Witam.
W toyocie land cruiser 120 z 2004 roku w automacie zacząłem jakiś miesiąc temu odczuwać ze podczas jazdy ,,zimnym” autem automat przeciąga mi jazdę na 3 biegu. Dopiero gdy podskoczy temp silnika, przejadę dłuższy odcinek ( około 4-5 km) to wrzuca mi 4 bieg Potem gdy już złapie temp wszystko jest ok. Dopowiem ze samo przerzucanie biegów jest płynne, bez szarpnięć i zgrzytów. Proszę o porady bo nie wiem jak bardzo się martwić.
Dzięki z góry za odpowiedzi
PS. Dostałem info ze te auta maja skrzynie 4 biegową ale ja mam wrażenie ze mam 5 biegów wiec pisze tak jak mówią fachowcy
Przeciąganie biegu w automacie
Moderator: luk4s7
Re: Przeciąganie biegu w automacie
Kiedy robiłeś serwis ASB ??
Re: Przeciąganie biegu w automacie
Olej w skrzyni i filtr wymieniałem jakieś 40.000 km temu (jakieś 2 lata)
Re: Przeciąganie biegu w automacie
Olej i filtr w skrzyni biegów wymieniałem 2 lata temu, około 40.000 km
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Przeciąganie biegu w automacie
Przecież masz napisane ile masz biegów przy lewarku. Jak masz napisane L, 2, 3, D to masz 4 biegi, a jak 2L, 3, 4, D to 5.Hubert pisze: Dostałem info ze te auta maja skrzynie 4 biegową ale ja mam wrażenie ze mam 5 biegów wiec pisze tak jak mówią fachowcy
Ja bym zaczął od wymiany oleju, najlepiej na oryginalny. Do 4 biegowej olej Type IV, do 5 biegowej WS.
Re: Przeciąganie biegu w automacie
a ja bym niczego nie robil.
Silnik musi osiagnac temp pracy, w której nastapi zapiecie ostatniego biegu. Sprawa znana i tlumaczona tysiace razy... Ale kazdy okres zimowy i spadki temp powoduja takie same pytania i problemy...
Silnik musi osiagnac temp pracy, w której nastapi zapiecie ostatniego biegu. Sprawa znana i tlumaczona tysiace razy... Ale kazdy okres zimowy i spadki temp powoduja takie same pytania i problemy...
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Przeciąganie biegu w automacie
Troche to naciągane, u mnie auto normalnie jezdzi nawet nierozgrzane. Wszystkie biegi wchodzą jak trzeba. Podejrzewam że u kolegi ktory założył wątek też tak było i teraz cos sie popsuło.021CLT pisze:a ja bym niczego nie robil.
Silnik musi osiagnac temp pracy, w której nastapi zapiecie ostatniego biegu. Sprawa znana i tlumaczona tysiace razy... Ale kazdy okres zimowy i spadki temp powoduja takie same pytania i problemy...
Jedyny objaw który pojawia sie przy automacie w zimowym okresie to drgania na postoju i włączonym D które są do zaakceptowania.
Jak wspominałem, zacząć od wymiany oleju bo to najprostsze i najtansze. Jak nie pomoże to można sie interesować dalej.