Pasek rozrządu

Moderator: luk4s7

aaawaldi
Posty: 158
Rejestracja: 06 cze 2009, 20:49
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Re: Pasek rozrządu

Post autor: aaawaldi »

Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałem i spróbuj zrozumieć.
Wałek rozrządu NIE JEST napędzany tym paskiem !!! Ten pasek napędza pompę, biorąc napęd z wałka. Wałek jest połączony z wałem za pomocą kół zębatych i łańcuszka. Może jak spojrzysz pod maskę, jak leci ten pasek ( skąd - dokąd ) to Cię oświeci.

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: Pasek rozrządu

Post autor: Michalkrk »

jak nie jest ? ?? :evil: ,masz tu pismo obrazkowe! silnik 3.0 D4D
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_T ... _1302.html
ogarnij obrazek ,jak ci padnie pasek ktory napedza walek rozrzadu (masz na obrazku) i zacznie dzialac asynchronicznie z walem to masz lipe

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: Pasek rozrządu

Post autor: Michalkrk »

no chyba ze gadamy o dwoch roznych silnikach :evil: :)

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: Pasek rozrządu

Post autor: Michalkrk »


aaawaldi
Posty: 158
Rejestracja: 06 cze 2009, 20:49
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Re: Pasek rozrządu

Post autor: aaawaldi »

W takim razie popatrz na rysunek i odpowiedz - czy widzisz, aby głowica była połączona tym paskiem z wałem korbowym ? Ten pasek łączy wałek rozrządu z pompą wtryskową A NIE Z WAŁEM !!! Nie chcesz czy nie możesz tego zrozumieć ?

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Pasek rozrządu

Post autor: Tuco »

Ja tam w EPC nigdzie łańcuszka nie mogę zlokalizować. Aaawaldi wrzuć link z rysunkiem gdzie jest ten łańcuszek.
Pozdrawiam,

Tuco

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: Pasek rozrządu

Post autor: Michalkrk »

a widzisz ze pompa jest napedzana z walu zebatką ?ktora dalej napedza paskiem walek rozrzadu? :lol: a to znaczy ze pompa z walem jest na sztywno ,czyli jak pieprznie Ci pasek to wowczas stanie walek a tloki w nie pieprzną i zaden ŁAŃCUSZEK Ci nie pomoze zwlaszcza ze go nie ma??
wiec pasek rozrz. jest napedzany z pompy ktora jest polaczona z walem zebatką a nie odwrotnie ,ze walek rozrz. napedza pompe :roll: !! a gdyby byl jakis lancuszek to walek bylby napedzany z dwoch stron ,kumasz tu jakis sens?? skosnookich? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: Pasek rozrządu

Post autor: Michalkrk »

dobra.. to teraz z ciekawosci :D walnij fotke tego łancuszka ktory jest u Ciebie

mazurek
Posty: 1
Rejestracja: 01 wrz 2010, 00:10
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Pasek rozrządu

Post autor: mazurek »

witam,pracuje w aso toyota i jak czytam wypowiedzi pana , aaawaldi z sopotu to płakac mi sie chce że tacy sie tu wypowiadają?, to przecierz są same głupoty wyssane z palca skąd bierze pan te informacje?, pisze pan że pasek napędza tylko pompę i jest mało wazny że szkoda go wymieniać? przecierz to pasek rozrządu jesli pęknie ma pan silnik smietnik głowica i tłoki szmelc, wał napędza przez koła zębate pompę olejową ,napedza wałki -balansjery przeciw drganiowe oraz napedza pompe wspomagania oraz pompe paliwową jest to bez obsługowe zamkniete w kapieli olejowej, teraz aby połączyc góre silnika z dołem od pompy paliwa wyprowadzony jest pasek na wałki rozrządu to wszystko musi byc zgrane ustawione na znaki i spięte taka to konstrukcja panowie .powodzenia.w razie pytań w miare możliwosci służę fachową pomocą

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Pasek rozrządu

Post autor: kylon »

Witam serdecznie Pana Mazurka. Owszem Pański wywód jest jak najbardziej słuszny i ma Pan w zupełności rację co do zasady działania paska rozrządu. Nie mniej jednak nie tak powinien wyglądać pierwszy post na naszym forum :wink:. Panują tu troszkę inne zasady. Najpierw się witamy w odpowiednim dziale troszkę się przedstawiając. Potem piszemy na różne tematy. Pańska wiedza zapewne się wszystkim przyda ale nie obrażamy innych :wink:.

