Haki - recovery points
Moderator: luk4s7
Haki - recovery points
Czesc,
Czy ma ktos z Was te haki?
https://wachowiczexpedition.pl/haki-rec ... lc120.html
Czy ich montaz jest skomplikowany? Mozna to ogarnac bez warsztatowego zaplecza? Jak sie sprawuja?
Pozdrawiam.
Czy ma ktos z Was te haki?
https://wachowiczexpedition.pl/haki-rec ... lc120.html
Czy ich montaz jest skomplikowany? Mozna to ogarnac bez warsztatowego zaplecza? Jak sie sprawuja?
Pozdrawiam.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Haki - recovery points
Wygladaja bardzo dobrze, poprawny ksztaly, odpowiednia grubosc, zaokraglone brzegi tez fajnie. No i cenowo dobrze to wyglada, nie sa przesadnie drogie, jak na gotowy produkt.
Montaz to 20min krecenia srubek, do ogarniecia nawet na parkingu pod biedronka.
Z potencjalnych utrudnien mozesz potrzebowac gwintownika, zeby oczyscic gwinty w ramie.
Montaz to 20min krecenia srubek, do ogarniecia nawet na parkingu pod biedronka.
Z potencjalnych utrudnien mozesz potrzebowac gwintownika, zeby oczyscic gwinty w ramie.
Re: Haki - recovery points
Dzieki za odpowiedz. Tam chyba jeszcze trzeba wiercic otwory w ramie, prawda? Z przodu ramy (na wysokosci chlodnicy) otwory sa, ale blizej tylu juz chyba nie?
Widziales moze cos podobnego na tyl?
Widziales moze cos podobnego na tyl?
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Haki - recovery points
Tego niestety nie wiem - nie znam sie konkretnie na J12, ale to popularne rozwiazaznie. Czasami korzysta z fabrycznych otworow, czasami trzeba cos dowierci - wtedy sie robi tak, ze sie lapie hak na te sruby - gdzie otwory sa i wtedy zaznacza dokladnie miejsca gdzie nalezy nawiercic nowe.
Najpier punktaczek, potem male wiertlo pilotowe ~Ø5-6mm, a potem docelowa srednica. Wiertlo musi byc dobre jakosci i ostre - wierc na mokro - z olejem do wiercenia i nie przegrzej wiertla. Po wywierceniu jesli rama nie jest cala ruda - warto zadbac o zabezpeczenie miejsca odwiertu przed korozja.
Czy widzialem na tyl - ogolnie takie podobnie rozwiazanie? Wiele razy. Do J120 gdzies w handlu? Nie - ale ja ani nie mam 120tki ani nie kupuje takich rzezczy bo jak mi potrzeba to sam rysuje i tylko wysylam do wyciecia na CNC.
Najpier punktaczek, potem male wiertlo pilotowe ~Ø5-6mm, a potem docelowa srednica. Wiertlo musi byc dobre jakosci i ostre - wierc na mokro - z olejem do wiercenia i nie przegrzej wiertla. Po wywierceniu jesli rama nie jest cala ruda - warto zadbac o zabezpeczenie miejsca odwiertu przed korozja.
Czy widzialem na tyl - ogolnie takie podobnie rozwiazanie? Wiele razy. Do J120 gdzies w handlu? Nie - ale ja ani nie mam 120tki ani nie kupuje takich rzezczy bo jak mi potrzeba to sam rysuje i tylko wysylam do wyciecia na CNC.
Re: Haki - recovery points
Dzieki za rady. Czym proponowalbys zabezpieczyc wywiercone otwory?
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Haki - recovery points
Gola stal pomalowalbym farba antykorozyjna a gwinty posmarowal smarem przed poskrecaniem.
Re: Haki - recovery points
Jeden z forumowiczów też to produkuje ( Bison Gear ) i na jego stronce jest tutorial jak to zamontowaćkfz pisze:Czesc,
Czy ma ktos z Was te haki?
https://wachowiczexpedition.pl/haki-rec ... lc120.html
Czy ich montaz jest skomplikowany? Mozna to ogarnac bez warsztatowego zaplecza? Jak sie sprawuja?
Pozdrawiam.
https://bison-gear.com/pl/strona-glowna ... j120_gx470
https://youtu.be/H2yZVKku-rQ?si=p4tElGHs-iDgKdjw
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Haki - recovery points
Bison robi jakosciowe rzeczy - ale te haki z pierwszego linku beda zdecydowanie mocniejsze przez podwojne mocowania (sciac 4 sruby jest znacznie trudniej niz 2) i imho maja lepszy ksztalt.