Strona 1 z 2

J120 półosie tył

: 29 gru 2020, 22:24
autor: meenia
Witam, czy w 120 półosie tylne w wersji z blokada i bez czymś się różnią czy są takie same ?

Re: J120 półosie tył

: 30 gru 2020, 06:29
autor: kylon
Różnią. W wersji z blokadą jest dłuższy wieloklin.

Re: J120 półosie tył

: 30 gru 2020, 08:44
autor: meenia
Jedna, czy obie ? Potrzebuje dołożyć blokadę do 120, która jej nie miała i muszę wiedzieć co jeszcze dokupić, mam główkę i obudowę mostu.

Re: J120 półosie tył

: 30 gru 2020, 09:07
autor: kylon
Czy obie to nie pamiętam. Na pewno są 4 różne obudowy mostu ;-)

Re: J120 półosie tył

: 30 gru 2020, 09:09
autor: meenia
No jakby tak zamontować główkę z blokadą w obudowę bez blokady, to półosie mogły by zostać ? Że trzeba modyfikować obudowę to wiem, są opisy na forach z USA, ale nie ma nic o osiach

Re: J120 półosie tył

: 30 gru 2020, 15:46
autor: kylon
Tak można zrobić ale pochwę trzeba zrobić porządnie i potem na frezarce obrobić powierzchnię styku. Chyba że komuś nie przeszkadzają dwie kiełbasy silikonu.

Re: J120 półosie tył

: 30 gru 2020, 18:30
autor: meenia
To rozumiem, a wtedy siądą moje półosie od wersji bez blokady ?

Re: J120 półosie tył

: 31 gru 2020, 10:36
autor: kylon
No jedna na pewno nie. Ta po której chodzi przesuwka jest inna. A druga nie wiem.

Re: J120 półosie tył

: 31 gru 2020, 12:40
autor: meenia
Przesuwka nie chodzi po półosi, spina koronkę z obudową dyfra, miałem dawno 100, tam była taka przesuwka z zębami na powierzchni czołowej i chyba ona pracowała na frezów półosi.

Re: J120 półosie tył

: 31 gru 2020, 15:38
autor: kylon
No tak ale półoś jest głębiej zazębiona. O to mi chodziło.

Re: J120 półosie tył

: 31 gru 2020, 17:33
autor: meenia
Aaa ok, już rozumiem, czyli teoretycznie jedną półoś potrzebuje, lewą

Re: J120 półosie tył

: 10 sty 2021, 12:17
autor: meenia
No więc obie półosie są takie same, zarówno w wersji z blokadą jak i bez. Zagłębiają się w obu dyfrach na 35mm w wieloklin i mają około 8-10 mm do osi satelitów

Re: J120 półosie tył

: 03 kwie 2024, 13:46
autor: Ptasiek
Witajcie.
Czy możecie proszę potwierdzić kwestię tylnej blokady j120 3.0 d4d automat?
Zakup samej główki nie załatwia tematu?
Myślałem, że jak zakupię to przełożę i git a jeszcze jakieś fikołki z półosią?
Talerz i atak w razie innego przełożenia powinien spasować.
Może opcja blokady elektrycznej okaże się lepsza...w patrolu banglało.

pozdro

Re: J120 półosie tył

: 03 kwie 2024, 16:06
autor: Rokfor32
Namieszali wcześniej.

Półosie pasują (różne są, ale w J100, a nie w 120). Główka wymaga przerobienia pochwy, albo trzeba zamontować całość, czyli główkę razem z pasującą do niej pochwą.

Przeróbka nie jest trudna, ale wymaga sprzętu: trzeba nieco powierzchni napawać, potem splanować, i wykonać cztery nowe otwory, oraz wyfrezować podcięcie na przesuwkę. Tak czy siak więc pochwę trzeba zdjąć, bo na aucie raczej ciężko zachować wymaganą dokładność, robiąc to ręcznie.

Re: J120 półosie tył

: 04 kwie 2024, 08:35
autor: Ptasiek
Dzieki za info Rokfor32 :)
Temat blokady od dawna mnie kręcił.
J95 miała fabrycznie - https://youtu.be/atXXk1xyhA0
Kiedyś w patrolu zamontowałem elektryka HF też ciekawy aczkolwiek nie wiem jak z żywotnością. Chyba najprostsza opcja.
Teraz remontuje j120 i jakoś wstyd mi żeby jej tam nie było :wink: