mi podpowiedzi dla nowych posiadaczy takiego zawieszenia : sprawne miechy trzymają zadaną wysokość !!! jeśli po paru godzinach na postoju samochód opadł to ... domaga się naprawy :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 wrz 2013, 19:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2013, 19:46
Posty: 9
Lokalizacja: Jasło
Auto: J12
Panowie, ostatnio padł mi kompresor od pneumatyki( spalił się silnik, jak wiecie brak jest czujnika temperatury dbającego by owy silnik się nie :oops:, tak jak to ma miejsce np. w audi a6 allroad), dodatkowo poduchy noszą znamiona walki z naszymi rodzimymi wybojami, więc spotyka mnie konieczność wydania niemałej sumy, a wiemy wszyscy jak ma się to zawieszenie. Z awariami jest tak, że zawsze jest na nie nieodpowiedni moment, a pozbywając się tego :evil: TEMS`a uproszczę przez co zmniejszę ryzyko awarii karocy. Pytanie mam takie czy jest szansa że to http://www.ebay.com/itm/Rear-Suspension-Air-Bag-to-Coil-Spring-Conversion-Passive-Gas-Shocks-Kit-/130601642071?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3AGX470&hash=item1e6876e857&vxp=mtr, inna strona http://www.suncoreindustries.com/lexus-suspension/gx470/2002-2009-rear-air-conversion-with-shocks.php pomoże? Dzięki za odpowiedź.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 wrz 2013, 19:27 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15226
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Wieje trochę ściemą.
Most w samochodzie z TEMS nie ma mocowań sprężyn. W zestawie ich nie widzę. Chybaże dolny kształt spręży jest jakiś fikuśny że tam wchodzi i się trzyma. Nie ma też odbojów a nie pojawią się nagle.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 wrz 2013, 22:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2013, 10:58
Posty: 100
Lokalizacja: 4x4 Szczecin
Aleksx pisze:
Aby dojechać do domu musiałem zaopatrzyć się w mały kompresor 12V, obejść system kontroli zawieszenia, wpiąć się do instalacji pneumatycznej i samodzielnie napompować układ.


po wczasowych przygodach myślałem o takim dodatkowym zabezpieczeniu w postaci dodatkowej złączki w instalacji pneumatycznej do podłączenia kompresora - coś podpowiesz gdzie to wpiąć i jakie parametry wymagane oraz co z tę elektroniką ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 paź 2013, 12:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2010, 5:37
Posty: 97
Lokalizacja: okolice Łodzi
Auto: J 120
Witam...Wczoraj pogrzebałem przy moim zawieszeniu..Rozpiąłem tylne amorki zdjąłem peszel wydmuchałem piach i brud przemyłem przewody i polutowałem jeden kabelek od amorka i dupka...Autko jak było sztywne tak jest....Stoi dość wysoko więc czujniki działają bo po nocy sam się dopompowuje...,a amortyzaja licha ...Napewno nie jest tak elastyczny jak był do niedawna....Nie wiem czy po rozpięcu kostki amora też trzeba ten hamulec wciskać 8 razy w ciągu pięciu sekund ? Nie robiłem tak ale sprawdzę...
Może ktoś ma jakiś pomysł???


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 paź 2013, 21:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2011, 22:08
Posty: 39
Lokalizacja: Gdynia
Auto: J12
Witam.

Do Darka.
Moim zdaniem nie ma się co zabezpieczać na wypadek uszkodzenia kompresora. Prędzej rozszczelni się cała instalacja przez pęknięty miech czy przewód. O ile przewód jako tako możesz próbować tymczasowo naprawić to miech nie skleisz. Ogólnie trzeba improwizować w zależności od sytuacji. Oczywiście mieć ze sobą narzędzia i „uniwersalne” zamienniki jak: drut wiązałkowy, trochę gumowego przewodu (rurki), trochę kabla elektrycznego, taśmy klejące (różne), opaski zaciskowe i.t.p.
Oczywiście zawsze pozostaje pomoc drogowa i lokalny mechanik lub ASO i AC.

Do p_ozio
Miałem podobną sytuacje po wymianie przednich amortyzatorów. Jedne był twardy drugi miękki. Przy hamowaniu było to dokładnie czuć i widać. Co się okazało. Komputer wykazał błąd jednego z tylnych amortyzatorów - przerwany przewód. W tej sytuacji komp odłączył regulacje wszystkich. Po prostu po wymianie przednich został wmontowany tak ja przyszły, ale widocznie w rożnych ustawieniach miękki i twardy a komp tego nie wyrównał. Oczywiście na desce nie było żadnej informacji o błędzie a regulacja wysokości działała normalnie. Teraz już nie pamiętam czy musiałem resetować błąd (8 * hamulec), ale na pewno nie zaszkodzi. Jeżeli było w historii to się usunie i będzie czysto jeżeli cały czas jest problem to kasowanie nic nie pomaga i pojawi się odpowiedni błąd.

Do wszystkich :).
Po wymianie sprężarki mam uczycie (wręcz pewność), że tylne zawieszenie jest twardsze niż było i nie reaguje na zmianę twardości. Komp żadnych błędów nie wykazuje.
Badania trochę potwierdzają, że tył nie reaguje na zmianę twardości, ale cały czas są jeszcze w miarę sprawne (na zielono).
Obrazek

Czy krótka przymusowa jazda na odbojach mogła przyspieszyć ich żywot i przyszedł czas na ich wymianę. Wole się upewnić bo koszt nowych to ponad 3k i wyeliminować inne ewentualne przyczyny takiego zachowania.

Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lis 2014, 15:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2013, 10:58
Posty: 100
Lokalizacja: 4x4 Szczecin
możecie podać nr katalogowy poduchy ???


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group