J12 - okiem użytkownika

Moderator: luk4s7

selim
Posty: 111
Rejestracja: 11 lis 2010, 19:13
Auto: prawie toyota blizzard.
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: selim »

W oryginale ?

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: Rafi »

Kameleon pisze:
selim pisze:Można kupić wersje długą bez miechów ?
Można :mrgreen:
Trzeba :mrgreen:

Oczywiście nie trzeba, ale awaryjność tego przyjemnego w użytkowaniu ustrojstwa sprawia, że mi nie chciałoby się na to nawet patrzeć. Jak ktoś chce naprawdę jeździć w teren to w ogóle o tym zapomnieć, jak ktoś chce używać J12 jako wygodnego SUV-a i nie przeraża go, że może raz na parę lat trzeba będzie posmarować trochę to warto, bo przyjemnie to działa.

Kameleon

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: Kameleon »

selim pisze:W oryginale ?
Oczywiście.
Sporo egzemplarzy sprowadzanych z zagranicy nie ma miechów z tyłu.
Na przykład taka prosta wersja: http://moto.allegro.pl/toyota-land-crui ... 53658.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: Rafi »

Przecież normalnie dostępna była wersja wyposażona dla ludzi, zderzaki pod kolor, alufelgi, automatyczna klima, elektryka, welur lub skóra i sprężyny z tyłu. Swoim rodzicom taką właśnie znalazłem i są w niej zakochani.

selim
Posty: 111
Rejestracja: 11 lis 2010, 19:13
Auto: prawie toyota blizzard.
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: selim »

jest tylko male ...ale
wersja 7 miejscowa
tu chyba nie ma wyboru - miechy ?

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: Rafi »

A to nie wiem, im szukałem tylko 5-cio miejscowych, bo maksymalnie jeżdżą w 3 osoby...

Artur_1
Posty: 83
Rejestracja: 16 lut 2010, 21:00
Auto: LC 125
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: Artur_1 »

z tego co pamiętam (w 2008 roku) 5 miejscowa byla wersja Luna - i ona byla na sprężynach; specyfikacje droższe były tylko 7 miejscowe i tylko i z miechami- dlatego mam Lune

Awatar użytkownika
MAC332
Posty: 129
Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Auto: LC150 i co? wpl.
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: MAC332 »

Podejrzewam, że jest możliwość znalezienia 7 osobowej na sprężynkach.
Ja osobiście mam taką 150 7os. na sprężynkach (wiedząc o problemach pneumatyki z 120tki)ale z zamówieniem jej był spory problem, ponieważ w Polsce nie chcieli mi pomieszać wyposażenia, wiec szukałem wyjścia za granicą. Znalazłem wyjście w Austrii, gdzie panowie złożyli zamówienie do produkcji w fabryce na model specjalny. I udało się.

pan2rl
Posty: 10
Rejestracja: 08 sie 2011, 15:45
Auto: LC 120
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: pan2rl »

Od tygodnia mam LC 120 - D4D Krótką 2003
czy ma ktoś elektroniczna moze wersje instrukcji obsługi i serwisowa (co kiedy trzeba sprawdzać wymieniać) albo zna link?
Moja ma 156K - to mój pierwszy LC
Dziękuję

Aleksx
Posty: 39
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:08
Auto: J12
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: Aleksx »

Tutaj coś powinno być.

http://www.kdjoteros.com/Tecnica.php" onclick="window.open(this.href);return false;

pan2rl
Posty: 10
Rejestracja: 08 sie 2011, 15:45
Auto: LC 120
Kontakt:

Blokada dyferencjału - pytanie

Post autor: pan2rl »

Witam,

Mam od 2 miesięcy LC 120 - D4D Krótką - 2003 z manualna skrzynia. Byl sprowadzony z Francji. Na ostatnim dokładnym przeglądzie odkryliśmy ze ktoś majstrował z wiązką blokady i nie da się jej włączyć przełącznikiem pod deską,
Czy ktoś ma doświadczenie w tym względzie i mógłby coś mi poradzić lub podpowiedzieć jak to działa / jak zreperować. Lubie jak wszystko pracuje tak jak powinno. 8)
W trybie 2WD spisuje się rewelacyjnie. Nie jeździłem jeszcze zbyt dużo w trybie 4WD lub off road 4WD - tylko testowałem i nic niepokojącego nie zauważyłem.

Pozdrawiam,

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: Rafi »

Nie ma tam żadnego 2WD, masz stałe 4x4, możesz tylko zblokować centralny mechanizm różnicowy i oczywiście włączyć reduktor, w opcji była blokada tylnego mostu. Stałego 4x4 nie było tylko roboczych wersjach z wolnossącym dieslem, nie sprzedawano ich w EU.

pan2rl
Posty: 10
Rejestracja: 08 sie 2011, 15:45
Auto: LC 120
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: pan2rl »

Dzięki za uwagi - To ciekawe bo ja mam 3 tryby napędu i tak jest tez w instrukcji użytkowania - jest to wersja LC 120
Mogę wybrać tryb z napędem na tylko na tylna os 2WD - Spalenie jest rewelacyjne ok 10 l/100 przy bardzo szybkiej jeździe ok 160 km/h na autostradzie), 4WD i super 4WD - mała dźwignia obok drążka biegów.
Dodatkowo ma blokadę tylnego mostu /dyferencjału (- nie wiem dokładnie) po prawej stronie kierownicy na dole deski- (włącznik) która nie działa i własnie to próbuje rozwiązać. Jest to pewnie jakiś elektrycznie sterowany solenoid. ON/Off

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: Rafi »

To bardzo ciekawe co piszesz, pokaż jak wygląda wybierak trybów napędu. Kiedyś już o tym gadaliśmy na forum, przejrzałem wszystkie serwisówki i wychodziło, że dołaczany napęd był tylko z wolnossącym dieslem, nawet arabskie 3,4 V6 i 2,7 R4 miały stały. Każdy się myli, ale kiedyś już ktoś miał mi coś takiego pokazać i pokazał to czego się spodziewałem czyli zwykłe J12 ze stałym 4x4. Już poprzednik czyli J9 nie był oferowany poza Azją i Ameryką Południową bez stałego 4x4, też zresztą łączono to tylko z silnikiem 5L-E w wersji bez centralnego mechanizmu różnicowego. Ale jak już pisałem- chętnie zobaczę coś nowego, a TLC przez mnogość wersji jest trochę autem zagadką :wink:

10,5 średnio pali mi czy moim staruszkom ich J12 z długim nadwoziem, też w manualu. A auto jeździ głównie w mieście, z manualem J12 po prostu palą mało :wink:

pan2rl
Posty: 10
Rejestracja: 08 sie 2011, 15:45
Auto: LC 120
Kontakt:

Re: J12 - okiem użytkownika

Post autor: pan2rl »

Dziękuję - rzeczywiście jest sporo informacji,
Kupiłem cały zestaw książek z etui na Allegro
- na Twoim linku jest dużo informacji serwisowych, diagramów, etc. Super!
Poszperam o info o blokadzie tylnego mostu / dyferencjału - ktoś to wcześniej rozłączył

ODPOWIEDZ