Hak serwisowy za wysoko .

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
bixu
Posty: 43
Rejestracja: 14 paź 2012, 13:18
Auto: TOYOTA J10
Kontakt:

Hak serwisowy za wysoko .

Post autor: bixu »

Załozyłem hak serwisowy firmy westfalia i środek kuli jest na wysokości 57cm co jest o wiele za wysoko, czy ktoś miał podobny problem, może tył mam za wysoko, ale pneumatyka działa ok, przychodzi mi do głowwy żeby ją obniżyć na czujnikach wysokości bo jest tam regulacja, ale czy to dobry pomysł, proszę o poradę.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hak serwisowy za wysoko .

Post autor: kylon »

Powyżej 40 km/h ponownie zawieszenie powróci do pozycji Normal. Wymuszone opuszczenie będzie skutkowało dobijaniem o odboje. Komfort jazdy dość słaby.

Awatar użytkownika
bixu
Posty: 43
Rejestracja: 14 paź 2012, 13:18
Auto: TOYOTA J10
Kontakt:

Re: Hak serwisowy za wysoko .

Post autor: bixu »

problem w tym że w pozycji normal hak jest na wysokości 57cm

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Hak serwisowy za wysoko .

Post autor: luk4s7 »

Miałem podobny problem choć nie aż takiej skali.
Dla porządku: Wysokość kuli określa polska norma PN-76/S-47291. Położenie środka kuli od ziemi powinno wynosić 350-420mm w/w norma zgodna jest z dyrektywą UE nr 94/20/EG zał.VII rys.30.

Wszelkie ćwiczenia teoretyczne sprowadziły mnie do wniosku że najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie haka na kwadrat jak to robią Amerykanie. Łatwo i tanio dostosować zwis do potrzeb i łatwo go wyjąć żeby w terenie nie robił za kotwicę.

Rozmawiałem nawet z panem z Ujazdu koło Łodzi który robi haki wszelkiej maści. Nie widział problemu w przeróbce pod moje potrzeby.

Mój problem rozwiązał się poprzez powrót tylnich sprężyn do bezliftowego położenia i obniżenie kuli haka do najniższego położenia (sama końcówka może być zamontowana na 3 wysokościach). No i teraz jest OK choć jeśli pamietam i tam jakieś 2cm za wysoko względem maxa opisanego wyżej.

Awatar użytkownika
bixu
Posty: 43
Rejestracja: 14 paź 2012, 13:18
Auto: TOYOTA J10
Kontakt:

Re: Hak serwisowy za wysoko .

Post autor: bixu »

Auto nabyłem od pierwszego właściciela, jest pneumatyka i on twiedzi że od nowości nic nie ruszał , a w instrukcji haka także było że maksymalna wysokość kuli to 45cm .

włodar
Posty: 59
Rejestracja: 26 lip 2010, 21:28
Auto: J120 + J150
Kontakt:

Re: Hak serwisowy za wysoko .

Post autor: włodar »

Hak kwadratowy ma jeden ogromny minus - po podpięciu przyczepy na nierównościach lata jak dzik za żołędziamy. Hałas w kabinie jest nie do zniesienia dlatego w USA stosuje się różnego rodzaju patenty aby to wyeliminować. Wpisz w googla "anti rattle"

Obrazek

Awatar użytkownika
bixu
Posty: 43
Rejestracja: 14 paź 2012, 13:18
Auto: TOYOTA J10
Kontakt:

Re: Hak serwisowy za wysoko .

Post autor: bixu »

Hak tyle co założyłem serwisowy czyli przeznaczony do tego samochodu, kupować kolejny to trochę kosztowne rozwiązanie.

Awatar użytkownika
bixu
Posty: 43
Rejestracja: 14 paź 2012, 13:18
Auto: TOYOTA J10
Kontakt:

Re: Hak serwisowy za wysoko .

Post autor: bixu »

Mam prośbę , proszę o podanie odległości na ustawieniu NEUTRAL dolny rant felgi koła do rantu nadkola bez obciążenia.
Załączniki
2018-05-20 13.22.55.jpg
(219,08 KiB) Pobrany 57 razy
2018-05-20 13.22.47.jpg
(198,85 KiB) Pobrany 57 razy

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hak serwisowy za wysoko .

Post autor: kylon »

To jest Twój neutral? Nie wiem ile to cm ale na oko widzę że masz degrengoladę z czujnikami i podnoesiony nienaturalnie samochód. No chyba że to taka perspektywa zdjęcia. No i na zdjęciu jest J12.

Awatar użytkownika
bixu
Posty: 43
Rejestracja: 14 paź 2012, 13:18
Auto: TOYOTA J10
Kontakt:

Re: Hak serwisowy za wysoko .

Post autor: bixu »

tak na zdjeciu jest J12 , swoją setę sprzedałem trzy miesiące temu i pomału zaczynam żałować

CooL
Posty: 119
Rejestracja: 20 gru 2016, 12:40

Re: Hak serwisowy za wysoko .

Post autor: CooL »

U mnie odległość od dolnego rantu felgi do nadkola 76cm. Mierzone na trawie. Położenie zawieszenia, neutralne.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Hak serwisowy za wysoko .

Post autor: oradek »

94/20/ec to przepisy w zakresie homologacji, więc nijak się mają do przeróbek aut.

Jakakolwiek przeróbka musi się opierać na częściach posiadających homologację, teoretycznie, bo praktycznie 90% naszych modyfikacji landkow narusza warunki homologacji tych aut. Założenie większych opon to już naruszenie warunków homologacji.

Polska norma nie jest prawem, które cokolwiek nakazuje albo na podstawie którego można kogoś karać lub coś nakazać. Czasem ustawy się odnoszą do zapisów norm, żeby określić wymagania.

Jest rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

Także każdy hak, na każdej wysokości jest w sumie zgodny z przepisami, w sposób, w jaki jest to w Polsce interpretowane (teoretycznie byle miał naklejkę lub tabliczkę na której będzie oznaczenie homologacji). Równocześnie większość haków nie jest zgodna z prawem bo ich typ nie jest zawarty w homologacji pojazdu.

Także wysokość haka ma znaczenie w praktyce tylko dla obciążenia haka i tylnej osi, prowadzenia oraz do "zwisu" i haczenia tyłu przyczepy.

Najprostsze rozwiązanie to hak amerykański.

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

Awatar użytkownika
bixu
Posty: 43
Rejestracja: 14 paź 2012, 13:18
Auto: TOYOTA J10
Kontakt:

Re: Hak serwisowy za wysoko .

Post autor: bixu »

Mnie nie chodzi o normy, ciągam przyczepę kempingową dwu osiową i pasuje by miała poziom podczas jazdy

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Hak serwisowy za wysoko .

Post autor: kylon »

Zacząłbym od naprawy TEMS.

Awatar użytkownika
bixu
Posty: 43
Rejestracja: 14 paź 2012, 13:18
Auto: TOYOTA J10
Kontakt:

Re: Hak serwisowy za wysoko .

Post autor: bixu »

czyli sugeruje pan bym sprawdził tylne czujniki poziomowania

ODPOWIEDZ