Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 26 wrz 2018, 10:28
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 01 wrz 2018, 21:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2016, 18:25
Posty: 59
Auto: KDJ120 | 2003 | Aut
Sytuacja wygląda tak:
- LC120, 163KM, przebieg 240kkm
- świeżo po powrocie z Balkanów, z tankowaniem na - z wyglądu - w miarę normalnych stacjach (BiH, Czarnogóra, Albania, Kosowo - stacje wyglądały ok ... ale co się lało ... kto wie? - to nie były Shelle/Lukoile/OMV, tych po prostu nie było)
- brak problemów z mocą, zwiększonym spalaniem, dymieniem i innymi nieprzyjemnymi sprawami
- akumulatory (tester, taki prosty) ok, prąd ładowania również
- no i jak to w weekend ... ciepły silnik, samochód zaparkowany na 30-45-60 min, po powrocie ciężko odpala - kręci kilka sekund zanim zaskoczy
- po odpaleniu, gdy wyłączę silnik i odpalę ponownie - działa "od strzału"

Pytanie - czy z Waszego doświadczenia taka sytuacja może oznaczać zapchany filtr paliwa (kontrolka filtra oczywiście nie świeci się)?

Dzięki za wszelkie wskazówki
Jacek

PS - filtr oczywiście będzie do wymiany ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 wrz 2018, 8:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2016, 18:25
Posty: 59
Auto: KDJ120 | 2003 | Aut
UPDATE - po nocy już nie odpala.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 wrz 2018, 10:18 
Offline

Rejestracja: 29 sty 2018, 14:17
Posty: 13
A kręci rozrusznikiem.....

Jak nie kręci, a akumulatory OK to do regeneracji rozrusznik...
Możesz spróbować czymś w niego uderzyć (młotkiem), jak zakręci/odpali to 100% pewność - padł rozrusznik.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 wrz 2018, 16:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2016, 18:25
Posty: 59
Auto: KDJ120 | 2003 | Aut
Rozrusznik kręci. Ponieważ trudności z zapalaniem a na koniec brak możliwości zapalania związane były z czasem parkowania, obstawiam zasilanie w paliwo. Filtr, zawory zwrotne, itp, coś, co powoduje brak dopływu paliwa lub zapowietrzenie się układu. Póki co czekam na sprawdzenie, dzisiaj odstawiony do serwisu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 wrz 2018, 20:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2016, 18:25
Posty: 59
Auto: KDJ120 | 2003 | Aut
Rozrusznik działa, to nie źródło problemu.
Ciśnienie na listwie 0 - po odkręceniu króćca od pompy wtryskowej do listwy nie leci paliwo.
Zanim pompa zostanie zdemontowana - sprawdzimy jutro zawory SCV. Co prawda 04.18 były wymienione na nowe, oryginały Toyota, od tego czasu zrobiłem około 9-10kkm, ale to będzie w miarę proste do weryfikacji przed demontażem pompy.
Dodatkowo sprawdzimy jeszcze immobilizer - co prawda zasilanie na obecnych zaworach jest, zatem nie powinno odcinać pompy, ale ... też łatwiej to sprawdzić przed je demontażem.
Póki co żadnego światełka w tunelu, żadnych błędów ani wskazówek, oprócz niedziałającej pompy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 wrz 2018, 20:19 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5688
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Jak paliwo zejdzie z układu (nieszczelność w układzie zasilania/przelewu) - to w pompa nie zrobi ciśnienia - bo nie ma czego sprężyć :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 wrz 2018, 20:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2016, 18:25
Posty: 59
Auto: KDJ120 | 2003 | Aut
Czyli najprościej sprawdzić, podpinając "na krótko" pompę do paliwa w jakimś zbiorniku (np. czysta butelka, wyłączając filtr i zasilanie paliwa z baku) - to w zakresie zasilania. A co do przelewu - można go zamknąć na potrzeby testu samej pompy? Zgadza się?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 wrz 2018, 20:49 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5688
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie. I zasilanie, i przelew - oba wężyki trza wsadzić do bańki z paliwem.

