Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 22 mar 2019, 22:14
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 28 gru 2018, 0:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2014, 21:14
Posty: 61
Lokalizacja: lubuskie
Auto: hzj 70 4,2TD bogger 39,5
Witam mam zamiar kupic toyote 125 do off roadu .chcialbym ją podniesc dac wieksze kola.czy ktos. Z Was uzytkuje taka toyote i moze podzielic sie opinia .wczesniej jezdzilem patrolami i hzj .a nie mam doswiadczenia z tym modelem


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 gru 2018, 19:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1111
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Do cięższego offroadu ja bym jednak został przy patrolach czy 70tkach. J120 to jest taki fajny kompromis miedzy wygodą na asfalcie a dzielnością w terenie. Ale pompy do błota z tego sie nie zrobi, jeśli juz to turystyka z zacięciem terenowym.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 sty 2019, 21:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 379
sebastian44 pisze:
Do cięższego offroadu ja bym jednak został przy patrolach czy 70tkach. J120 to jest taki fajny kompromis miedzy wygodą na asfalcie a dzielnością w terenie. Ale pompy do błota z tego sie nie zrobi, jeśli juz to turystyka z zacięciem terenowym.
Nic dodać, nic ująć

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 sty 2019, 22:06 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6011
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Myślę, że bardzo poważnie niedoszacowujecie tego modelu :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 sty 2019, 17:07 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2010, 12:48
Posty: 196
Lokalizacja: kraków
Auto: LC 90
wpisz sobie w google KDJ 125 Artura i Jagody


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 sty 2019, 18:17 
Online

Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Posty: 321
Lokalizacja: Legionowo
Auto: Hillux 2007, LJ 70 1989
jesienią jeździłem z Rolkos'em 120 offroad na Ukrainie (dowodził Plumb), Auto szło równo z 70'tkami i nigdy nikt na nas nie musiał czekac...
Wbrew pozorom 120 nadaje się do ostrej jazdy po błocie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 sty 2019, 11:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1111
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kazdy ma swoje zdanie, bylem na Ukrainie i 120 faktycznie daje rade. Ale mimo wszystko kiedy warunki robia sie ciezkie 70tka wydaje sie byc bardziej na miejscu. Gdybym kupowal auto typowo pod teren to nie bylaby 120.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 sty 2019, 11:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6011
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Bo jest spora różnica, gdy masz perspektywę pogięcia/uszkodzenia auta za 10 tysi - a za 60 ... :wink:

Ale to jest właściwie jedyna różnica między tymi modelami. Technicznie J12 zupełnie nie ustępuje starej J7, a w wielu kwestiach ją przewyższa.

Trudno też nie uwzględniać różnicy w wieku/zużyciu podzespołów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sty 2019, 0:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 379
Najlepiej najpierw pojeździć kilkoma markami i modelami, a potem dopiero wybrać.

Jeśli chodzi o porównanie do patrola, to toyota jest bardziej niezawodna. Druga różnica to, że już przednie zawieszenie niezależne, więc o wiele przyjemniejsza jazda.

Bardziej niezawodne, mocniejsze i nowocześniejsze silniki ma Toyota.

Permanentny napęd 4x4.

To doskonałe auto na wyprawy.

Pytanie do kolegi zakładającego temat - co to jest dla Ciebie ten offroad?

Jazda na przełaj przez ekstremalne tereny, rycie w błocie czy wyprawy z jazdą po szutrach i bezdrożach.

Patrol sporo wybacza i jest idioto odporny, więc różnąc I piłujac silnik i auto można przejechać wszystko, toyota ma napędy mniej wytrzymałe na głupotę użytkownika.

Różnica między 120 a 70 to nie jest tylko cena i wiek. To są kompletnie różne auta i różne rozwiązania techniczne z różnych epok. 70 to technologia z lat 80-tych. 120 bardziej można porównywać do 80-ki a 80-kę do Patroli.

Jazda po asfalcie i wybojach na niezależnym przednim zawieszeniu, pneumatyce z permanentnym napędem 4x4 to co innego niż na 2 sztywnych mostach z dołączanym przodem :)

Ilość elektryki I elektroniki też znacząco różna, mówienie, że podobna to jakaś pomyłka.

Nie ma co bić piany, ale w 70 elektryki realnie nie ma, jest system 2Ś (światła i świece).

