J12 - okiem użytkownika

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
wolf
Klubowicz
Posty: 828
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:47
Auto: Hilux, 69AM
Kontakt:

J12 - okiem użytkownika

Post autor: wolf »

Kylon rozpoczął fajny cykl, w innych działach ale tutaj zapomniał

A szkoda, bo tu Woody i Japan mogą się popisać.

Panowie, Wasza kolej. Napiszcie jak się Wam spisują Wasze bryki!
Ostatnio zmieniony 26 mar 2008, 07:00 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 32
Rejestracja: 24 wrz 2007, 17:19
Kontakt:

Post autor: Japan »

sprawa dosc dlugo sie mielila, bo mial byc nowy max roczny. Potrzebowalem 4x4 jako drugi samochod z przeznaczeniem 70% autostrada/miasto i 30% wycieczki offroad. Ze wzgledu na to, ze dorastalem pod wplywem Camel Trophy naturalnym bylo, ze na tapecie w pierwszej kolejnosci pojawil sie:
1. LR3
2. defender
z racji sentymentu do marki, ktora zawsze jezdzilem
3. volvo xc 90
jak rozejrzalem sie wokol mnie czym jezdza lokalesi wzrok padl na:
4. Nissan patrol super safari
5. LC 105 no i...
6. LC120 nie byla brana pod uwage wcale....

ad 1) LR3 na pustynie potrzebny samochod sprawny i pewny, niestety LR3 pomimo rewelacyjnego designu i marketingu do niezawodnych zaliczyc nie mozna, a awaria elektroniki 120 km od cywilizacji roznie skonczyc sie moze. Dodatkowo przyciezkawy lekko na pustynie. Z bolem serca odpadl....

ad2) zona autorytarnie defendera odrzucila twierdzac kategorycznie, ze ona zukiem do pracy i na spotkania jezdzic nie bedzie :mrgreen: Niezawodnosc tez raczej watpliwa. Kolejny zawod i dzida w samo serce...

ad3) volvinka jakos jakosc juz nie ta sama po przejeciu przez forda i raczej na pustyni rzadki widok - skreslony z listy. Typowy SUV zbyt delikatny na te warunki.

ad4) Nissan super safari zrazil jakoscia wykonczenia wnetrza. Po testowej jezdzie rocznym drobne rzeczy nie dzialaly jak nalezy no i serwis na ME pozostawial wiele do zyczenia. Dodatkowo silnik przy tutejszych letnich temp w okolicach 50C moze zwybuchowac sie czasem. Pancerne mosty tego nie zrekompensuja... :wink: Z czesciami problemu raczej nie ma, bo praktycznie kazdy bedu silnik zapasowy wie gdzie znalezc. Przeglad w serwisie zajmuje im zwykle 3 dni...
Tylko ja malo czasowy jestem, by szukac i naprawiac... :mrgreen:

ad5) 105 sztywny most z przodu i masa wlasna, ale prawie juz byla decyzyzja zapadla. Tyle, ze na jazde probna trzeba bylo czekac do nastepnego weekendu, ale by biezacego weekendu nie tracic dealer zaproponowal w zamian do przetestowania 120 VX Top Range. Niechetnie (bo z przodu nizalezka) wzialem, no i zona sie zakochala w komforcie. Przeszukiwalem regionalne fora ME, oraz AU by znalezc sensowne argumenty by jej nie brac. Niestety jedyne jakie znalazlem to takie, ze nigdy nie stanie sie ona ikona ani samochodem kultowym, 17'' felgi i ograniczone katy natarcia i zejscia, ale to akurat dla najlepszej z zon argumenty byly za...

reszta dla mnie OK: reduktor, staly 4x4, solidna rama, wystarczajacy przeswit, glebokosc brodzenia do 70cm, moc 260bHP moment wystarczajacy, AC wystarczajace, praktycznie tyko podstawowa elektryka, tylko ta tylnia klapa co sie otwiera nie na ta strone co potrzeba, kolo podwieszone no i sceptycznie do automatycznej skrzyni biegow podchodzilem; niepotrzebnie jak sie pozniej okazalo (mozliwosc startu z 2 przy automacie fajna rzecz)...

