Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 15 sie 2018, 10:38
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 20 mar 2018, 21:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1018
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Zrobiłem komplet hamulców tył. Wiosną wymieniłem komplet ręcznego z wymianą szczęk, sprężyn itd.

Jakiś czas temu zauważyłem że klocki zeszły prawie do 0, mimo że latem były jeszcze w miarę (zeszły szybciej niż by wynikało z ilości przejechanych km). W międzyczasie był zapieczony tłoczek itd.

Zregenerowałem oba zaciski (wymiana gumek tłoczków, czyszczenie). Wymieniłem gumy w prowadnicach, wymieniłem śruby prowadzące na nowe, dałem klocki oryginalne Toyoty, nowe tarcze ATE. Wymieniłem nawet te blaszki w których siedzą klocki.

Mimo właściwie nowych hamulców tarcze się grzeją, poluzowałem ręczny żeby sprawdzić czy to nie to.

Po przejechaniu jakichś 5 km z prędkością 70 tarcze przód zimne całkowicie tył gorące. Rano po takiej jeździe zapalił mi się w ABS (po zatrzymaniu zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu, ruszeniu zgasł i się nie zapala).

Co to może być? (istnieje też podejrzenie że drugi użytkownik pojazdu przegrzał tarcze jadąc na zaciągniętym ręcznym ;) jeśli ma to jakiś wpływ).

Dodam że podczas hamowania samochód zachowuje się normalnie, jak potrzeba to ABS się włącza prawidłowo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2018, 22:00 
Offline

Rejestracja: 12 wrz 2016, 20:39
Posty: 24
Lokalizacja: Mysłakowice
Auto: RJ70
Może linka ręcznego jest stara i nie cofa szczęk ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2018, 23:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1018
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Ręczny raczej nie trzyma (nawet zaciągnięty), po krótkim dystansie ciepła jest tarcza nie bęben.

Czy to normalne że przy wyłączonym silniku i przekręconym zapłonie jak pare razy nacisnę hamulec zapala się kontrolka ( ! ), ta od ręcznego/niskiego poziomu płynu (oczywiście poziom płynu w normie)?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2018, 23:14 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1827
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
Też miałem problemy z grzaniem się tyłu i nawet pięknie tarcze się poginęły kiedyś z tego powodu.
U mnie ustawienie korektora siły hamowania zgodnie z fabrycznymi zaleceniami pomogło. Jest na to odpowiednia procedura w maniaku.
Ostatnio jednak znowu po kilku km (nawet praktycznie bez hamowania) grzała się jedna strona na tyle. Stanął tłoczek. Po regeneracji jak to szumnie się nazywa operacja naprawy zacisku... podobno jest dobrze ale nie sprawdziłem osobiście bo nie miałem okazji jeździć autem.

Magii tam nie ma ale zapalanie się ikonek na desce to objaw raczej niewynikający ze stojącego tłoczka czy ręcznego.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 mar 2018, 10:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1018
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Hamulec rozebrane, złożone w serwisie (od Toyot, podobno jeden z 2 najlepszych w Warszawie), wymieniona linka hamulca postojowego. Nowy zestaw naprawczy hamulca postojowego.

Po powrocie z serwisu okazało się że nadal się grzeją (obie strony, prawa i lewa tył).

1. Czy 120 ma korektor siły hamowania i mógł on ulec usterce?
2. Czy to normalne że na zgaszonym silniku (przekręcony zapłon) jak po pompuję hamulcem zapala się ( ! ) ?
3. Jeden mechanik sugeruje że mogą to być przewody elastyczne, ale dwa naraz by poszły? Może jest jeszcze jeden główny co idzie tylko do tyłu?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 mar 2018, 11:29 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5601
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Kontrolka sygnalizuje również (oprócz ręcznego i braku płynu) brak podciśnienia wspomagającego. Jak silnik stoi - to nie ma co tego podciśnienia wytworzyć ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 mar 2018, 15:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Posty: 34
Auto: J120
Cytuj:
2. Czy to normalne że na zgaszonym silniku (przekręcony zapłon) jak po pompuję hamulcem zapala się ( ! ) ?

