Opony do j120 do ciagania lodki ?
Moderator: luk4s7
Opony do j120 do ciagania lodki ?
Panowie, jaką opone byscie polecali?
Zalozenia:
-90% asfalt
- pozostale 10% to zjazd na drogi nieutwardzone
- oraz w tym wodowanie lodzi na slipach (MOKRY beton lub deski) lub brzegach i plazach (zwykle srednio utwardzone podloze)
- jedna opona na lato i zime
Czy yokohama geolandar at g015?
Czy może polecacie jednak jakas opone na po prostu drogi asfaltowe
Z góry dzięki za info
Sent from my SM-G870F using Tapatalk
Zalozenia:
-90% asfalt
- pozostale 10% to zjazd na drogi nieutwardzone
- oraz w tym wodowanie lodzi na slipach (MOKRY beton lub deski) lub brzegach i plazach (zwykle srednio utwardzone podloze)
- jedna opona na lato i zime
Czy yokohama geolandar at g015?
Czy może polecacie jednak jakas opone na po prostu drogi asfaltowe
Z góry dzięki za info
Sent from my SM-G870F using Tapatalk
Re: Opony do j120 do ciagania lodki ?
Ja mam założone BFG AT i używam cały rok. Latem także do transportu Omeg i małych kabinówek (np. Orion) i kempingu.
Do Jezioraka dało się wjechać po progi i wyjechać, nawet nie po utwardzanym slipie tylko z brzegu.
W odwodzie był jednak jeszcze Suzuki Samuraj i lina tak by pociągnąć z brzegu.
Może AT nie koniecznie przeznaczone są do brodzenia ale na gruncie/dnie w które przyczepa się nie zapada wydaja się wystarczające.
Jak się przyczepa zapadnie to chyba i tak ciężko będzie wyszarpać bo wszystkie koła się zakopią - trzeba odczepić, wyjechać na twardsze i wyciągać liną
Czy to będą BFG czy Geolander - są różne opinie - poszukaj nawet w tematach aktywnych przez ostatnie 2 miesiące.
Ja miałem jakieś "zwykłe" (takie szosowe, może zimowe, już nie pamiętam) a potem wstawiłem BFG i takich używam.
Na tych "zwykłych" to miało tendencje do ślizgania już przy brzegu na mokrej trawie.
Może będę rozpatrywał Geo przy następnej wymianie ale to jeszcze nie przed latem.
Mokry beton na slipie jest OK - zakładając, że jest szorstki an nie z gładzią.
Po deskach chyba nie slipowałem więc nie wiem.
Generalnie slipowanie j12 na reduktorze to czysta przyjemność a w automacie to nawet nie czuć palonego sprzęgła
Wyciąganie kempingu z dolnych tarasów niektórych pól nad jeziorami także bezproblemowe.
Tak przy okazji j12 + przyczepa to praktycznie Viatoll (chyba, ze masz przyczepę lekka zarejestrowaną do 650kg - przynajmniej dla 3.0D 5-cio drzwiowej o DMC 2850kg).
Do Jezioraka dało się wjechać po progi i wyjechać, nawet nie po utwardzanym slipie tylko z brzegu.
W odwodzie był jednak jeszcze Suzuki Samuraj i lina tak by pociągnąć z brzegu.
Może AT nie koniecznie przeznaczone są do brodzenia ale na gruncie/dnie w które przyczepa się nie zapada wydaja się wystarczające.
Jak się przyczepa zapadnie to chyba i tak ciężko będzie wyszarpać bo wszystkie koła się zakopią - trzeba odczepić, wyjechać na twardsze i wyciągać liną
Czy to będą BFG czy Geolander - są różne opinie - poszukaj nawet w tematach aktywnych przez ostatnie 2 miesiące.
Ja miałem jakieś "zwykłe" (takie szosowe, może zimowe, już nie pamiętam) a potem wstawiłem BFG i takich używam.
Na tych "zwykłych" to miało tendencje do ślizgania już przy brzegu na mokrej trawie.
Może będę rozpatrywał Geo przy następnej wymianie ale to jeszcze nie przed latem.
Mokry beton na slipie jest OK - zakładając, że jest szorstki an nie z gładzią.
Po deskach chyba nie slipowałem więc nie wiem.
Generalnie slipowanie j12 na reduktorze to czysta przyjemność a w automacie to nawet nie czuć palonego sprzęgła
Wyciąganie kempingu z dolnych tarasów niektórych pól nad jeziorami także bezproblemowe.
