J12 - okiem użytkownika

Moderator: luk4s7

pan2rl
Posty: 10
Rejestracja: 08 sie 2011, 15:45
Auto: LC 120
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: pan2rl »

Są 3 ustawienia na wybieraku trybów napędu.
H - HL - N - LL
Dopiero po zmianie z H na HL (może być przy dowolnej prędkości) zapala się lampka i włącza się miedzy osiowa blokada mechanizmu różnicowego

Pod stacyjka jest włącznik tylnego mechanizmu różnicowego (tak się to fachowo nazywa) - i to nie działa i staram się dowiedzieć co z tym zrobić.
Czy ktoś może wie i stosuje kiedy to ma największe znaczenie - jazda z tym do 8km
Powinna się zapalić kontrolka z X na tylnej osi.

Kilka zdjęć mojego LC
http://www.biolux.pl/LC120/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdrowienia

Łukasz
Posty: 54
Rejestracja: 11 sty 2010, 10:48
Auto: LC120, D4D, 173 KM

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: Łukasz »

pan2rl pisze:Są 3 ustawienia na wybieraku trybów napędu.
H - HL - N - LL
Dopiero po zmianie z H na HL (może być przy dowolnej prędkości) zapala się lampka i włącza się miedzy osiowa blokada mechanizmu różnicowego
Tak powinno być, że zapala się lampka.
HL:high final drive ratio LOCKED diff znaczy to mniej więcej tyle, że masz "wpięte" wysokie przełożenie przekładni i zblokowany dyferencjał. W takim wypadku powinna się zapalić lampka i z tego co piszesz zapala się takze wszystko jest OK.
Napęd H to wysokie przełożenie służące do noramalnej jazdy i w czasie jażdy na tym przłożeniu nić nie powinno się zapalać na desce.
N-neutral a LL to Low final drive ratio LOCKED diff czyli niskie przełożenie przekładni i zblokowany dyferencjał. Wtedy tak jak przy HL powinna zapalić się lampka.

Tak jak Rafi napisał IMO masz "zwykłe" J12 ze stałym 4x4.

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: Rafi »

Tak, dokładnie, nie masz żadnego 2wd tylko stałe 4x4 jak na J12 przystało. I się ciesz, bo jeździłem w życiu mnóstwem terenówek i tak fajny napęd jak w J12 jest tylko w SUV-ach, a one z kolei nie jeżdżą w terenie.

Napiszę to co Łukasz, tylko bardziej swoimi słowami ;)
H- zwykły napęd rozdzielany za pomocą centralnego mechanizmu różncowego na obie osie
HL- blokada centralnego mechanizmu różnicowego, wtedy zapala się kontrolka z "x"-em na środku, używasz tego TYLKO na luźnych nawierzchniach, śniegu, lodzie, nigdy na asflacie, bo zabijesz napęd
N- neutral
LL- reduktor, lampki świecą się jak już napisał Łukasz, "x" po środku i "x" przy tylnej osi

Natomiast co do blokady tylnego mostu to na 99% możesz ją dopiąć tylko w trybie LL, czyli z reduktorem. Nie bardzo łapie o co chodzi z tymi 8 kilometrami, ale pamiętaj, że blokada tylnego mostu to takie ustrojstwo, którego używa się w ostateczności, i tak jak trybów HL, LL nigdy na asfalcie. Więc jeśli bawiłeś się tym w trybie H, czy HL to na szczęście się nie załączyło. Jeśli chcesz sprawdzić czy blokada działa to jedź chociaż na jakąś łąkę, zapnij LL czyli reduktor i dopiero próbuj dołączyć blokadę. Druga uwaga, nie zmieniaj trybu napędu podczas jazdy. Niby w instrukcji coś piszą, że z H na HL można przejść przy jeździe prosto do jakiejś tam prędkości. Niby tak, ale jak się zatrzymasz to szanse, że coś się jednak uszkodzi spadną do zera. Dołączając reduktor zawsze się zatrzymuj.

pan2rl
Posty: 10
Rejestracja: 08 sie 2011, 15:45
Auto: LC 120
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: pan2rl »

OK i to mi się podoba. Zostałem wprowadzony w błąd jak się okazuje i dzięki za wyjaśnienie.
To mój pierwszy LC, wiec bardzo doceniam Wasze doświadczenie i cenne uwagi.

Te 8 km/h to z instrukcji, żeby z blokowanym mostem nie jeździć za szybko, wiec to się pokrywa z tym co piszecie.
U mnie jest to porozłączane i jak sprawdzaliśmy na kanale to wiązka była odłączona od tylnego mostu. Będę chciał to zreperować, zanim zacznę jeździć w prawdziwym terenie.
To jedyne zmartwienie na razie. Radio gubi mi sygnał poza miastami i nie wiem czy to typowe czy kabel anteny jest gdzieś rozłączony.
Planuje wymianę oleju w skrzyni biegów i mostach (czy macie jakieś preferencje?), więc postaram się to lepiej zdiagnozować.
Mechanik u którego byłem nie bardzo wie co z tym robić.
Ostatnio zmieniłem olej na Mobil 1 / 0-40W turbodiesel + przesmarowałem wszystkie przeguby - też nie było dawno robione i jeździ super. Samochód jest w dobrym stanie, ale poza wymianą paska rozrządu nic nie wiem co i kiedy było w nim robione. Mam nowa książkę serwisowa i będę ja prowadził od 150K km.

Czeka mnie jeszcze konserwacja przed zimą bo poprzedni właściciel wcale się tym nie interesował, a jest sporo powierzchniowej na szczęście rdzy.

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: Rafi »

Olej oczywiście w mostach, skrzyni, skrzyni rozdzielczej, przesmarować jeszcze krzyżaki. Ten 0W to nie wiem czy nie przesada, tam fabrycznie szedł chyba 5W- coś tam. Ja polecam oleje Motula, ale prawda jest taka, że mniej ważne co, bardziej ważne, żeby często ;) Prócz tego niech Ci mechanik przejrzy przednie tłoczki przed zimą, sprawiają one często problemy. Jak nie wiesz kiedy był ostatnio zmienniany to wymień też filtr przeciwpyłkowy no i powietrza.

pan2rl
Posty: 10
Rejestracja: 08 sie 2011, 15:45
Auto: LC 120
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: pan2rl »

Dzięki Rafi
Z tym olejem Mobil 1 - OW-40 turbodiesel jest tak ze poznałem faceta który zajmuje się profesjonalnie badaniem olejów i Exxon Mobil tak dostosował dodatki w swoim oleju ze lepiej od innych chronią silniki wysokoprężne m.i od mikrokorozji, etc. W polskich paliwach jest podobno więcej siarki i nie są tak wysoko rafinowane jak u sąsiadów czy w Anglii - trochę trudno w to uwierzyć przy naszych cenach, które są jednymi z najwyższych.
W zimie 0W działa lepiej - jest żywszy od początku - niż 5W i tak samo jest przy wysokich temperaturach ze sprężarką (Turbo). Wymiana co 15K jest OK, natomiast jestem zwolennikiem dobrych filtrów i żeby poziom był cały czas w normie. Zauważyłem, ze nie musiałem dolewać pomiędzy zmianami tyle co przy najlepszym Castrolu w moim innym samochodzie tez turbodieslu.
Poza tym w zależności jakie paliwo kupujesz będą inne parametry spalania. Teraz jadąc w podroż z Lublina do Poznania w jedna stronę kupiłem ON Shell V-Power a w drugą BP Premium. Była różnica w średnim spalaniu ok 1 litra na 100 na korzyść V-Power 9.5 vs 10.3 - l/100km. Zawsze nalewam pod korek i nie schodzę poniżej 1/4 baku. Olej był świeżo wymieniony po ok 14000km a przed wymianą miałem na podobnej trasie spalanie ok 10.5. Zobaczę kiedyś jak silnik pracuje na tańszym ON innych producentów. Ten D4D 3.0 to jest niesamowity silnik!

Rozumiem ze mówisz o tłoczkach w zaciskach hamulców.
Filtr powietrza sprawdziłem - był OK, ale nie przyszło mi do głowy zęby sprawdzić - wymienić filtr przeciwpyłkowy.

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: Rafi »

Tak, chodzi o tłoczki w przednich zaciskach ;)

aaawaldi
Posty: 158
Rejestracja: 06 cze 2009, 20:49
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: aaawaldi »

pan2rl pisze:OK i to mi się podoba. Zostałem wprowadzony w błąd jak się okazuje i dzięki za wyjaśnienie.
To mój pierwszy LC, wiec bardzo doceniam Wasze doświadczenie i cenne uwagi.

Te 8 km/h to z instrukcji, żeby z blokowanym mostem nie jeździć za szybko, wiec to się pokrywa z tym co piszecie
.
Chodzi o to, że LL możesz wbijać także w czasie jazdy , ale maksymalnie przy prędkości 8 km/h - nigdy przy wyższej. Jeździć możesz szybciej - to tylko zmiana przełożeń.