felmen
Posty: 26
Rejestracja: 16 wrz 2010, 19:40
Auto: Land Cruiser 120
Kontakt:

Re: Pasek rozrządu

Post autor: felmen »

Mirek58 pisze:Choć za kółkiem siedzę ponad 40 lat to mam : dylemata :.Moim LC D4D z 2004 ( automat ) dochodzę do aż :shock: 105tyś. km .Użytkuje go sporadycznie {ciąganie łódki,wypady na ryby ,to cały<teren >}.Na asfalcie parę razy przekroczyłem 130 km/h. Kilometrów nie ma a lata lecą i należało by wymienić pasek,ale czy cały rozrząd?. Jak ja dożyje ,LC nie padnie i zdrowie pozwoli to jeszcze nim (pohulam) . :wink: . Ale co z ROZRZĄDEM :?:

PS :zrzędze :mrgreen: :mrgreen: ale stare pryki tak mają .
Dzien dobry w LC-120 D4D rozrząd zmienia sie co 150tys i jak bedziesz mial rozrząd do wymiany poinformuje cie o tym kontrolka wiec jesli jestes pewien ze twoj LC ma taki a nie inny przebieg to nic nie rób i czekaj az ci stuknie 150tys km na liczniku.Acha a jak juz bedziesz zmieniał to musisz miec cały komplet czyli pasek-rolka i napinacz zwany nabojem.Dodatkowo przy 150tys zmieniamy w naszych Landkach oleje w skrzyni,mostach i skrzynce rozdzielczej. To by bylo na tyle, mi serwis powiedzial za wszystko 4000 zl olałem ich kupiłem wszystkie potrzebne czesci w serwisie bo zawsze kupuje orginalne a warsztat mam swój zaprzyjazniony i zmiesciłem sie w kwocie 2000tys zł robocizna plus orginalne czesci

misiekG
Klubowicz
Posty: 702
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:38
Auto: HDJ100, LC200 V8
Kontakt:

Re: Pasek rozrządu

Post autor: misiekG »

powiadasz 2000 :shock:, ja ostatnio za same oleje (silnik, mosty, reduktor,skrzynia) zapłaciłem w hurtowni 1000zł, nie mówię o filtrach, robociźnie itp, a gdzie jeszcze rozrząd?

felmen
Posty: 26
Rejestracja: 16 wrz 2010, 19:40
Auto: Land Cruiser 120
Kontakt:

Re: Pasek rozrządu

Post autor: felmen »

misiekG pisze:powiadasz 2000 :shock:, ja ostatnio za same oleje (silnik, mosty, reduktor,skrzynia) zapłaciłem w hurtowni 1000zł, nie mówię o filtrach, robociźnie itp, a gdzie jeszcze rozrząd?
KOMPLETNY ROZRZAD W TOYOCIE ZAPLACIŁEM OK 1000ZŁ OLEJE WSZYSTKIE Z GORNEJ POŁKI WYSZŁY MNIE JAKIES 600ZETA I ROBOCIZNA 400ZETA to wszystko zaznaczam ze oleju w silniku nie zmienialem tylko rozrzad plus olej w skrzyni mostach i skrzynce rodzielczej stad kwota 2000tys zł

wolf_243
Posty: 57
Rejestracja: 02 gru 2009, 21:33
Auto: LC 120 / D4-D
Kontakt:

Re: Pasek rozrządu

Post autor: wolf_243 »

Witam

Sorki za wykopki ale nurtuje mnie jedna sprawa, a nie chce zakładać nowego tematu.

Rozrząd w swojej 120'ce robicie w ASO czy u niezależnych mechaników ??

Może warto by sondę zrobić na ten temat ? :roll:

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: Pasek rozrządu

Post autor: Michalkrk »

rozrzad w j12 czy j9 d4d jest bardzo prosty do zrobienia przez kazdego kto ma checi i jakies pojecie o tym ,masz znaki prosty napinacz w zasadzie nic nie da sie zrypac ,to nie renault czy inny wynalazek gdzie masz milion blokad a pozniej korygujesz kat wtrysku czy inne cuda
Obrazek
jak sie dobrac do rozrzadu to juz chyba nie musze pisac :)

ODPOWIEDZ