Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 26 wrz 2018, 11:07
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 14 mar 2011, 19:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2010, 22:12
Posty: 46
Lokalizacja: Piaseczno
Auto: KDJ120
Witam,
Parkuję często w garażu z którego wyjazd/wyjazd są jak poród (musze składać lusterka, i nie moge mieć na dachu nawet położonej anteny od CB bo zawadzam podstawą magnesową). Kilka dni temu zarysowałem dach klamka od drzwi garażowych i to w pozycji obniżonego zawieszenia ;(

PYTANIE: czy znacie jakis sposób na reset / ponowną kalibracje / cokolwiek by auto powróciło do fabrycznych ustawień wysokości? Być może przez okres zimy czujniki zeswirowały i mają błędne wartości min i max. Ogólnie różnice nie są duże - ok 1-2cm jednak w przypadku tego garażu jest to być albo nie być relingów i dachu.

ps.klamka garażowa już poznała panią szlifierke.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2011, 19:58 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15026
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Na tylnym czujniku mas regulację na gwincie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2011, 20:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2010, 22:12
Posty: 46
Lokalizacja: Piaseczno
Auto: KDJ120
dzieki za szybką odpowiedź - jestem w stanie sam to zrobić? zakładam że wartości min i max znajde w instrukcji obsługi...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2011, 20:58 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15026
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Wartości czego chcesz znaleźć w instrukcji :shock: i instrukcji czego :?: W manualu znajdziesz takie dane. Możesz spróbować pokombinować bez komputera ale czy się da to nie wiem. Pokręć regulacja i zobaczysz jak będzie auto reagowało. Pamiętaj że w pozycji N czujnik (dźwigienka) powinien być w pozycji środkowej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 kwie 2011, 6:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2010, 5:37
Posty: 97
Lokalizacja: okolice Łodzi
Auto: J 120
Rozwiązałeś problem kolego???
Ja z zawiechą walczyłem rok czasu....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 kwie 2011, 8:14 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15026
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Ale z czym tak długo walczyłeś. Przecież to proste jak budowa cepa. Najczęściej uszkodzeniu ulegają czujniki wysokości - syfią się w środku. Reszta nie jest zbyt skomplikowana jeśli ktoś ogarnia trochę mechaniki i umie czytać manuala po angielsku. No chyba, że walka polega na metodzie prób i błędów bez znajomości działania systemu i braku kompa diagnostycznego który ułatwia sprawę. Czasem warto wydać 100 PLN na diagnostykę a nie próbować przez rok rozkręcać to i tamto :wink: - na zasadzie może się uda.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwie 2011, 7:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2010, 5:37
Posty: 97
Lokalizacja: okolice Łodzi
Auto: J 120
Wiem kolego ,ale u mnie się nagromadziło troszkę.Na diagnostyce wywaliło amortyzator tylni.Wymieniłem i lipa.Oazało się że był walnięty ale jeszcze po drodze ugnił przewód o zmiennej charakterystyki zawieszenia.Póżniej wywalił kod zaworu niskiego ciśnienia układu zawieszenia.Wymieniłem zawór który zanjduje się na puszcze ciśnieinia z lewej strony ramy.No i dopiero teraz nie pokazuje żadnego błędu i spokojnie mogę pojechać na kalibrację i myślę że bedzie ok.

Pozdrawiam i życzę Wszystkim Wesołych Świąt


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 cze 2011, 19:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2010, 22:12
Posty: 46
Lokalizacja: Piaseczno
Auto: KDJ120
sorki że tak długo nie odpowiedziałem (i to w dodatku na własnego posta) ale problem u mnie rozwiązał się sam po wmyianie opon zimowych na letnie - inny balon, autko no problemo wjeżdża do garażu.
Co prawda co sie odwlecze to nie uciecze, zapala mi się teraz kontrolka 'off' co jakiś czas, ale na szczęście równie niespodziewanie bez jakichkolwiek zabiegów dodatkowych gaśnie...na przeglądzie stwierdzono że trzeba czujniki wymienić,a że $ akurat poszedł na co innego, to jeżdżę z tym co mam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 cze 2011, 13:44 
Offline

Rejestracja: 31 sty 2010, 23:19
Posty: 909
Auto: plastic fantastic
trynqz pisze:
sorki że tak długo nie odpowiedziałem (i to w dodatku na własnego posta) ale problem u mnie rozwiązał się sam po wmyianie opon zimowych na letnie - inny balon, autko no problemo wjeżdża do garażu.
Co prawda co sie odwlecze to nie uciecze, zapala mi się teraz kontrolka 'off' co jakiś czas, ale na szczęście równie niespodziewanie bez jakichkolwiek zabiegów dodatkowych gaśnie...na przeglądzie stwierdzono że trzeba czujniki wymienić,a że $ akurat poszedł na co innego, to jeżdżę z tym co mam.



