Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 13 gru 2018, 19:25
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 21 paź 2013, 22:09 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2011, 10:05
Posty: 1068
Lokalizacja: Szczawnica/Żary
Auto: j120
9 z kierowcą,żaden problem,9+kierowca to już autobus i prawko inne potrzebne. :wink:

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym:

Art. 2:

(...)
40. samochód osobowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu;
41. autobus - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą;

Art. 88 ust. 2:

2. Prawo jazdy kategorii B uprawnia do kierowania:
a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla;


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 paź 2013, 22:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Posty: 2541
Lokalizacja: Śląsk Górny
Auto: było: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
dlatego użyłem formy "a nie jest?"...
po prostu do tej pory widziałem terenówki na 7 osób


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 paź 2013, 22:28 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2011, 10:05
Posty: 1068
Lokalizacja: Szczawnica/Żary
Auto: j120
Moja odpowiedź była do kolegi GDLC 120 ponieważ kolega napisał" Problem zaczyna się przy 9 osobach łącznie z kierowcą", a swoją drogą moja toyka też ma 8 miejsc łącznie z kierowcą :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 paź 2013, 20:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 mar 2011, 19:57
Posty: 125
Lokalizacja: TreeCity
Auto: LC120
Tak jest jak górol pisze. Ustawa nie kłamie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 mar 2015, 14:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lut 2013, 16:03
Posty: 2
Lokalizacja: Białystok
Auto: HZJ80
Szukam na forum i nie mogę nic znaleźć na temat 120 produkowanej na Afrykę,
czy miał ktoś użytkował taki sprzęt? Wydaje się, że nie powinna się psuć(nie ma pneumatyki, manual, bez turbo), tu taką znalazłem: http://otomoto.pl/toyota-land-cruiser-u ... 28383.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 mar 2015, 14:54 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2009, 18:35
Posty: 3853
Lokalizacja: Łódź
Auto: FJ40, BJ45
Dwie takie się przez forum przewinęły. Nie zabijają się o nie ludzie bo 95 koni szału nie robi...
Ale faktycznie ciężko zepsuć


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2015, 10:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lut 2013, 16:03
Posty: 2
Lokalizacja: Białystok
Auto: HZJ80
Może i racja, ciekawe jak przy wyprzedzaniu TIRa przy 90km/h, czy nie trzeba się na pocić,
no i zimą czy dobrze grzeje, bo w pracy jeżdżę DEFENDEREM wersja chyba SAHARA i jest masakra


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 lut 2016, 22:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1214
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
@maxymilian - jedno co widzę to tam chyba nie ma blokady tylnego dyfra, a przynajmniej nie widzę przełącznika. Inna sprawa to to że to też coś co się psuje ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 lut 2016, 13:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 maja 2011, 0:02
Posty: 897
Lokalizacja: Kraków
Auto: HZJ73
fajna, spodobała mi się bardzo :) to jest wersja z dołączanym przodem? Bez gównianego łancucha reduktora?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 mar 2016, 0:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Posty: 895
Lokalizacja: W-wa
Auto: VZJ90, KDJ120
A łańcuch reduktora w J12 jest gówniany? Widziałem takie z przelotami pod 500 tyś. i zero problemów łańcuchem jak to J9 się zdarza przy dużo niższych przelotach.


maxymilian pisze:
Wydaje się, że nie powinna się psuć(nie ma pneumatyki, manual, bez turbo)


Akurat europejska J12 bez pneumatyki i w manualu to nie jest jakiś rarytas, jest tego sporo. I manual jak manual, bo automat jest też trwały. A turbo i d4-d- jest jakie jest, ale tak jak w J7 taka moc by mi nie przeszkadzała to w J12 90-kilka czy nawet 100 koni silnika 5L-E to jakaś pomyłka w takim suvowatym mocno aucie :wink: Chyba, że ktoś miałby tego używać do ciężkiej roboty, albo na wyprawy, ale z drugiej strony J12 do ciężkiej roboty i na wyprawy :?:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 mar 2016, 13:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 992
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Czy nie jest tak że łańcuch w reduktorze jest obecny tak czy inaczej tylko że w aucie z dołączanym przodem nie pracuje cały czas?
Wydaje mi sie że J12 czy też J9 nie jest złym autem na wycieczki/wyprawy jak kto woli. Chyba że przez wyprawe rozumiemy oranie w błocie po pachy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 mar 2016, 23:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Posty: 895
Lokalizacja: W-wa
Auto: VZJ90, KDJ120
Ja takie jeżdżenie na jakie J12 się nadaje nazywam raczej turystyką czy wycieczkami właśnie ;) Dla mnie wyprawówka to coś co dojedzie do Mongolii i nawet jak się po drodze zepsuje to to naprawisz i dojedziesz ;) Ale proszę mnie źle nie zrozumieć, J12 sporo potrafi, dobrze o tym wiem, na jakąś Rumunię bez hardkoru też oczywiście jest super. Tylko, że ja wolę mieć w takim aucie to turbo pod maską, najpierw do takiej Rumunii muszę dojechać. A zakładam też że J12 nie jest autem kupowanym przez kogokolwiek tylko do choćby lekkiego offroad'u.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 mar 2016, 23:44 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15284
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Łańcuch w J9 wymieniamy dość często. I w zasadzie tylko w J9.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 mar 2016, 0:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1214
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Czasem nie jest tak że jak ew. padnie turbo to efekt będzie taki że po prostu spadnie moc i ostatecznie zamiast ponad 160km będzie właśnie te 90? Czy to odrazu koniec jazdy?

Z tymi dalekimi wyjazdami to chyba przesada, gość dojechał chińskim rometem k125 do Chin. To może j120 dojedzie dalej niż do Rumunii ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 mar 2016, 0:49 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2007, 3:24
Posty: 970
Lokalizacja: Kobyłka
Auto: HDJ 100
nie ma co demonizować, J12 to bardzo dzielne terenowe auto i bardzo wielu moich znajomych jeżdzi nim na trudne wyprawy. Zawsze jest zasada- im dalej od domu tym ostrożniej :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group