Po dwoch dniach jazdy po miescie, parkowania na zatloczonych parkingach, szybkich dojazdowek autostrada, malym tescie na pustyni Falaj Al Molla, Big Red, oraz wpadzie do wadi decyzja zapadla.
Auto mialo spelniac podstawowe zal.: byc komfortowe w miescie, dzielne w terenie i sie nie psuc... I tak 22 lutego 2007 sie zaczela przygoda z toytoyem
http://foorman.webd.pl/forum4x4/viewtopic.php?t=213

wycieczkowa traska:
http://foorman.webd.pl/forum4x4/viewtop ... ight=#6288

na szutrach:
http://foorman.webd.pl/forum4x4/viewtopic.php?t=219

zabawa w piaskownicy:
http://foorman.webd.pl/forum4x4/viewtopic.php?t=252

Po roku uzytkowania zgodnie z przeznaczeniem 70/30 jestem zadowolony. W miescie i lekkim terenie robi lux. Do tej pory nie skorzytalem z recovery. Z racji surowych tutejszych warunkow po zakupie podpisalem kontrakt z dealerem na serwisowanie co 5k km. Rano dzwonie o 18.00 podstawiam odbieram max za dwie godziny, akurat kawe i prase zdaze przeczytac :lol:
Nie wiem nawet gdzie sie plyn do spryskiwaczy dolewa... :wink:
Kilka rzeczy bym zmienil, ale na razie gwarancja nie pozwala...

P.S.
jak sie skonczy to moze sie zdarzyc, ze Kylona i kolegow bede pytaniami nekal... :mrgreen:

Awatar użytkownika
lander
Posty: 37
Rejestracja: 27 mar 2008, 13:12

Post autor: lander »

U mnie na początku więcej palił a teraz na trasie spada poniżej 8. W mieście 9,5l. Tyle, ze staram się dosyć spokojnie jeździć. No czasami tylko jak wqurzy mnie jakiś firmowy płaskacz z siateczka to wtedy ciągnę ile fabryka dała :-)

Trochę buja, jak sie hamuje to aż lekko nurkuje. Ale za to nie czuje sie w ogóle dziur a progi na osiedlowych uliczkach przestały być problemem.

Awatar użytkownika
rico69
Posty: 233
Rejestracja: 11 lut 2008, 09:56
Kontakt:

Post autor: rico69 »

A powiedzcie jak jest z blakadą tynego mostu w j12?
Jest w jakieś wersji prawadziwa blokada załączana elektrycznie czy wszędzie tylko jakiś elektroniczny pierduśnik udający blokadę?

Awatar użytkownika
lander
Posty: 37
Rejestracja: 27 mar 2008, 13:12

Post autor: lander »

rico69 pisze:A powiedzcie jak jest z blakadą tynego mostu w j12?
Jest w jakieś wersji prawadziwa blokada załączana elektrycznie czy wszędzie tylko jakiś elektroniczny pierduśnik udający blokadę?
U mnie niestety nie ma. Jest tylko blokada centralnego mechanizmu różnicowego, którą załączą sie guziczkiem i zaczyna działać po kilku sekundach. Jest jakiś śmieszny czujnik - gdy jedziesz po błocku i samochód zaczyna sie ślizgać włącza się piszczałka a pod zegarami zapala pomarańczowa lampka. Emsi może tego nie mieć, niech żałuje :-)

W instrukcji obsługi jest jednak informacja że niektóre modele 120 posiadają seryjnie blokadę tylnego mostu uruchamianą oddzielnym pokrętłem. Niestety w chwili obecnej na polskim rynku takich nie sprzedają. Podejrzewam, ze wyszli z założenia że i tak nikt tego by nie używał :-) Większość 120 które jeżdżą po naszym kraju to full opcje z automatem i jasną skóra dla których wjazd w teren to niedzielny wypad na podmiejska działeczkę :-)

Zresztą na początku chciałem kupić używany, kilkuletni model ale okazało sie że nie ma na rynku wtórnym podstawowych wersji a różnica pomiędzy wypasem sprzed 4 lat a nowym golasem z salonu nie jest duża.

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 32
Rejestracja: 24 wrz 2007, 17:19
Kontakt:

Post autor: Japan »

lander pisze:
rico69 pisze:A powiedzcie jak jest z blakadą tynego mostu w j12?
Jest w jakieś wersji prawadziwa blokada załączana elektrycznie czy wszędzie tylko jakiś elektroniczny pierduśnik udający blokadę?
U mnie niestety nie ma. Jest tylko blokada centralnego mechanizmu różnicowego, którą załączą sie guziczkiem i zaczyna działać po kilku sekundach. (ciach)...
w wersji na ME (automat skrz.bieg.) w STD jest:
blokada centralnego mechanizmu różnicowego, zal. mechanicznie poprzez wajche reduktora, oraz LSD tylniego mostu...
takie samo rozwiazanie jak w 105 (jedyna roznica w ilosci przelozen. 105 poloz. H, L, 120 H, HL, LL)

nethobbit
Posty: 16
Rejestracja: 29 sty 2008, 11:44

Post autor: nethobbit »

