Uszczelnienia wtryskiwaczy

Moderator: luk4s7

CooL
Posty: 119
Rejestracja: 20 gru 2016, 12:40

Re: Uszczelnienia wtryskiwaczy

Post autor: CooL »

MłodyWilk pisze:
kilka razy już spotkałem się z opinią, że w 163KM wtryski były duuużo trwalsze niż w 173KM.
U mnie 122kW czyli 166KM i niestety wtryski były do wymiany. Co by znaczyło, że nie ma reguły ;-)

Gawlik
Posty: 27
Rejestracja: 29 maja 2018, 17:06
Auto: 1KD-FTV, J120
Kontakt:

Re: Uszczelnienia wtryskiwaczy

Post autor: Gawlik »

A tak z innej beczki, ma ktoś info jakimi momentami dokręcać śruby:
-wtryski (a raczej wsporniki które je trzymają)
-pokrywę zaworów
-śruby przepustnicy

Albo może ktoś z was ma jakąś pdf-kę gdzie było by to napisane? Nigdzie w necie nie znalazłem. Będę wdzięczny za pomoc :D

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Uszczelnienia wtryskiwaczy

Post autor: Mirekk »

W ksiazce Haynesa jest to podane.

Grzesiek
Posty: 4
Rejestracja: 27 mar 2018, 16:15
Auto: TLCj12
Kontakt:

Re: Uszczelnienia wtryskiwaczy

Post autor: Grzesiek »

CooL pisze:
MłodyWilk pisze:
kilka razy już spotkałem się z opinią, że w 163KM wtryski były duuużo trwalsze niż w 173KM.
U mnie 122kW czyli 166KM i niestety wtryski były do wymiany. Co by znaczyło, że nie ma reguły ;-)
Z jakim kosztem należałoby się liczyć, gdyby okazało się, że wtryskiwacze są do:
a) regeneracji
b) do wymiany?

Swoją drogą znajomy, który pracuje w Toyocie stwierdził, że tych wtryskiwaczy się nie regeneruje, tylko wymienia i to najlepiej na oryginalne (o ile są jakieś zamienniki). Mowa była o mojej TLC120 D4D 163kM. Na ile to może być prawda?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Uszczelnienia wtryskiwaczy

Post autor: kylon »

Są wtryskiwacze nowe i regenerowane w fabryce Denso. Innego rodzaju regeneracje u Pana Kazia itp to strata pieniędzy. Toyota sprzedaje jedne i drugie. Ceny musisz sobie posprawdzać. Trzeba przy tym wymienić uszczelki góry dekla. Oczywiście są tacy co ich nie wymieniają z oszczędności bo komplet to około 700 pln. A robocizna też jest zależna od warsztatu. Szukaj takiego który ma sprzęt do rejestracji wtrysków za pomocą testera serwisowego.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Uszczelnienia wtryskiwaczy

Post autor: Rokfor32 »

Z tego co słyszałem, to nie fabryka je regeneruje - a warsztat w PL. Tyle, że ponoć jest jedynie jeden, który uzyskał certyfikację Denso, a co za tym idzie technologie i sprzęt. I całość refabrykacji w PL idzie faktycznie przez ta firmę.

Jest to wyłącznie info jako ciekawostka - bo z info wynika, że refabrykacja idzie wyłącznie przez sieć serwisową - wspomniany warsztat nie realizuje zleceń innych niż aso toyoty (w kwestii refabrykacji wtryskiwaczy Denso).

Pisze o tym dlatego - że pojawiają sie na portalach oferty regenerowanych wtryskiwaczy densowskich w cenie niższej niż aso. No więc - nie ma takiej możliwości, żeby refabrykacja przeszła przez ten warsztat i wyszła w cenie poniżej ceny aso. Oznacza to, że takowe oferty to "regeneracja" (celowo w cudzysłowiu) poza sprzętem autoryzowanym. Da się tak - bo są dostępne końcówki wtryskiwaczy, czy elementy sterujące, poza siecią serwisową. Ale poza siecią serwisową nie istnieje sprzęt do kalibracji.

Tłumacząc na polski - "regeneracja" może odbyć się na oryginalnych tajlach (przykładowo końcówka densowska do 1KD-FTV kosztuje nieco ponad 200 zeta) - ale jeżeli wtryskiwacz nie zostanie prawidłowo skalibrowany na wydajność - to nie jest to żadna regeneracja. Za prawidłową dawkę odpowiedzialna jest nie tylko sama końcówka wtrysku.

Gawlik
Posty: 27
Rejestracja: 29 maja 2018, 17:06
Auto: 1KD-FTV, J120
Kontakt:

Re: Uszczelnienia wtryskiwaczy

Post autor: Gawlik »

A no masz całkowitą rację ale mój problem rozwiązałem po przez wymianę wtryskiwaczy na nówki sztuki, stwierdziłem że regeneracja nie ma sensu jeśli nowe znalazłem w cenie regenerowanych (w Toyocie powiedzieli mi 1000 za sztukę za regenerację a ja za 980 zł znalazłem nową sztukę). Póki co założyłem na oryginalnych uszczelnieniach itd jeździ. I co ciekawe, skończyło się kopcenie na czarno :D

Grzesiek
Posty: 4
Rejestracja: 27 mar 2018, 16:15
Auto: TLCj12
Kontakt:

Re: Uszczelnienia wtryskiwaczy

Post autor: Grzesiek »

Gdzie dostałeś te nówki? Denso?