A czy kontrolka (!) nie powinna sie zapalac od razu po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplon?
Znak zapytania tylko dlatego, ze nie mam teraz dostepu do samochodu, ale jestem przekonany, ze gasnie dopiero po uruchomieniu silnika a pojawia wraz z innymi przed.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 kwie 2018, 7:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1018
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Zwykle gaśnie po kilku sekundach, w innych samochodach które użytkuje gaśnie zawsze, ale to podobno może zależeć od rodzaju serwo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 kwie 2018, 13:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2014, 9:56
Posty: 20
Witajcie,

Widzę, że temat dość stary ale u mnie bardzo aktualny. Przypadek podobny z opisanym powyżej. Wymienione z tyłu: tarcze, klocki, reperaturka tylnych zacisków i problem pozostał. Tarcze grzeją się nadal, choć nie tak mocno jak przed wymianą. I do tego ten przemiły dźwięk "citania" podczas jazdy... Czy moglibyście podpowiedzieć, gdzie szukać dalej rozwiązania? Słyszałem o puchnących przewodach elastycznych przy zasiekach, ale czy to rzeczywiście może być powód? Jakieś pomysły, wskazówki?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 kwie 2018, 13:24 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5601
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
A prowadnica zacisku? to układ pływający, więc jak prowadnica stoi - to jeden klocek stale dotyka tarczy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 kwie 2018, 13:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2014, 9:56
Posty: 20
Prowadnice wyczyszczone + nasmarowane + wymienione gumowe osłonki.... Po złożeniu, w ręku, chodziły bez zarzutu.... co się porobiło w trakcie użytkowania ciężko powiedzieć, choć nie powinno nic złego...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 kwie 2018, 16:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1018
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Ja się poddałem i oddałem do serwisu, zapłaciłem kupę kasy i nadal się grzeje. Wymienili linkę hamulca, czujnik ABS z przodu (wyskoczyło im że wywalał błędy).

W AJC nie wiedzą co to może być (3 razy poprawiali), twierdzą że nie jest tak źle i można jeździć, generalnie się poddali.
Jak znajdę czas to pomyślę o zdjęciu całkiem zacisków ręcznego i sprawdzeniu czy to od tego. Może do tego czasu się wytrze.

Całkiem straciłem wiarę w warsztaty, chyba nie ma dobrego mechanika w Warszawie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 kwie 2018, 9:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2012, 21:34
Posty: 95
Lokalizacja: LC
Auto: Toyota LC120
Podnieś tył samochodu nawet na parkingu na lewarku. Obracaj kołem i zobacz czy stawia nadmierny opór, jeśli to ręczny to najpewniej da się wyczuć. A w ogóle zagladaleś pod tarczo-bęben jak wygląda ręczny? Jeśli sprawa jest hamulcowa to na pewno da się zdiagnozować. No chyba ,że przycina od czasu do czasu podczas jazdy. Sprawdzałeś półosie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 kwie 2018, 14:58 
Offline

Rejestracja: 29 sty 2018, 14:17
Posty: 12
Jak już napisano. Podnieść na lewarku i zakręcić kołem -> wcisnąć hamulec/zaciągnąć ręczny i "zluzować". Koło kręci się bez oporów nie powinno nic się grzać, ma opory będzie się grzać czyli rozbieramy i ponownie czyścimy zacisk, prowadnice itd.
Jak masz "stare" części to porównaj z "nowymi" wiem że dziwnie to brzmi ale może być różnica. Miałem tak w accordzie. Kupiłem klocki co to niby wg katalogu, a okazało się że mają mały bolec co powodowało ich przekoszenie, a tym samym blokowanie hamulców. Ów bolec to różnica między sedan, a kombi o czym doczytałem po fakcie, a o czym nie poinformował mnie sprzedający.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group