Progi do J120

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
mijamoto
Posty: 15
Rejestracja: 19 kwie 2017, 14:12
Auto: J12

Re: Progi do J120

Post autor: mijamoto »

...ale 33 cale na feldze stalowej już może :D

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Progi do J120

Post autor: rolkos »

W przypadku Toyoty felga stalowa jest lżejsza od oryginalnych alu.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Progi do J120

Post autor: sebastian44 »

Wracając do tematu, panowie czy ktos montował te progi? Da sie to zrobic bez demontażu zbiornika? Myslałem ew o tym żeby przyspawać nakretki do tej blaszki która montujemy od środka ramy, to by mogło znacznie ułatwić sprawe.

https://allegro.pl/oferta/progi-boczne- ... 7730718199

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Progi do J120

Post autor: szulbor »

Spokojnie możesz przyspawac nakrętki. Chociaż jest ryzyko że się będzie odkręcac. Więc dla bezpieczeństwa posmarowal bym loctitem gwint śruby.

A z ciekawości tam z przodu to w coś się wkłada te progi czy tak sobie wisi tylko trzymane z jednej strony.



Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Progi do J120

Post autor: kylon »

To produkt Fabryki jest. Montowałem wielokrotnie. Nie pamiętam potrzeby demontażu zbiornika. Raczej czasem trzeba i tak coś poprawić bo nie do końca idealnie pasuje ale za taką cenę i tak jest super.
Oczywiście montaż z ziemi pod blokiem to poroniony pomysł zatem zalecam podnośnik jednak.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Progi do J120

Post autor: rolkos »

Montowałem podobne pod domem bez podnośnika. Nie było żadnego problemu. Nawet samochodu nie było trzeba lewarować (miał lift +2").

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Progi do J120

Post autor: kylon »

Każdy robi jak uważa. Są też tacy co olej z ziemi wymieniają łapiąc w różne bańki ;-) Ja kiedyś silniki wyjmowałem z Garbusów i Fiatów na cegłach na trawniku ale jakby mamy 21 wiek ;-)

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Progi do J120

Post autor: sebastian44 »

Ale co ma do tego 21 wiek, to znaczy że każdy ma mieć podnośnik kolumnowy na podwórku? Czy raczej że nie powinien się zabierać za żadna robotę tylko oddawać wszystko do fachowca? Bo nie rozumiem puenty.
Ja robię wiele rzeczy "z ziemi", w LC z liftem to zazwyczaj nie stanowi problemu.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Progi do J120

Post autor: kylon »

Ziemia jednak ogranicza możliwości. Zwłaszcza jak jednak trzeba coś przypasować albo nie współgra z osłonami co często się zdarza. Podnośnika nie trzeba mieć. Można mieć kolegów z podnośnikiem albo udać się do warsztatu który takowy wypożycza na godziny. Z ziemi nie widać wszystkiego. Z ziemi jest niewygodnie itd.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Progi do J120

Post autor: Rokfor32 »

Do tej roboty sensowniejsze sa zwykłe najazdy, albo podnośnik najazdowy. Przy kolumnowym łapy po prostu blokują dostęp do progów i ramy.

Wbrew pozorom akurat w tym wypadku robota z gleby ma tez swoje plusy - np. można sobie pomagać podnośnikami typu "żaba" - te progi nie są znowu aż tak lekkie. Minusem jest robota na leżąco :wink:

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Progi do J120

Post autor: sebastian44 »

No tak wiadomo że lepiej na podnośniku niż bez. Niestety nie mam kolegów z takowym a nawet w stolicy warsztaty udostępniające sprzet można policzyć na palcach jednej ręki.. chociaż przyznam że kilka razy korzystałem, wymiany sprężyn i amortyzatorów nie wyobrażam sobie robić na podjeździe, ale wiadomo są i tacy więc nie krytykuje.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Progi do J120

Post autor: kylon »

Ja to Rokfor z założenia o najazdowym myślałem choć mam trzy podnośniki w firmie i każdy inny do innych zastosowań. Progi zawsze montujemy na najazdowych albo dużym 5 tonowym.

ODPOWIEDZ