reszta dla mnie OK: reduktor, staly 4x4, solidna rama, wystarczajacy przeswit, glebokosc brodzenia do 70cm, moc 260bHP moment wystarczajacy, AC wystarczajace, praktycznie tyko podstawowa elektryka, tylko ta tylnia klapa co sie otwiera nie na ta strone co potrzeba, kolo podwieszone no i sceptycznie do automatycznej skrzyni biegow podchodzilem; niepotrzebnie jak sie pozniej okazalo (mozliwosc startu z 2 przy automacie fajna rzecz)...
Z tego co zobaczylem na fotkach to wersja PRADO.Jaki masz silnik V6 benzyna? czy jakis inny.Z tymi PRADO to jest w ogole b. dziwnie bo sa wersje ktore maja moc ponizej 100 koni :?

mod

Post autor: mod »

PRADO to nazwa zastępcza linii Ligt Duty (70, 90, 120) na niektóre rynki, w Australii używano też Bundera.

Tak, są 120 z silnikami 5l - 3,0 l bez turbo o mocy 101 KM. Pisałe o tym, że była taka do kupienia w Warszawie - z dołączanym napędem i bakiem 150 l.

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 32
Rejestracja: 24 wrz 2007, 17:19
Kontakt:

Post autor: Japan »

nethobbit - tak mam silnik 4.0 benzyna.
DANE:
detale: 4.0 ltr, 3956cc, V6, DOHC, 24 valv, VVT-i, 1-GR-FE
Max. moc. 262/5200 HP/rpm
Max. mom. 40.3/3800 Kg-m/rpm

Fakt, ze jest dziwnie, np. na rynku UAE 120 wciaz sie sprzedaje jako Land Cruiser seria 90 Prado.

silnik diesla 5L, 2986cc, L4, OHC
moc max. 100.5/4000 HP/rpm,
moment max. 20.5/2400 Kg-m/rpm

Wystepuje z dolaczanym napedem 4x4 (tez dziwne), oraz dual tankiem, z tym ze lacznie powiniem zmiescic 180 ltr paliwa wg. specyfikacji... :?

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 32
Rejestracja: 24 wrz 2007, 17:19
Kontakt:

Post autor: Japan »

:lol:
ostatnio nie sprawdzalem, bo mam kawalek (poczta na koncu al wasl road).
Przyjalem w tej sprawie arabska postawe; wierze Ci, ze wyslales, a ze paczki nie ma, to nie ma, bedzie jak bedzie... inshallah czyli :wink:

P.S.
przesylka moze i 14 dni leciec jak nie byla nadana kurierem

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: kylon »

A czemu jeszcze Ziemniak nie opisał swoich wniosków z użytkowani krótkiej J120 :wink:

Awatar użytkownika
Ziemniak
Posty: 53
Rejestracja: 28 cze 2008, 15:41

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: Ziemniak »

E, jakby tu powiedziec, jeszcze sie nie zepsulo :mrgreen: a ma juz 28tys - od czerwca; wiec nie jest zle :wink:. Hila zmoglo juz po 2,5tys km a J12 jezdzi i ma sie dobrze 8) . Musze poszukac jakies muzy, ktora mnie natchnie do napisania czegos o tym aucie... Jak ja gdzies znajdziecie :shock: to powiedzcie, ze jej szukam :lol:.
Swoja droga to moze jakies sugestie o czym mam pisac, bo ja raczej scislowec niz poeta :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: kylon »

A przeczytaj relacje Bekona w FJ Cruiserze :wink:

Awatar użytkownika
Ziemniak
Posty: 53
Rejestracja: 28 cze 2008, 15:41

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: Ziemniak »

Oj, Bekon to poeta a skromny Ziemniak to tak pieknie pisac nie potrafie :cry:
Mam pytanie, kto mi powie czy ta felga ma ET + czy -. Ja stawiam na - ale moze sie myle :?
Felga stalowa DOTZ Dakar ciemny chrom
rozmiar: 7x17
rozstaw 6x139,7
ET: 20
Standardowe alu w LC120 mają chyba ET+30? Kto mi moze zdradzic te tajemnice?
Problem w tym, ze nie wiem czy zmieszcze lancuchy na przod bez modyfikacji? Wiec albo dystanse musze zalozyc albo felgi wymienic, z tym ze jedyne dystanse, ktore znalazlem maja grubosc 6 cm a to juz chyba za duzo odsadzi felge i moze byc problem z tylnymi kolami przy chowaniu sie w nadkola :?:
Kto pomoze, kto doradzi... w koncu Mikolaj sie zbliza :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: kylon »

Podaj mnie proszę numer katalogowy tej felgi a wszystko Ci sprawdzę.

ODPOWIEDZ