Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 25 wrz 2018, 23:11
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 06 wrz 2018, 7:13 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5688
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nigdy nie analizowałem. Po prostu niemal zawsze wycinam namiętnie wszystkie niefabryczne dokładki, mogące unieruchomić auto :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 wrz 2018, 8:03 
Offline

Rejestracja: 20 gru 2016, 13:40
Posty: 31
U mnie przycisk alarmu był wrzucony pod plastiki wokół kierownicy. Z tego co pamiętam, zajrzałem przez szczelinę między deską a obudową kierownicy i tam gdzieś wisiał.
Z samym alarmem postąpiłem tak jak Rokfor ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 wrz 2018, 15:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2016, 18:25
Posty: 59
Auto: KDJ120 | 2003 | Aut
Pewien progres w sprawdzeniu.
1. nie ma nieszczelności układu paliwowego, z filtra ładnie dochodzi paliwo, zdecydowanie dociera do pompy;
2. podmienione zawory SCV - żadnej zmiany, dalej nie startuje;
3. autoalarm (tak, wiem ... wywalę go, ale nie w tym momencie) działa i nie sprawia problemów.

Wszystko wskazuje jednak na pompę. Czy z Waszego doświadczenia można cokolwiek sprawdzić w temacie pompy przed jej demontażem - to to chyba trochę roboty: demontaż paska wielorowkowego, demontaż rozrządu, nie wiem jak z wiatrakiem chłodnicy, pewnie coś jeszcze.

Gdzie polecacie regeneracje pompy? Mroczek&Synowie Bochnia, co jeszcze?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 wrz 2018, 19:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2016, 18:25
Posty: 59
Auto: KDJ120 | 2003 | Aut
Prośba o instrukcje demontażu/montażu pompy wtryskowej w 1KD-FTV 163KM, pompa 22100-30030 (LC 120, 2003).

Tnx!!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 wrz 2018, 21:47 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5688
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Komp serwisowy.

Jeżeli pompa nie działa poprawnie - to wychwyci to czujnik ciśnienia magistrali rail. Czyli czujnik ciśnienia w szynie głównej.

Pompę demontuje sie identycznie jak każdą inną w silnikach tego typu. Czyli odkręcasz rurkę wtryskową, odkręcasz podporę dodatkowa (taki mały uchwyt od strony głowicy pompy), odkręcasz dwie nakrętki na flanszy pompy. A od drugiej strony - demontujesz osłone paska rozrządu, potem cztery śrubki M8 trzymające koło pasowe na pompie. Następnie odkręcasz nakrętkę wałka pompy (w tym modelu chyma klucz 22) - i podpinasz ściągacz, łapiąc śrubami w miejsce uprzednio wykręconych śrub M8.

I - to tyle. Ściągacz potrzebny jest taki malutki, dwuramienny - taki bez własnych łapek - do którego podpina się śruby (zamiast ori łapek). Czyli typowy ściągacz dokoła kierownicy na przykład. O - taki:
https://allegro.pl/zestaw-uniwersalny-sciagacz-do-kola-kierownicy-11-i7323737141.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=MmZhNTQwMTItMDRiNS00MTNiLTg5MGQtMjNhYjA0ZDY0ZTk3AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=77765ce4-fd67-4a3d-8401-1478e716ca69


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 wrz 2018, 22:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2016, 18:25
Posty: 59
Auto: KDJ120 | 2003 | Aut
Dzięki wielkie. Tak właśnie jest w moim przypadku - brak ciśnienia na listwie. Dotarłem do etapu przed demontażem koła pasowego, dalej będę działał wg Twoich wskazówek.
Potem weryfikacja/regeneracja/zamiana/inne pompy i kroki w odwrotnej kolejności. Patrzę jeszcze a Haynesa, i tam widzę "... On 1KD-FTV engines, if a new or exchange injection pump is installed, the fuel supply pipe between the injection pump and the common rail must be renewed". Fuel supply pipe to zapewne rurka wtryskowa, czy to renewed oznacza konieczność wymiany na nową, czy jakieś odczyszczenie, czy może coś innego? Spotkałeś się z tym?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 wrz 2018, 7:27 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5688
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie. Acz możliwe, że rurki cisnieniowe sa przewidziane jako jednorazowe - w sensie że ponownie użyte mogą sie niekoniecznie prawidłowo doszczelnić.

Dwa - jeżeli nie masz ciśnienia w listwie to w pierwszej kolejności sprawdź regulator ciśnienia (na listwie rail). Zwykle to on jest przyczyną, a nie pompa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 wrz 2018, 8:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2016, 18:25
Posty: 59
Auto: KDJ120 | 2003 | Aut
To ten z numerami 23769- 30010 bądź 23122-27010?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 wrz 2018, 12:29 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5688
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie.

Zerknąłem do epc, ale nie jest tam to aż tak dokładnie rozrysowane. Regulator ciśnienia - o ile jest, bo system CR ewoluował, i równie dobrze może być wewnątrz pompy, jest zintegrowany z magistralą. Tam jest tez czujnik ciśnienia w szynie - i od niego wypada zacząć sprawdzanie.


Ostatnio zmieniony 12 wrz 2018, 12:34 przez Rokfor32, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 wrz 2018, 12:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2016, 18:25
Posty: 59
Auto: KDJ120 | 2003 | Aut
Mam już wymontowaną pompę - jedzie do pompiarza.
Znalazłem jeszcze tutaj fotki: https://allegro.pl/land-cruiser-120-lis ... 45879.html - pokazuje zawór Denso 6090, do swojego się jeszcze nie dokopałem.

Zakładając, że filtr podaje paliwo, i odłączę rurkę ciśnieniową między pompą a listwą CR, jak powinna zachować się pompa przy próbie uruchomienia? Powinna sikać paliwem?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 wrz 2018, 12:36 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5688
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Tego nie wiem - ale pewnie tak. Ino w taki sposób nie masz szans zobaczyć, czy pompa podaje 100 bar czy 1000.

Na tej focie masz po prawej czujnik, a po lewej regulator (czy tez ogranicznik max) ciśnienia. To jest zwykły zawór przelewowy, więc gdy się zawiesi - to w szynie spadnie ciśnienie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 wrz 2018, 12:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2016, 18:25
Posty: 59
Auto: KDJ120 | 2003 | Aut
Tak, to prawda, nie sprawdzę ciśnienia przy odłączeniu rurki ciśnieniowej. Problem w tym, że po jej odpięciu pompa wogóle nie podawała paliwa, nic z niej nie leciało. Stąd właśnie padło podejrzenie na pompę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group