Gawlik
Posty: 27
Rejestracja: 29 maja 2018, 17:06
Auto: 1KD-FTV, J120
Kontakt:

Re: Uszczelnienia wtryskiwaczy

Post autor: Gawlik »

W necie ale nie jestem w stanie teraz ci podać strony sklepu. Napisz mi na priv to go znajdę i Ci podeśle

Gawlik
Posty: 27
Rejestracja: 29 maja 2018, 17:06
Auto: 1KD-FTV, J120
Kontakt:

Re: Uszczelnienia wtryskiwaczy

Post autor: Gawlik »

Tak, mówimy o Denso

Zyzol
Posty: 347
Rejestracja: 20 gru 2007, 19:36
Auto: KDJ 95
J15
Kontakt:

Re: Uszczelnienia wtryskiwaczy

Post autor: Zyzol »

w J9 wygląda na to, że uszczelki pokrywy występują ale tylko z całą pokrywą..w J12 nawet to poprawili:)

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Uszczelnienia wtryskiwaczy

Post autor: Rafi »

CooL pisze:
MłodyWilk pisze:
kilka razy już spotkałem się z opinią, że w 163KM wtryski były duuużo trwalsze niż w 173KM.
U mnie 122kW czyli 166KM i niestety wtryski były do wymiany. Co by znaczyło, że nie ma reguły ;-)
Ja jednak widzę regułę, 163-konne wersje 1KD-FTV z J9 i wczesnych J12 tłuką czasami kosmiczne przebiegi bez ruszania układu wtryskowego, wszystkie późniejsze D4-D w J12 (a przy okazji młodsze) jakoś gorzej z tym sobie radzą. A umówmy się, że statystycznie w starszych wozach przebiegi raczej mniejsze nie są.

Zyzol
Posty: 347
Rejestracja: 20 gru 2007, 19:36
Auto: KDJ 95
J15
Kontakt:

Re: Uszczelnienia wtryskiwaczy

Post autor: Zyzol »

info z postu wyżej nieaktualne,
uszczelki do dostania w oryginalnych opakowaniach toytoyowych...
dwa ASO nie ogarnęły i tak powstało przekłamanie.

Tundurella
Posty: 35
Rejestracja: 04 maja 2012, 21:18
Auto: J120
Kontakt:

Re: Uszczelnienia wtryskiwaczy

Post autor: Tundurella »

Ja przy 197tkm wymienilem wtryski a przy 204 tkm silnik bo pekł tłok 2 cylindra. W toku wspolpracy z ASO dowiedziałem sie że silniku produkowane w latach od do ( nie pamietam ale mam strony z manuala toyoty) ma oslabiona wytrzymalosc tlokow co moze prowadzic do pekniecia tloka. wiec to nie jest do konca tak ze winne sa wylacznie wtryski. z tego co pamietam jest tam napisane ze w 2014 roku modyfikowali tloki w 3.0 d4d. z moich obserwacji wynika ze duze znaczenie ma jak auto bylo eksploatowane. lc 120 to auto ktore nie lubi szybkich przelotow autostradowych. podsumowujac wymiana wtryskow nie zawsze rozwiazuje problem.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Uszczelnienia wtryskiwaczy

Post autor: Rokfor32 »

W pierwszej wersji silnika 1KD-FTV (czyli J9 i J12 do '04) był tylko jeden typ tłoka. I chyba faktycznie wytrzymalszy - z mniejszą komora wirową, i większą ilością alu wokół.

Później coś sie zmieniło w polityce firmy, i chyba każda destynacja rynkowa miała inne tłoki - potrzebowałem dobrać kiedyś jedną sztukę, w celu wymiany pękniętego tłoka właśnie - to znalazłem chyba coś pod 10 odmian (bo nie mając win dawcy trza było szukac ręcznie). A właściwy ściągałem z arabowa, bo wyszło że potrzebuję którejś wersji na rynek ... rosyjski. A w emiratach akurat był ... :mrgreen:

I - mając oba w łapkach - była spora różnica w budowie. Komory wirowej wliczając kąty stożka wewnętrznego (mimo że rozpylacze mają taki sam kąt, a teoria mówi, że stożek jest do tego kąta rozpylania dopasowany) - bo to widać na oko - grubości ścianek nie mierzyłem.

Natomiast pęknięty tłok (zachowałem sobie jako eksponat) - cóż, ma ewidentne wypalenie od wtryskiwacza - po prostu wycięta dziura jak po papierosie. Plus idące od niej pęknięcie właściwie przez całe denko.

ODPOWIEDZ