więcej niż prawdopodobne, że będę wywalał u siebie pneumatykę więc mogę odsprzedać


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 cze 2011, 6:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2009, 21:26
Posty: 275
Lokalizacja: Mikołów
Auto: LAND CRUISER J12 3.0
husky pisze:
więcej niż prawdopodobne, że będę wywalał u siebie pneumatykę więc mogę odsprzedać


I słusznie,zero kłopotów z zawiechą a i stabilność znacznie sie poprawia :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 cze 2011, 7:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2009, 11:29
Posty: 257
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LC120
Ja mialem ten sam problem (z garażem), a że nie mam "dmuchawca", więc po prostu kupiłem dużą młotowiertarkę, dwa worki wylewki i wykonałem na wjeździe do garażu dwie bruzdy na koła. Plus gumowe fartuchy na drzwiach do garażu coby koty nie właziły :D

pzdr

jjb


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 sie 2011, 16:40 
Offline

Rejestracja: 04 gru 2010, 11:25
Posty: 41
Lokalizacja: płock
Auto: LAND CRUISER J12 3.0D SOL AUT
Witam,

Zauważyłem ostatnio w swoim samochodzie (TLC 120 z 2002 roku), ze czasem po zaparkowaniu i wyłączeniu silnika tył sie dość mocno (tj 4-5 cm) opuszcza a potem po zapaleniu sie podnosi. Innym razem (zwykle tak jest) nie opuszcza sie tylko cały czas jest wysoko.

Czy tak ma być czy coś zaczyna być nie tak ze szczelnością układu i mam sie zacząć martwic?

Pozdrowienia, WojtekK


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 sie 2011, 18:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 mar 2011, 19:57
Posty: 125
Lokalizacja: TreeCity
Auto: LC120
Mam dokładnie tak samo. Dziwi mnie tez fakt, ze zostawiony na nierownym terenie (auto wychylone na np lewy bok) spuszcza powietrze po stronie lewej unosząc jeszcze bardziej kabine z prawej strony. Wydaje mi się, że powinien wyrównywać poziom powietrza w układzie. Zauważyłem, że najczęściej przegina go na lewo po wyłączeniu silnika.

Czy już mam się bać wizyty w serwisie ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 sie 2011, 7:44 
Offline

Rejestracja: 19 sie 2011, 7:28
Posty: 16
Lokalizacja: WrocLove
Auto: 2000 Defender
Cześć,
nie wiem jak dokładnie wygląda zawieszenie w 120, ale przypuszczam, że rozwiązania Toyotowe to raczej "standard" (poduchy, kompresor, czujniki) niespecjalnie się różni od znanych mi nieco lepiej Land Roverów. 120tka ma pneumatyczne zawieszenie z tyłu, więc przypomina trochę zawieszczenie zastosowane w DicoveryII.

Użytkownicy tych aut sami siebie dzielą na 2 grupy:
-tych którzy już wywalili poduchy i wstawili sprężyny
-tych, którzy JESZCZE tego nie zrobili, łudząc się że uda im się to ogarnąć.

Może to jest jakiś pomysł? W Discovery wymiana zawieszenia to jakieś 500zł (wymiana poduch na sprężyny) + robocizna. Do ogarnięcia przez każdego (pomagałem kiedyś kumplowi, zdziwiliśmy się jak po godzinie pracy w zasadzie wszystko było gotowe).

Swoją drogą, to takie zawieszenie jest przydatne tylko wtedy, gdy z auta robi się ciężarówkę (wtedy tył trzyma poziom, niezależnie od obciążenia). Gadanie, że poduchy z tyłu wpływają znacząco na komfort, to raczej nonsens. Co innego 4 poduszki jak w Range Roverze - to inna bajka.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 sie 2011, 22:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2011, 22:08
Posty: 39
Lokalizacja: Gdynia
Auto: J12
Przed kupnem swojego J12 rozmawiałem na temat pneumatycznego zawieszenia z fachowcem, ale nie z ASO tylko z porządnego warsztatu 4x4. Powiedział że większości problemów z tym zawieszeniem to zabrudzone czujniki, które wystarczy zdemontować wyczyścić i jest OK. Na razie w moim pneumatyka działa poprawnie i mam nadzieje, że taka pozostanie. Martwią mnie za to amortyzatory, które w najbliższym czasie będę musiał wymienić i żeby zachować regulacje twardości zawieszenie podejrzewam, że będę musiał zakupić oryginały w ASO :(


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: sebastian44 i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group