Strona 1 z 4

Hak serwisowy za wysoko .

: 20 maja 2018, 11:54
autor: bixu
Załozyłem hak serwisowy firmy westfalia i środek kuli jest na wysokości 57cm co jest o wiele za wysoko, czy ktoś miał podobny problem, może tył mam za wysoko, ale pneumatyka działa ok, przychodzi mi do głowwy żeby ją obniżyć na czujnikach wysokości bo jest tam regulacja, ale czy to dobry pomysł, proszę o poradę.

Re: Hak serwisowy za wysoko .

: 20 maja 2018, 12:07
autor: kylon
Powyżej 40 km/h ponownie zawieszenie powróci do pozycji Normal. Wymuszone opuszczenie będzie skutkowało dobijaniem o odboje. Komfort jazdy dość słaby.

Re: Hak serwisowy za wysoko .

: 20 maja 2018, 12:20
autor: bixu
problem w tym że w pozycji normal hak jest na wysokości 57cm

Re: Hak serwisowy za wysoko .

: 20 maja 2018, 12:34
autor: luk4s7
Miałem podobny problem choć nie aż takiej skali.
Dla porządku: Wysokość kuli określa polska norma PN-76/S-47291. Położenie środka kuli od ziemi powinno wynosić 350-420mm w/w norma zgodna jest z dyrektywą UE nr 94/20/EG zał.VII rys.30.

Wszelkie ćwiczenia teoretyczne sprowadziły mnie do wniosku że najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie haka na kwadrat jak to robią Amerykanie. Łatwo i tanio dostosować zwis do potrzeb i łatwo go wyjąć żeby w terenie nie robił za kotwicę.

Rozmawiałem nawet z panem z Ujazdu koło Łodzi który robi haki wszelkiej maści. Nie widział problemu w przeróbce pod moje potrzeby.

Mój problem rozwiązał się poprzez powrót tylnich sprężyn do bezliftowego położenia i obniżenie kuli haka do najniższego położenia (sama końcówka może być zamontowana na 3 wysokościach). No i teraz jest OK choć jeśli pamietam i tam jakieś 2cm za wysoko względem maxa opisanego wyżej.

Re: Hak serwisowy za wysoko .

: 20 maja 2018, 12:50
autor: bixu
Auto nabyłem od pierwszego właściciela, jest pneumatyka i on twiedzi że od nowości nic nie ruszał , a w instrukcji haka także było że maksymalna wysokość kuli to 45cm .

Re: Hak serwisowy za wysoko .

: 20 maja 2018, 12:53
autor: włodar
Hak kwadratowy ma jeden ogromny minus - po podpięciu przyczepy na nierównościach lata jak dzik za żołędziamy. Hałas w kabinie jest nie do zniesienia dlatego w USA stosuje się różnego rodzaju patenty aby to wyeliminować. Wpisz w googla "anti rattle"

Obrazek

Re: Hak serwisowy za wysoko .

: 20 maja 2018, 13:08
autor: bixu
Hak tyle co założyłem serwisowy czyli przeznaczony do tego samochodu, kupować kolejny to trochę kosztowne rozwiązanie.

Re: Hak serwisowy za wysoko .

: 20 maja 2018, 13:36
autor: bixu
Mam prośbę , proszę o podanie odległości na ustawieniu NEUTRAL dolny rant felgi koła do rantu nadkola bez obciążenia.

Re: Hak serwisowy za wysoko .

: 20 maja 2018, 14:13
autor: kylon
To jest Twój neutral? Nie wiem ile to cm ale na oko widzę że masz degrengoladę z czujnikami i podnoesiony nienaturalnie samochód. No chyba że to taka perspektywa zdjęcia. No i na zdjęciu jest J12.

Re: Hak serwisowy za wysoko .

: 20 maja 2018, 14:21
autor: bixu
tak na zdjeciu jest J12 , swoją setę sprzedałem trzy miesiące temu i pomału zaczynam żałować

Re: Hak serwisowy za wysoko .

: 20 maja 2018, 14:57
autor: CooL
U mnie odległość od dolnego rantu felgi do nadkola 76cm. Mierzone na trawie. Położenie zawieszenia, neutralne.

Re: Hak serwisowy za wysoko .

: 20 maja 2018, 15:34
autor: oradek
94/20/ec to przepisy w zakresie homologacji, więc nijak się mają do przeróbek aut.

Jakakolwiek przeróbka musi się opierać na częściach posiadających homologację, teoretycznie, bo praktycznie 90% naszych modyfikacji landkow narusza warunki homologacji tych aut. Założenie większych opon to już naruszenie warunków homologacji.

Polska norma nie jest prawem, które cokolwiek nakazuje albo na podstawie którego można kogoś karać lub coś nakazać. Czasem ustawy się odnoszą do zapisów norm, żeby określić wymagania.

Jest rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

Także każdy hak, na każdej wysokości jest w sumie zgodny z przepisami, w sposób, w jaki jest to w Polsce interpretowane (teoretycznie byle miał naklejkę lub tabliczkę na której będzie oznaczenie homologacji). Równocześnie większość haków nie jest zgodna z prawem bo ich typ nie jest zawarty w homologacji pojazdu.

Także wysokość haka ma znaczenie w praktyce tylko dla obciążenia haka i tylnej osi, prowadzenia oraz do "zwisu" i haczenia tyłu przyczepy.

Najprostsze rozwiązanie to hak amerykański.

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

Re: Hak serwisowy za wysoko .

: 20 maja 2018, 15:59
autor: bixu
Mnie nie chodzi o normy, ciągam przyczepę kempingową dwu osiową i pasuje by miała poziom podczas jazdy

Re: Hak serwisowy za wysoko .

: 20 maja 2018, 16:02
autor: kylon
Zacząłbym od naprawy TEMS.

Re: Hak serwisowy za wysoko .

: 20 maja 2018, 17:14
autor: bixu
czyli sugeruje pan bym sprawdził tylne czujniki poziomowania