Tak przy okazji j12 + przyczepa to praktycznie Viatoll (chyba, ze masz przyczepę lekka zarejestrowaną do 650kg - przynajmniej dla 3.0D 5-cio drzwiowej o DMC 2850kg).
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Opony do j120 do ciagania lodki ?
Geolandery są znacznie bardziej szosowe od BFG. Chyba że kupisz je w wersji Light Truck, z tym że ta wersja nie wystepuje w europie w rozmiarach 265/65R17 ani 265/70R17 a pewnie te rozmiary bierzesz pod uwagę. Pozostaje wersja bardziej cywilna i moim zdaniem lepsza do Twoich zastosowań. BFG w tym przypadku to troche dla szpanu bo ładnie wygladaja ale pogorszą komfort jazdy.
Re: Opony do j120 do ciagania lodki ?
OK - dzięki za info!
Najbardziej obawiałem się tego uślizgu na mokrym slipie lub trawie - ale jak BFG AT się sprawdzają to super to geolandary też powinny dać radę
"Na tych "zwykłych" to miało tendencje do ślizgania już przy brzegu na mokrej trawie." - bardzo cenna informacja!
Ja mam manual 6 biegowy - liczę że nie poczuję zapachu sprzęgła
I viatoll - zdaję sobie sprawę, dlatego obecnie mam przyczepę 750kg, a zmienię na DMC 650 kg
Najbardziej obawiałem się tego uślizgu na mokrym slipie lub trawie - ale jak BFG AT się sprawdzają to super to geolandary też powinny dać radę
"Na tych "zwykłych" to miało tendencje do ślizgania już przy brzegu na mokrej trawie." - bardzo cenna informacja!
Ja mam manual 6 biegowy - liczę że nie poczuję zapachu sprzęgła
I viatoll - zdaję sobie sprawę, dlatego obecnie mam przyczepę 750kg, a zmienię na DMC 650 kg
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Opony do j120 do ciagania lodki ?
Myślę że reduktorem na jedynce nie powinienes miec problemu ze sprzęgłem
Re: Opony do j120 do ciagania lodki ?
To byłaby zaleta, bo 90% to będzie szosa, a teren to głownie tylko wyciąganie łodzi z wodysebastian44 pisze:Geolandery są znacznie bardziej szosowe od BFG. Chyba że kupisz je w wersji Light Truck, z tym że ta wersja nie wystepuje w europie w rozmiarach 265/65R17 ani 265/70R17 a pewnie te rozmiary bierzesz pod uwagę. Pozostaje wersja bardziej cywilna i moim zdaniem lepsza do Twoich zastosowań. BFG w tym przypadku to troche dla szpanu bo ładnie wygladaja ale pogorszą komfort jazdy.
Czy taką masz na myśli: https://www.oponeo.pl/model-opony/yokoh ... r-a-t-g015 ?
Tak, i ślimaki będą mnie wyprzedzaćsebastian44 pisze:Myślę że reduktorem na jedynce nie powinienes miec problemu ze sprzęgłem
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Opony do j120 do ciagania lodki ?
No takie. Przy wyciąganiu lodki prędkość chyba nie jest ważna;)
Re: Opony do j120 do ciagania lodki ?
Oddam głos na Geolandary. Co prawda mam GO12, ale to super rozwiązanie na niehardcorowy offroad (szutry, dukty lesne itp.) i całoroczne uzytkowanie przy zachowaniu dobrego trzymania i komfortu na szosie.
Patrzac na fotki tych GO15 róznica bedzie pewnie niewielka lub zadna.
Patrzac na fotki tych GO15 róznica bedzie pewnie niewielka lub zadna.
Re: Opony do j120 do ciagania lodki ?
Dzięki za info
Wczoraj zamowilem geolandar a/t GO15 265/65 r17 112 h rpb i czekam na dostawe, czyli nie ma juz odwrotu
Sent from my SM-G870F using Tapatalk
Wczoraj zamowilem geolandar a/t GO15 265/65 r17 112 h rpb i czekam na dostawe, czyli nie ma juz odwrotu
Sent from my SM-G870F using Tapatalk
Re: Opony do j120 do ciagania lodki ?
Będzie pan zadowolony...szumuss pisze:Wczoraj zamowilem geolandar a/t GO15
Re: Opony do j120 do ciagania lodki ?
Tak jak ja.