Dane techniczne

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: Rokfor32 »

Ogólnie pisałem - bardziej chodziło mi o to - że w takim przypadku nie ma znaczenia ani przełożenie, ani stan bebechów. Byle rura była prosta, i bez większej korozji.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: kylon »

Dokładnie tak.

Troxil
Posty: 165
Rejestracja: 08 lut 2014, 13:00
Auto: GRJ 120
Jeep Cherokee
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: Troxil »

A pro po przeróbki z miechów na spręzyny robiłem to równo z "DUCHU' są jego opisy na forum, nie zdecydowałem się na wymianę mostu/pochwy bo 120 miała poniżej 100tkm, więc zostały wspawane do oryginalnego mostu siedzenia na sprężyny i tak jeżdżę do dziś, nie grzebałem jak do tej pory ani w zawieszeniu, ani w moście, teraz 175tkm, głównie na wyprawach. Zawieszenie Dobinsons plus 2".

Stefek
Posty: 134
Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Auto: KDJ120 2003 r

Re: Dane techniczne

Post autor: Stefek »

saalar pisze:Szczerze to nie wiem co zrobić. Brnąć w temat czy nie??
Moim zdaniem najprościej zlecić usługę np. warsztatowi, ktory wykonywal takie modyfikacje innym forumowiczom. Sami dobiora gniazda sprezyn. Pozostaje zostawic i odebrac samochod. 2 lata temu wyceniono mi taka usluga na 1200 wraz z nowymi sprezynami/ amortyzatorami

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Dane techniczne

Post autor: proto »

Troxil pisze:A pro po przeróbki z miechów na spręzyny robiłem to równo z "DUCHU' są jego opisy na forum, nie zdecydowałem się na wymianę mostu/pochwy bo 120 miała poniżej 100tkm, więc zostały wspawane do oryginalnego mostu siedzenia na sprężyny i tak jeżdżę do dziś, nie grzebałem jak do tej pory ani w zawieszeniu, ani w moście..
Jak Dario coś zrobi to działa, nie ma lipy :wink: . Ciesze się że przeróbki dokonane jeszcze w starej "dziupli" w Zabrzu dobrze się mają aż do dziś 8)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: kylon »

Stefek pisze: 2 lata temu wyceniono mi taka usluga na 1200 wraz z nowymi sprezynami/ amortyzatorami
he he to chyba mieli to robić pierwszy raz :mrgreen: Zobacz sobie ile kosztują same odboje, które trzeba kupić. A mocowań sprężyn samych luźno rzuconych w szufladę też chyba za wiele nie ma. No chyba, że ktoś to dorabia z kawałka blachy. Też można. W Land Roverach sprężynę przykręcali płaskownikiem aby nie wypadała :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 29 lut 2016, 20:55 przez kylon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: mopar »

kylon pisze:
Stefek pisze: 2 lata temu wyceniono mi taka usluga na 1200 wraz z nowymi sprezynami/ amortyzatorami
he he to chyba mieli to robić pierwszy raz :mrgreen: Zobacz sobie ile kosztują same odboje, które trzeba kupić.
może to cena za stronę ?

Stefek
Posty: 134
Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Auto: KDJ120 2003 r

Re: Dane techniczne

Post autor: Stefek »

albo bez zdejmowania walu. Tego nie wiem.
Zakladajac, ze robimy to porzadnie, w obu wersjach trzeba zdemontowac wal.
Przy spawaniu gniazd odpada koszt walu.
Pozostaje kwestia pozyskania gniazd sprezyn. Czy one koniecznie musza byc od land cruisera? To prosty element.

Stefek
Posty: 134
Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Auto: KDJ120 2003 r

Re: Dane techniczne

Post autor: Stefek »

Oczywiscie chodzilo o most nie wal

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: Rokfor32 »

Nie muszą. to faktycznie prosty element, i nawet kształt nie musi byc dokładnie taki sam - ważne żeby funkcjonalnie robiło jak trzeba - czyli stabilizowało sprężynę, i dawało powierzchnie dla odboju.

Żywiec
Posty: 48
Rejestracja: 30 gru 2016, 16:59
Auto: Nie mam toyoty :(

Re: Dane techniczne

Post autor: Żywiec »

Przyłączę się i ja do wątku.

Jak dane techniczne to...
Jak to jest z wersjami reduktorów blokad sposobu złączania ?

W jeepach było wszystko ładnie opisane na jeepnieci.pl tutaj troszk brakuje tego.

Spotkałem się w ogłoszeniach z oznaczeniami H HL N LL i też H N L i przyciskiem blokady elektrycznym.
Jak to z blokadami tylnego mostu jest?
Wersja husky miała pełną blokadę tyłu, a w normalniejszych jak rozpoznać LSD podczas oględzin? I czy jest sens specjalnie szukać LSD czy ESP jest w stanie zastąpić... Czy ktoś może byłby w stanie to spiąć i jakoś określić do którego roku co występowało i jakie wersje?

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: Dane techniczne

Post autor: pmcomp »

Nigdzie nie znalazłem danych: jakie są maksymalne dozwolone i bezpieczne przechyły w stopniach (boczne na lewo i prawo oraz wzdłużne do przodu i do tyłu) w długim LC120 podczas jazdy? Silnik 4D4, automatyczna skrzynia, wersja chyba Sol, ta wypasiona.

Czy jest jakas aplikacja na iOS przeznaczona do mierzenia przechyłów? Mam na mysli jakąs bardziej przyjazna dla kierowców 4x4 pozwalająca np. ustawienie ograniczeń kątów bezpieczeństwa i alarmów dźwiękowych przy zbliżaniu sie do nich.

Na razie znalazłem aplikację Level Gauge która pokazuje przechyły i kąty: https://apps.apple.com/us/app/level-gauge/id558393386 , działa na boki oraz wzdłużnie:

Obrazek



Można zakupić oczywiście i coś takiego:

Obrazek

ten jest fajny:

Obrazek

Obrazek


Jak rozumiem kąty wok. 40 stopni są graniczne a potem rolka albo fikołek?



Dzięki za informacje.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: rolkos »

Prsechylomierze to zbędny gadżet.

pmcomp
Posty: 463
Rejestracja: 07 lip 2020, 21:06
Auto: LC120

Re: Dane techniczne

Post autor: pmcomp »

rolkos pisze:
13 lip 2020, 14:38
Prsechylomierze to zbędny gadżet.
Hmm, w terenie też?
Jak mniemam zastępuje je doświadczenie, którego akurat u mnie nie ma?

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: rolkos »

Założysz coś na dach to już inny kąt rolki masz. Jak się coś dzieje to zwykle nie ma czasu patrzeć na te wskaźniki.

ODPOWIEDZ