Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 21 lis 2018, 6:42
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dane techniczne
Post: 27 mar 2008, 22:16 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15227
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Tu będziemy wpisywać znane nam dane techniczne. Wymiary, płyny, ilości długości, masy itp. Jeśli ktoś coś ma to dawajcie proszę. Jesli podajecie informacje piszcie model samochodu oraz rocznik. Ten temat wyjątkowo będę się starał porządkować dla czytelności. Czyli jeśli coś pociacham nie obrażajcie się :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 mar 2008, 9:40 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15227
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Land Cruiser J12 - Silnik 3,0 D-4D Diesel

Kod silnika 1KD-FTV
Typ rzędowy 4 cylindry
Rodzaj paliwa 48 Diesel
Rodzaj wtrysku common rail (1350 bar)
Rozrząd DOHC 16 zaworów, pasek
Pojemność 2982 cm3
Średnica x skok tłoka w mm 96,0 x 103,0
Stopień sprężania 17,9:1
Moc maksymalna (kW/obr./min) 127(173 KM)/3400
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min) 410/1600-2800

Land Cruiser J12 - Silnik 4,0 V6 VVT-i Benzyna

Kod silnika 1GR-FE
Typ V6
Rodzaj paliwa 95 benzyna
Rodzaj wtrysku sekwencyjny, wielopunktowy
Rozrząd DOHC 24 zawory, VVT-i, łańcuch
Pojemność 3956 cm3
Średnica x skok tłoka w mm 94,0 x 95,0
Stopień sprężania 10:1
Moc maksymalna (kW/obr./min) 183(249 KM)/5200
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min) 380/3800


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 mar 2008, 22:03 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 mar 2007, 13:17
Posty: 282
Lokalizacja: Otwock
Auto: Forester
kylon pisze:
Land Cruiser J12 - Silnik 3,0 D-4D Diesel

Kod silnika 1KD-FTV
Typ rzędowy 4 cylindry
Rodzaj paliwa 48 Diesel
Rodzaj wtrysku common rail (1350 bar)
Rozrząd DOHC 16 zaworów, pasek
Pojemność 2982 cm3
Średnica x skok tłoka w mm 96,0 x 103,0
Stopień sprężania 17,9:1
Moc maksymalna (kW/obr./min) 127(173 KM)/3400
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min) 410/1600-2800

się wcinam, ale pls Kylon wstaw też dane sprzed 2006r. bo wtedy było 167KM i ciut mniej Nm, szczegółów nie pamiętam ale warto odnotować, że są różnice rocznikowe (potem mój komentarz wywal)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 kwie 2008, 13:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2008, 14:12
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LC120, D4D, 173KM
Black pisze:
się wcinam, ale pls Kylon wstaw też dane sprzed 2006r. bo wtedy było 167KM i ciut mniej Nm, szczegółów nie pamiętam ale warto odnotować, że są różnice rocznikowe (potem mój komentarz wywal)


No właśnie, w sumie występują 3 wersje (rynki europejskie). Kupując używanego LC 120 warto zwrócić uwagę, że w latach 2002-2003 występowała trochę słabsza wersja silnika diesla o mocy 163km/3400 obr a w wersji z 4 stopniową automatyczna skrzynią biegów samochód dosyć sporo palił. WG danych technicznych średnio/poza miastem/miasto: 12,6/9,3/15,8. Od 2004 pojawiła sie wersja 166km i 5 stopniowy automat którego spalanie w mieście spadło wg danych technicznych aż o ponad 4 litry! W przypadku manualnych skrzyni różnice nie były już duże. Myślę że warto na to zwrócić uwagę, zwłaszcza że na rynku wtórnym dominują automaty.

Wersja D4D 173 km opisana przez Kylona występuje od 2007 roku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwie 2009, 14:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 kwie 2009, 12:17
Posty: 66
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: GRJ150L - GCC spec.
Sorry Panowie, mam mało techniczne pytanie, ale ważne (musze utrzeć nosa pewnemu zarozumialcowi :evil: ) - gdzie produkowane są J12 przeznaczane na europejski rynek? Yoshiwara i Tahara? :?: :?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 lip 2009, 15:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2008, 11:31
Posty: 122
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70
Panowie, czy ktoś wie jakie przełożenie w mostach ma J12 D4D 2003r?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 lip 2009, 18:16 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15227
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
A koledzy z pracy to Ci nie powiedzą :wink:. Wpisz dowolny numer nadwozia i będziesz wiedział 8).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 sty 2010, 16:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2010, 10:57
Posty: 192
Lokalizacja:
Auto: J120 + 1KD-FTV + 6MTM
Witam,
czy ktos z szanownego grona dysponuje moze jakims folderem czy innym opisem, z ktorego wynikaloby jakie bylo dokladnie wyposazenie LC 120 z I polowy 2005 roku (wersja jeszcze ze slabszym silnikiem) w wer. SOL, skrzynia manual na polski rynek?
Jakis skan folderu czy zestawienia opcji z tamtego czasu mile widziany. Probuje ustalic co ma a czego nie ma dokladnie egzemplarz, ktory zamierzam zanabyc :D