Kiero
Posty: 7
Rejestracja: 05 lis 2011, 21:40
Auto: HJ60
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: Kiero »

witam !
LC120 2003r. automat, przebieg 250 tys.
jak zachowuja sie silniki D4D przy tym przebiegu, czy mozna spodziewac
sie jakis koszmarnych wydatkow? samochod ma sluzyc w wiekszosci do jazdy na codzien
i dosty duzo jazdy po autostradzie (do lasu mam hj60) .Czy automat 4-biegi nadaje sie na autostrade gdzie
poruszam sie predkosciami okolo 130km/h? jakie obroty ma silnik przy tej predkosci?

Awatar użytkownika
raymund60
Posty: 79
Rejestracja: 08 mar 2013, 11:04
Auto: TLC 150 prado. R 1200 GS.
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: raymund60 »

250 tysi to żaden przebieg. jesli nie był auto katowane to spokojnie zrobisz następne tyle. czego mozna sie spodziewac? trudno powiedziec, wyjdzie z normalnej eksploatacji. cos tam napewno, nie wiadomo jak uzytkowął poprzedni własciciel. moze wtryski, zaciski hamulcowe, ale to wszystko moze byc a nie musi.

KTMKTMKTM
Posty: 35
Rejestracja: 01 kwie 2013, 19:17

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: KTMKTMKTM »

Byłem zakochanym w tym samochodzie doputy nie przejechał 150 tys km.

1.najpierw padło aktywne zawieszenie, / wymiana w serwisie 5 tys zł bo sprzedają cały moduł a wystarczyło znaleźć na szrocie cewkę regulująca zawieszenie

2. dwa miesiące późnij padły katalizatory / trzeba wymienić oba !!!, bo po wymianie jednego po miesiącu i tak pada drugi/ rozłączają wtedy trakcje , itp.. / w Toyocie 2x po 5 tys zł , prywatnie po 1,2

3. teraz szlag trafił stacyjkę / mały aluminowy pręcik w środku 12 cm/ a trzeba wydac około 2 tys zł


pozdrawiam

p_ozim
Posty: 112
Rejestracja: 31 maja 2010, 05:37
Auto: J 120
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: p_ozim »

No to czas przyszedł i na mnie...Jeżdzę 120zarejestrowaną na 8 osób...Silnik 3.0 d4d.Samochód z 2004roku.Przejechałem 226tys. Wymieniałem alterantor przy ok.100tys. i pożniej znowu przy 190tys.Wersaj z 2 akumulatorami.Przy silniku palcem nie tykałem tylko oleje i filtry na czas..Smarowanie wału co rok, no i wymana olejów w mostach i skrzyni...Wlaczyłem z pneumatycznym zawieszeniem...Tzn kabelki przy amorach..No i tylne amory...Ogólnie autko chodzi dobrze...Nie mogę narzekać...Ostatnio po nocy nieraz schodzi mi powietrze ale jak odpalę to napompuje i trzyma..Czyściłem osusacz i naprawiałem w niej zawór niskiego ćisnienia...Poszła cewka ale dało sie ją naprawić..Konserwowłem podwozie....Tarcze mam od nowości...Klocki wymieniałem 3 razy..Spalanie miasto trasa ok 10 l ...aaaa no i najważniejsze przy 100tys wymianiłem tarczę sprzęgła....

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

8 osób ? a nie jest to sprzeczne z polskimi przepisami ? :mrgreen:

p_ozim
Posty: 112
Rejestracja: 31 maja 2010, 05:37
Auto: J 120
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: p_ozim »

też sie dziwiłem ale po leasingu przerejestrowałem go na osobówkę...No i odziwo diagnosta pokazał mi że z tyłu na dokładanych siedzeniach mogą podróżować 3 osoby,ponieważ z dachu wychodzi srodkowy pas bezpieczeństwa...Nie wiem nie znam się na tym zarejestrowałem na 8 osób i spokój...A Leasing wyszedł mi po 5 latach a więc 4 latka jakoś nie było zadnych problemów...

GDLC120
Posty: 125
Rejestracja: 09 mar 2011, 18:57
Auto: LC120
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: GDLC120 »

seburaj pisze:8 osób ? a nie jest to sprzeczne z polskimi przepisami ? :mrgreen:
A co w tym sprzecznego z PL przepisami? Problem zaczyna się przy 9 osobach łącznie z kierowcą...

ODPOWIEDZ