Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 15 lis 2018, 0:12
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Post: 29 lut 2016, 13:20 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5794
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Ogólnie pisałem - bardziej chodziło mi o to - że w takim przypadku nie ma znaczenia ani przełożenie, ani stan bebechów. Byle rura była prosta, i bez większej korozji.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lut 2016, 13:32 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15214
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Dokładnie tak.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lut 2016, 14:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2014, 14:00
Posty: 107
Lokalizacja: Górny Śląsk
Auto: GRJ 120
Jeep Cherokee
A pro po przeróbki z miechów na spręzyny robiłem to równo z "DUCHU' są jego opisy na forum, nie zdecydowałem się na wymianę mostu/pochwy bo 120 miała poniżej 100tkm, więc zostały wspawane do oryginalnego mostu siedzenia na sprężyny i tak jeżdżę do dziś, nie grzebałem jak do tej pory ani w zawieszeniu, ani w moście, teraz 175tkm, głównie na wyprawach. Zawieszenie Dobinsons plus 2".


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lut 2016, 20:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Posty: 34
Auto: J120
saalar pisze:
Szczerze to nie wiem co zrobić. Brnąć w temat czy nie??

Moim zdaniem najprościej zlecić usługę np. warsztatowi, ktory wykonywal takie modyfikacje innym forumowiczom. Sami dobiora gniazda sprezyn. Pozostaje zostawic i odebrac samochod. 2 lata temu wyceniono mi taka usluga na 1200 wraz z nowymi sprezynami/ amortyzatorami


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lut 2016, 20:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lis 2012, 16:50
Posty: 761
Troxil pisze:
A pro po przeróbki z miechów na spręzyny robiłem to równo z "DUCHU' są jego opisy na forum, nie zdecydowałem się na wymianę mostu/pochwy bo 120 miała poniżej 100tkm, więc zostały wspawane do oryginalnego mostu siedzenia na sprężyny i tak jeżdżę do dziś, nie grzebałem jak do tej pory ani w zawieszeniu, ani w moście..

Jak Dario coś zrobi to działa, nie ma lipy :wink: . Ciesze się że przeróbki dokonane jeszcze w starej "dziupli" w Zabrzu dobrze się mają aż do dziś 8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lut 2016, 21:51 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15214
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Stefek pisze:
2 lata temu wyceniono mi taka usluga na 1200 wraz z nowymi sprezynami/ amortyzatorami

he he to chyba mieli to robić pierwszy raz :mrgreen: Zobacz sobie ile kosztują same odboje, które trzeba kupić. A mocowań sprężyn samych luźno rzuconych w szufladę też chyba za wiele nie ma. No chyba, że ktoś to dorabia z kawałka blachy. Też można. W Land Roverach sprężynę przykręcali płaskownikiem aby nie wypadała :mrgreen:


Ostatnio zmieniony 29 lut 2016, 21:55 przez kylon, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lut 2016, 21:53 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2007, 3:24
Posty: 970
Lokalizacja: Kobyłka
Auto: HDJ 100
kylon pisze:
Stefek pisze:
2 lata temu wyceniono mi taka usluga na 1200 wraz z nowymi sprezynami/ amortyzatorami

he he to chyba mieli to robić pierwszy raz :mrgreen: Zobacz sobie ile kosztują same odboje, które trzeba kupić.


może to cena za stronę ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 mar 2016, 3:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Posty: 34
Auto: J120
albo bez zdejmowania walu. Tego nie wiem.
Zakladajac, ze robimy to porzadnie, w obu wersjach trzeba zdemontowac wal.
Przy spawaniu gniazd odpada koszt walu.
Pozostaje kwestia pozyskania gniazd sprezyn. Czy one koniecznie musza byc od land cruisera? To prosty element.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 mar 2016, 4:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Posty: 34
Auto: J120
Oczywiscie chodzilo o most nie wal


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 mar 2016, 8:32 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5794
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie muszą. to faktycznie prosty element, i nawet kształt nie musi byc dokładnie taki sam - ważne żeby funkcjonalnie robiło jak trzeba - czyli stabilizowało sprężynę, i dawało powierzchnie dla odboju.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 lut 2017, 17:26 
Offline

Rejestracja: 30 gru 2016, 17:59
Posty: 48
Auto: Nie mam toyoty :(
Przyłączę się i ja do wątku.

Jak dane techniczne to...
Jak to jest z wersjami reduktorów blokad sposobu złączania ?

W jeepach było wszystko ładnie opisane na jeepnieci.pl tutaj troszk brakuje tego.

Spotkałem się w ogłoszeniach z oznaczeniami H HL N LL i też H N L i przyciskiem blokady elektrycznym.
Jak to z blokadami tylnego mostu jest?
Wersja husky miała pełną blokadę tyłu, a w normalniejszych jak rozpoznać LSD podczas oględzin? I czy jest sens specjalnie szukać LSD czy ESP jest w stanie zastąpić... Czy ktoś może byłby w stanie to spiąć i jakoś określić do którego roku co występowało i jakie wersje?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group