Piana w zbiorniku płynu chłodniczego

Moderator: luk4s7

Gawlik
Posty: 27
Rejestracja: 29 maja 2018, 17:06
Auto: 1KD-FTV, J120
Kontakt:

Piana w zbiorniku płynu chłodniczego

Post autor: Gawlik »

Hej, miał ktoś z was problem z pianą w zbiorniku płynu hlodniczego? Podejrzewam że to może być uszczelka pod głowicą ale wiadomo, nadzieja matką głupich... Zauważyłem że powyżej 2000 obr/min płyn zaczyna bombelkować. Jest możliwość że to pompa wody może gdzieś dostawać lewe powietrze?
Dodam że pod korkiem oleju jest ok, oleju nie przybywa ani nie ubywa ani nie kopci w żadnym kolorze. Przebieg 280kkm. Pomożecie?

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Piana w zbiorniku płynu chłodniczego

Post autor: zombi »

zrobiłbym test co2 - to trochę rozjaśni sytuację.

Gawlik
Posty: 27
Rejestracja: 29 maja 2018, 17:06
Auto: 1KD-FTV, J120
Kontakt:

Re: Piana w zbiorniku płynu chłodniczego

Post autor: Gawlik »

Test na CO2 wypadł negatywnie czyli nie ma spalin w zbiorniku, jakieś pomysły? Spróbuje jeszcze wymienić cały płyn na nowy, mam to auto od niespełna 4 miesięcy, może poprzedni właściciel coś kombinował z tym płynem...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Piana w zbiorniku płynu chłodniczego

Post autor: kylon »

Skąd wziąłeś KZJ120? Czy to jest pomyłka? Jeśli test nic nie wykazał to aprawdź jeszcze przed wymianą do ilu stopni jest. Może to mieszanina z wodą z kranu bo coś kiedyś wyciekło i na stacji z kranu było dolewane.

Gawlik
Posty: 27
Rejestracja: 29 maja 2018, 17:06
Auto: 1KD-FTV, J120
Kontakt:

Re: Piana w zbiorniku płynu chłodniczego

Post autor: Gawlik »

Sory za oznaczenie silnika, maj pomyłka. Przyrząd mierzący temperaturę zamarzania płynu pokazał mi pomiar poniżej -40 st. ale jakiś ten płyn taki ciemny jest. Mam podejrzenie że ktoś szukając nieszczelności w układnie wlał jakiegoś "ludwika" do układu a później już go nie wypłukał. Zobaczę co będzie po wymianie płynu, może się uspokoi...
Zauważyłem że problem pojawił się gdy robiłem trasy po 500 km dzienni a silnik pracował na wyższych obrotach, jak jeździłem wokół komina to tego problemu nie zauważyłem, może po prostu nie zdążył się spienić...

ODPOWIEDZ