Z gory dzieki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lut 2011, 9:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sty 2011, 20:20
Posty: 140
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: KDJ 120
Mogłbym prosić o jakies instrukcje lub dane na temat 120? :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 kwie 2011, 23:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sty 2011, 20:20
Posty: 140
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: KDJ 120
Mam pytanie bardzo mnie nurtujące:
Mianowicie od czego zależy czy 120stka ma na klapie koło zapasowe i kwadratowa rejestrację, czy brak koła i rejestracja podłużna. Oczywiście podoba mi sie bardziej z kołem, bez niego jest trochę łysa.
Ktoś z szanownych klubowiczów może mi to wyjaśnić?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwie 2011, 8:25 
Offline

Rejestracja: 08 lip 2010, 23:15
Posty: 41
Lokalizacja: Toruń
Auto: LC120
ta bez koła to najwyższa wersja wyposażenia. o ile mnie pamiec nie myli prestige.
ale czym ona oprócz koła pod spodem różniła się od sol+navi nie mam pojęcia. :roll:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwie 2011, 8:41 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 gru 2009, 0:57
Posty: 1559
Lokalizacja: Żyrardów, Warszawa
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
greg25 pisze:
Mam pytanie bardzo mnie nurtujące:
Mianowicie od czego zależy czy 120stka ma na klapie koło zapasowe i kwadratowa rejestrację, czy brak koła i rejestracja podłużna. Oczywiście podoba mi sie bardziej z kołem, bez niego jest trochę łysa.
Ktoś z szanownych klubowiczów może mi to wyjaśnić?


Wydaje mi się, że od rynku, na który była sprzedawana
w niektórych krajach przy kole na klapie trzeba inaczej umieszczać tylne światła


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwie 2011, 12:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sty 2010, 11:48
Posty: 53
Auto: LC120, D4D, 173 KM
Tak jak powyżej napisano, wszystko zależy od tego gdzie 120 była zakupiona. W Polsce w ostatnich latach produkcji od 2007 do końca, bez koła była tylko topowa wersja wyposażenia X(w Niemczech funkcjonowała pod nazwą Prestige tak jak wspomniał macmal2. W środku od Sol+Navi różniła się innym kolorem drewna na desce rozdzielczej(niebieskawe), koło kierownicy było z wstawkami wymienionego drewna i w zagłówkach montowane były ekrany LCD. Nie wiem czy skóra na siedzeniach nie była inaczej przeszyta tak jak w wersji Arden ale tego nie jestem pewny, tego co napisałem wcześniej tak. Przez bardzo krótką chwilę w 2009 w Polsce była oferowana wersja LUNA Comfort X także bez koła. Z tego co kojarzę w pierwszym okresie od premiery 120 w Polsce była możliwość wybory czy auto chcemy z kołem na klapie czy bez, do kiedy to trwalo nie wiem.

W Niemczech mogłeś tak jak w Polsce na początku sprzedaży swobodnie wybrać czy chcesz wersję z kołem czy bez niezależnie od tego jaką wersję wyposażenia wybierzesz. Możliwość taka istaniala przez cały okres sprzedaży 120 e Niemczech. Nie wiem jak na innych rynkach to wyglądało.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Dane techniczne
Post: 30 wrz 2011, 22:32 
Offline

Rejestracja: 08 sie 2011, 15:45
Posty: 10
Lokalizacja: Lublin
Auto: LC 120
Nie znalazłem tutaj żadnej dyskusji na ten temat.
Czy macie jakieś doświadczenia z olejami 75W-90 vs 75W-140 pełno syntetycznymi????
Dla 2003 modelu Toyota rekomenduje API GL-5 czyli pierwszy, ale na wielu forach zachwalają 75W-140 i nowsze wersje już maja go w specyfikacji. Cenowo są porównywalne. Chce wymienić olej w manualnej skrzyni i w mostach.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 wrz 2011, 22:50 
Offline

Rejestracja: 08 sie 2011, 15:45
Posty: 10
Lokalizacja: Lublin
Auto: LC 120
Ze strony jednego z producentów
For everyday driving API GL-5 performance and SAE 75W-90 viscosity is recommended. Heavy towing or hauling may require the use of API GL-5, 75W-140 viscosity since pressure between the ring and pinion gears are elevated.
http://www.amsoil.com/articlespr/2007/a ... asics.aspx


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group