Układ zasilania pracuje na podciśnieniu. Przelew też nie generuje nadciśnienia - więc wycieki ujawniają się słabo, prawie wcale. Ale jak jest nieszczelność - to paliwo cofa sie do zbiornika, bo pompa jest wyżej. A wbrew obiegowej opinii nie ma tam żadnych zaworków zwrotnych - poza układem ręcznej pompki na filtrze. Tyle że one zwykle marnie trzymają.

Jest całkiem łatwo zlokalizować wycieki układu paliwowego - trzeba do wężyka odpowietrzającego zbiornik zapiąć pompkę, i zapodać lekkie nadciśnienie.

LEKKIE :wink: Czyli tak 0,1 bara. podpięcie sprężarki zakończy sie efektownym przerobieniem zbiornika paliwa na kalafior :wink:

Przy nadciśnieniu, jeżeli jest faktycznie rozszczelniony układ - pokaże się to natychmiast.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 wrz 2018, 21:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2016, 18:25
Posty: 59
Auto: KDJ120 | 2003 | Aut
OK, to w takim razie co do testów samej pompy grawitacyjnie - to już ok.
A w sprawie testowania nieszczelności - wężyk odpowietrzający to ten w okolicach wlewu paliwa? Zgadza się?
I rzeczywiście takie nieduże nadciśnienie jak 0,1 bara da wynik w postaci wycieków?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 wrz 2018, 8:28 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5688
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie. Wężyk odpowietrzający idzie od góry zbiornika, i kończy sie taką "wtyczką" do ramy. W tylnej części auta. Cienki wężyk, 6mm.

I - tak. Takie malutkie nadciśnienie w zupełności wystarcza.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 wrz 2018, 20:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2016, 18:25
Posty: 59
Auto: KDJ120 | 2003 | Aut
Na chwile obecna nie stwierdziliśmy nieszczelności ukladu paliwowego - jest ok. Jutro będę miał „zastepcze” SCV, sprobujemy je przełożyć i zweryfikować, czy pomoże. Obecne nowe, nie powinny paść tak szybko, ale to w sumie prosty test przed demontażem pompy. Sprawdzałem jeszcze błędy immobilizera i ewentualnie alarmu (czytałem ze alarm Challenger może mieć odcięcie pompy), ale napięcie na stykach SCV pojawia się.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 wrz 2018, 21:32 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5688
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Ale denso bardzo często stosuje sterowanie minusem - więc tego typu pomiar może być cokolwiek niemiarodajny. Jak chcesz wiedzieć, czy SCV faktycznie mają sterowanie - to zapnij tam oscyloskop.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 wrz 2018, 21:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2016, 18:25
Posty: 59
Auto: KDJ120 | 2003 | Aut
Dzięki za podpowiedz - dam znać mechanikowi. Tylko czy ma oscyloskop ;-) Zobaczę jutro co i jak.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 wrz 2018, 22:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2016, 18:25
Posty: 59
Auto: KDJ120 | 2003 | Aut
Rokfor ... tak mnie naszło po Twoich uwagach. Może to jednak wina cholernego autoalarmu. Mam Challengera, ale pod deską rozdzielczą w okolicach kierownicy nie jestem w stanie wymacać przycisku awaryjnego alarmu. Może ktoś-coś-wie gdzie takie ustrojstwa były montowane w polskich serwisach Toyoty? Na logikę - to musi być gdzieś w zasięgu rąk kierowcy ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 wrz 2018, 6:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 paź 2014, 5:18
Posty: 55
jwasow pisze:
Rokfor ... tak mnie naszło po Twoich uwagach. Może to jednak wina cholernego autoalarmu. Mam Challengera, ale pod deską rozdzielczą w okolicach kierownicy nie jestem w stanie wymacać przycisku awaryjnego alarmu. Może ktoś-coś-wie gdzie takie ustrojstwa były montowane w polskich serwisach Toyoty? Na logikę - to musi być gdzieś w zasięgu rąk kierowcy ;-)
Często na drążku Zmiany biegów pod tym mieszkiem skoezanym

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group