Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 19 cze 2018, 23:36
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 20 maja 2018, 11:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2012, 13:18
Posty: 27
Lokalizacja: Rymanów
Auto: TOYOTA J12
Załozyłem hak serwisowy firmy westfalia i środek kuli jest na wysokości 57cm co jest o wiele za wysoko, czy ktoś miał podobny problem, może tył mam za wysoko, ale pneumatyka działa ok, przychodzi mi do głowwy żeby ją obniżyć na czujnikach wysokości bo jest tam regulacja, ale czy to dobry pomysł, proszę o poradę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2018, 12:07 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14847
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Powyżej 40 km/h ponownie zawieszenie powróci do pozycji Normal. Wymuszone opuszczenie będzie skutkowało dobijaniem o odboje. Komfort jazdy dość słaby.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2018, 12:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2012, 13:18
Posty: 27
Lokalizacja: Rymanów
Auto: TOYOTA J12
problem w tym że w pozycji normal hak jest na wysokości 57cm


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2018, 12:34 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1756
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
Miałem podobny problem choć nie aż takiej skali.
Dla porządku: Wysokość kuli określa polska norma PN-76/S-47291. Położenie środka kuli od ziemi powinno wynosić 350-420mm w/w norma zgodna jest z dyrektywą UE nr 94/20/EG zał.VII rys.30.

Wszelkie ćwiczenia teoretyczne sprowadziły mnie do wniosku że najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie haka na kwadrat jak to robią Amerykanie. Łatwo i tanio dostosować zwis do potrzeb i łatwo go wyjąć żeby w terenie nie robił za kotwicę.

Rozmawiałem nawet z panem z Ujazdu koło Łodzi który robi haki wszelkiej maści. Nie widział problemu w przeróbce pod moje potrzeby.

Mój problem rozwiązał się poprzez powrót tylnich sprężyn do bezliftowego położenia i obniżenie kuli haka do najniższego położenia (sama końcówka może być zamontowana na 3 wysokościach). No i teraz jest OK choć jeśli pamietam i tam jakieś 2cm za wysoko względem maxa opisanego wyżej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2018, 12:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2012, 13:18
Posty: 27
Lokalizacja: Rymanów
Auto: TOYOTA J12
Auto nabyłem od pierwszego właściciela, jest pneumatyka i on twiedzi że od nowości nic nie ruszał , a w instrukcji haka także było że maksymalna wysokość kuli to 45cm .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2018, 12:53 
Offline

Rejestracja: 26 lip 2010, 21:28
Posty: 31
Lokalizacja: Swarzędz
Auto: w planach LC120
Hak kwadratowy ma jeden ogromny minus - po podpięciu przyczepy na nierównościach lata jak dzik za żołędziamy. Hałas w kabinie jest nie do zniesienia dlatego w USA stosuje się różnego rodzaju patenty aby to wyeliminować. Wpisz w googla "anti rattle"

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2018, 13:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2012, 13:18
Posty: 27
Lokalizacja: Rymanów
Auto: TOYOTA J12
Hak tyle co założyłem serwisowy czyli przeznaczony do tego samochodu, kupować kolejny to trochę kosztowne rozwiązanie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2018, 13:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2012, 13:18
Posty: 27
Lokalizacja: Rymanów
Auto: TOYOTA J12
Mam prośbę , proszę o podanie odległości na ustawieniu NEUTRAL dolny rant felgi koła do rantu nadkola bez obciążenia.


Załączniki:
2018-05-20 13.22.55.jpg [219.08 KiB]
Pobrany 51 razy
2018-05-20 13.22.47.jpg [198.86 KiB]
Pobrany 51 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2018, 14:13 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14847
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
To jest Twój neutral? Nie wiem ile to cm ale na oko widzę że masz degrengoladę z czujnikami i podnoesiony nienaturalnie samochód. No chyba że to taka perspektywa zdjęcia. No i na zdjęciu jest J12.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2018, 14:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2012, 13:18
Posty: 27
Lokalizacja: Rymanów
Auto: TOYOTA J12
tak na zdjeciu jest J12 , swoją setę sprzedałem trzy miesiące temu i pomału zaczynam żałować


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2018, 14:57 
Offline

Rejestracja: 20 gru 2016, 13:40
Posty: 22
U mnie odległość od dolnego rantu felgi do nadkola 76cm. Mierzone na trawie. Położenie zawieszenia, neutralne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2018, 15:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 126
94/20/ec to przepisy w zakresie homologacji, więc nijak się mają do przeróbek aut.

Jakakolwiek przeróbka musi się opierać na częściach posiadających homologację, teoretycznie, bo praktycznie 90% naszych modyfikacji landkow narusza warunki homologacji tych aut. Założenie większych opon to już naruszenie warunków homologacji.

Polska norma nie jest prawem, które cokolwiek nakazuje albo na podstawie którego można kogoś karać lub coś nakazać. Czasem ustawy się odnoszą do zapisów norm, żeby określić wymagania.

Jest rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

Także każdy hak, na każdej wysokości jest w sumie zgodny z przepisami, w sposób, w jaki jest to w Polsce interpretowane (teoretycznie byle miał naklejkę lub tabliczkę na której będzie oznaczenie homologacji). Równocześnie większość haków nie jest zgodna z prawem bo ich typ nie jest zawarty w homologacji pojazdu.

Także wysokość haka ma znaczenie w praktyce tylko dla obciążenia haka i tylnej osi, prowadzenia oraz do "zwisu" i haczenia tyłu przyczepy.

Najprostsze rozwiązanie to hak amerykański.

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2018, 15:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2012, 13:18
Posty: 27
Lokalizacja: Rymanów
Auto: TOYOTA J12
Mnie nie chodzi o normy, ciągam przyczepę kempingową dwu osiową i pasuje by miała poziom podczas jazdy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2018, 16:02 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14847
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Zacząłbym od naprawy TEMS.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2018, 17:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2012, 13:18
Posty: 27
Lokalizacja: Rymanów
Auto: TOYOTA J12
czyli sugeruje pan bym sprawdził tylne czujniki poziomowania


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group