W 120 są już systemy blokowania kół, pneumatyczne zawieszenie może jeszcze nie jest z Wi-Fi ale też skomplikowane, komputer pokładowy który ma czujniki wszystkiego. Kilometry kabli. Laik już tego nie wymieni a po zalaniu są niezłe jaja.

Ceny zakupu różne, ale doprowadzenie 70-ki do stanu używalności może być droższe niż użytkowanie 120ki w średnim stanie. 70-ka w wersji hzj w dobrym stanie kosztuje tyle co 120-ka, chociaż różnica wieku to ponad 10 lat... O czymś to świadczy.



Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sty 2019, 8:51 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6011
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Pisząc, że są podobne, mam co inne na myśli.

Chodzi o mechanikę tych aut - to sa te same mosty (8"), identyczne koncepcyjnie - taka sama konstrukcja główki mostu, średnica rury pochwy. Nawet łożyska w piastach, jeżeli porówna się most (tylny) z J7 na tarczach i J12. Również grubości półosi.

Te same krzyżaki wałów (J7HD ma grubsze), te same skrzynie biegów. Reduktory inne - ale ich wytrzymałośc mechaniczna zbliżona.

Z przodu z kolei - J12 ma co prawda niezależny zawias - ale nie każdy ma świadomość, że poza róznicą w gumowych manszetach przegubów niczym to nie ustępuje sztywnemu mostowi J7 - tak samo wytrzymałe płośki, a przeguby nawet solidniejsze. Przekładnia jest również 8".

Przekładnia kierownicza - mimo że listwowa - to kawał solidnego mechanizmu. Bez porównania do tej parówki użytej w J9. Zupełnie nic się z tym nie dzieje. Sworznie przekonstruowane, wahacze solidne.

Podwoziowo, są to bardzo zbliżone wytrzymałościowo konstrukcje.

Elektryka - jak niektórzy wiedzą, testuje się u mnie silnik d4d ze znacznie zubożoną elektryką - do jednego kabelka. :wink: Działa, i nie robi scen :wink:

Tak że - jeżeli by ktoś rozważał zrobienie na bazie J12 łazika do błota - to jak najbardziej się da. I wyjdzie całkiem sensowne, mało awaryjne urządzenie. I tak sobie myślę, że jeżeli temat OR u nas nie umrze - to za kilka lat J12 stanie się podstawowym modelem toyoty do zabawy w błocie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sty 2019, 11:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2010, 10:57
Posty: 195
Lokalizacja:
Auto: J120 + 1KD-FTV + 6MTM
Rokfor32 pisze:
...
Elektryka - jak niektórzy wiedzą, testuje się u mnie silnik d4d ze znacznie zubożoną elektryką - do jednego kabelka. :wink: Działa, i nie robi scen :wink:
...


Tu żeś mnie zainteresował, a jeśli było o tym na forum to przeoczyłem. Napisz o tem cos więcej proszę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sty 2019, 11:51 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6011
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Było, nawet całkiem sporo :wink:

Ogólnie - to jest 1kd-ftv z J9/J12 z zapodana zwykłą, starą rotacyjna pompa wtryskową. Zostaje więc jeden kabelek do gaszenia (elektrozawór gaszący na pompie).

Wersja minimum to zero kabelka, bo gaszenie możliwe jest przepustnica w dolocie i linką - ale to już taki hardkor nieco :wink:

Normalnie jest jeszcze sterowanie świecami żarowymi - ale akurat mam niepodpięte, bo jakoś brakło czasu. Tej zimy zresztą nie było potrzebne - ten silnik bez pogrzania świec i tak odpala normalnie przy -10.

Jest jeszcze kabelek do sterowania turbiną - ale nie ma musu. Mam zapodane sterowanie na podstawie elektrycznej kontroli ciśnienia (mój patent) - ale można turbinę też wysterować zupełnie mechanicznie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sty 2019, 14:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2010, 10:57
Posty: 195
Lokalizacja:
Auto: J120 + 1KD-FTV + 6MTM
Musialo gdzies mi przemknąć. Poszperam na forum, zeby znalezc ten watek. Pewnie tam znajde odpowiedzi na nurtujace mnie pytania o roznice w mocy itd. Ale to nie temat na ten wątek.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sty 2019, 16:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6011
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Tu conieco opisałem.

http://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=15053&hilit=+d4d


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sty 2019, 20:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2010, 10:57
Posty: 195
Lokalizacja:
Auto: J120 + 1KD-FTV + 6MTM
Super, dzięki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group