Strona 1 z 1

Skrajnie różne odczyty Przeplywomierzy.

: 12 cze 2018, 16:35
autor: Chodi-San
Od jakiegoś czasu walczę ze spalaniem swojego Land Cruisera 120 a jako odnośnik służy mi drugi Land Cruiser 120 w rodzinie...
Mój to 120 3.0 D4D 2004 automat a odnoszę się do 120 3.0. 2002 manual mojego ojca.
Średnie spalanie na komputerze i realnie na takich samych mieszanych trasach u mojego ojca 9 litrów a u mnie 12,5.... drążąc temat doszedłem do uszkodzonych wtryskiwaczy i zostały mi wymienione 3 na oryginały Denso jeden podobno był idealny i mechanik sam zrezygnował by mi go wymienić. Po zmianie ze spalaniem nic się nie zmieniło ale zakupiłem komputer i tu pojawiają się zagadki...
Na postoju odpaliłem na obu techstreama i na moim pokazuje Injection Volume 14,74 mm3 a MAF 17,61...po podłączeniu Land Cruisera ojca wyniki pojawiły się takie: Injection Volume 6,31mm3 a MAF 7,96 ????? Dodam że spalanie wydaje mi się za duże zwłaszcza na delikatnym ruszaniu i spokojnych jazdach.... w trasie na tempomacie realnie spalam o litr więcej od LC w manualnej skrzyni więc to zrozumiale.... Wykluczyłem już też EGR (wyczyszczony nie było źle), rureczki podciśnień sprawdzałem... gdzie szukać...

Re: Skrajnie różne odczyty Przeplywomierzy.

: 12 cze 2018, 16:47
autor: kylon
Automat zawsze będzie więcej palił niż manual. Czy po wymianie wtryskiwaczy mechanik przeprowadził ich zgranie za pomocą testera?

Re: Skrajnie różne odczyty Przeplywomierzy.

: 12 cze 2018, 17:50
autor: CooL
U mnie po regeneracji wtryskiwaczy, spalanie spadło, np. w trasie 8,7l/km.
Lc120 - 2006, skrzynia automat.
Sprawdź to o czym pisze kylon.

Re: Skrajnie różne odczyty Przeplywomierzy.

: 12 cze 2018, 21:10
autor: Rokfor32
Dawka i ilość powietrza sa skorelowane - ale to co odczytałeś to stan bieżący. Po prostu Twój automat ma większe opory ruchu na wolnych, niż manual (napęd pompy oleju w skrzyni, jakieś opory konwertera), i stąd potrzebuje większe dawki do utrzymania zadanych obrotów.Na realne spalanie w jeździe ten odczyt ma wpływ marginalny.

Ogólnie, jeżeli oba silniki rozwijają nominalną moc i moment - to zwiększone zużycie paliwa pochodzi głównie od skrzyni automatycznej. Zbyt słabe ciśnienie w magistrali (a więc słaby docisk tarczek, i uślizg powodujący straty), wyruchany konwerter - i również straty, zaszlamiona płyta sterownicza, i niewłaściwe sterowanie.

Jeżeli natomiast problem generuje silnik (brak prawidłowego oddawania mocy i momentu) - to zwiększony apetyt wynika z głębszego niż trzeba deptania pedału gazu. Zwykle powodem jest zużyta turbosprężarka, ale może też być zapchany katalizator, niedrożny filtr powietrza, czy ogólne zużycie silnika, i niższa kompresja plus przedmuchy.

Re: Skrajnie różne odczyty Przeplywomierzy.

: 13 cze 2018, 19:02
autor: Chodi-San
Dzięki za podpowiedzi... No i właśnie jak z tym zgraniem testerem? Mam wtryski 4-pinowe i otrzymałem info że nie trzeba ich ani resetować ani wprowadzać a ponieważ pojawiłem się pod koniec składania wiem że na pewno nic nie było robione poza odpowietrzeniem i odpaleniem. Dziwią mnie też wydaje mi się dość wysokie korekcje na wtryskach. +1,1; +0,4; -0,6; -1,0 (tak mniej więcej..ostatniemu nawet zdarzyło się dobić do 1,6) wczoraj wziąłem sprawdziłem z nowym przepływomierzem denso i od razu po zamontowaniu spadło injection na 11 a MAF na 9... Niestety mechanik nie wymienił mi 4 wtryskiwacza co mnie trochę drażni bo podobno jest dobry (został na pierwszej pozycji wcześniej był na ostatniej)...temat mnie drażni bo po wymianie nie mam zmiany spalania a dziś widzę, że możliwe że się zwiększyło co chyba nie powinno się stać. przed wymianą silnik działał wydaje mi się ciszej nawet niż teraz i nie miał żadnych symptomów typu dymienie etc...

Re: Skrajnie różne odczyty Przeplywomierzy.

: 13 cze 2018, 20:57
autor: Chodi-San
Powoli dochodzę do wniosków o których wspomina Rokfor32. Zastanawiam się czy bez rozbierania można ocenić stan skrzyni czy zostawić to w czorty...Zasadniczo dosyć dyży jakby uślizg mam do 1200-1500 potem idzie bardziej zgodnie z deptaniem pedału chodź też nie ma momentów że poniżej 1200 naciskałbym i by nie szedł..mozolnie ale jednak... jadąc rok temu z Gdańksa do Warszawy depcząc do 160-180 po wyjściu zauważyłem że zamieniłem kruszynę w biedronkę...ochlapała się olejem z automatu...po wymyciu sprawdzeniu poziomu i próbie znalezienia wycieku temat już się nie powtórzył....(czy jest miejsce by mógł wylecieć i nie pozostawić dalej wycieku?

Re: Skrajnie różne odczyty Przeplywomierzy.

: 13 cze 2018, 22:15
autor: Rokfor32
Odpowiecznik, jeżeli olej dostał takiej temperatury, że się silnie spienił, a przy okazji zaczął odgazowywać.

Re: Skrajnie różne odczyty Przeplywomierzy.

: 16 lip 2018, 12:45
autor: Darek...
zostawił jeden wtryskiwacz przy trzech zepsutych ?!