Parujące szyby

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
krystusg
Posty: 246
Rejestracja: 04 cze 2017, 21:11

Parujące szyby

Post autor: krystusg »

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że parują mi szyby. Klimatyzacja jest włączona a szyby parują.
Co może być tego przyczyną?

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Parujące szyby

Post autor: luk4s7 »

Zamknięty obieg w kabinie. Serio. Sam szukałem przyczyny kiedyś u siebie, a okazało się że... było zamknięte. Poczułem się jak dureń i nikomu nie przyznałem Czasami warto wyeliminować takie na pozór niemożliwe przyczyny.

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Parujące szyby

Post autor: szulbor »

luk4s7 pisze:Zamknięty obieg w kabinie. Serio. Sam szukałem przyczyny kiedyś u siebie, a okazało się że... było zamknięte. Poczułem się jak dureń i nikomu nie przyznałem Obrazek Czasami warto wyeliminować takie na pozór niemożliwe przyczyny.
Być może woda gdzieś w aucie. U mnie cieklo przez zgnita ramkę szyby.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Parujące szyby

Post autor: Mirekk »

Albo zabity filtr przeciwpylkowy.

Awatar użytkownika
krystusg
Posty: 246
Rejestracja: 04 cze 2017, 21:11

Re: Parujące szyby

Post autor: krystusg »

Z obiegu zamknietego w kabinie nie korzystam. Odpada.
:)

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Parujące szyby

Post autor: sebastian44 »

To jeszcze nie znaczy że nie jest zamkniety- w koncu jest to realizowane elektrycznie, nie wiadomo czy nie stoi w pozycji zamknietej.

Awatar użytkownika
staf
Posty: 69
Rejestracja: 18 mar 2015, 16:59
Auto: KDJ120-MY07
Kontakt:

Re: Parujące szyby

Post autor: staf »

Przeczytane w sieci:
Praktycznie układ auto klimatyzacji nie powinien się załączyć jeśli temperatura spadnie poniżej 3-5 stopni - są to granice pracy parownika zabezpieczone czujnikiem szronienia parownika. Okres zimowy to ogólne pojęcie a obiegowe opinie o konieczności załączania układu klimatyzacji nie wspominają o temperaturze zewnętrznej. Wielu kierowców w okresie odwilży używa opcji odparowania szyb ale nikt nie zwraca uwagi na temperaturę otoczenia w tym czasie. Załączenie klimatyzacji w takim przypadku pozwala na osuszenie powietrza a łączy się to z pracą klimatyzacji. Załączenie sprawnego układu klimatyzacji w temperaturach poniżej 0 nie jest możliwe - dbają o to czujniki.

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Parujące szyby

Post autor: Cruiser »

Zasadniczo tak jest. Lodówki w LC150 poniżej pewnej temperatury zewnętrznej też nie da się włączyć. W instrukcji jest to nawet opisane.

Awatar użytkownika
krystusg
Posty: 246
Rejestracja: 04 cze 2017, 21:11

Re: Parujące szyby

Post autor: krystusg »

sebastian44 pisze:To jeszcze nie znaczy że nie jest zamkniety- w koncu jest to realizowane elektrycznie, nie wiadomo czy nie stoi w pozycji zamknietej.

O tym samym pomyślałem! Czy sprawny mam układ wentylacji w samochodzie. Zacząłem kojarzyć fakty i jakiś okres temu coś pstrykało pukało z okolic tunelu przy prawej nodze, tak pewnie są jakieś silniki sterujące.?
I zdarzało się, że na klimatroniku ustawiłem 20 stopni i raz gorąco a raz zimno.
Może to byś powiazane?

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Parujące szyby

Post autor: luk4s7 »

Nie. To kosmici się zadomowili. Wysiedli z butów jednego z najbardziej wykręconych pasażerów jakich wiozłeś!

A jak myślisz zmienia się kierunek nawiewu powietrza w automatycznej klimie? Ty wciskasz guzik a ten wysyła sygnał radiowy który moduluje wiatr?

Sorry ale nie mogłem się powstrzymać

Awatar użytkownika
krystusg
Posty: 246
Rejestracja: 04 cze 2017, 21:11

Re: Parujące szyby

Post autor: krystusg »

luk4s7 pisze:Nie. To kosmici się zadomowili. Wysiedli z butów jednego z najbardziej wykręconych pasażerów jakich wiozłeś! Obrazek

A jak myślisz zmienia się kierunek nawiewu powietrza w automatycznej klimie? Ty wciskasz guzik a ten wysyła sygnał radiowy który moduluje wiatr? Obrazek

Sorry ale nie mogłem się powstrzymać Obrazek
Nie kumam co nabazgrałeś. :roll:

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Parujące szyby

Post autor: luk4s7 »

Te dźwięki to kosmici. Przecież to oczywiste!
A guzik moduluje wiatr. Masz w układzie letni a jest zima. Musisz zmienić wiatr na zimowy

A teraz poważnie - przy każdym wylocie jest taki serwomechanizm który porusza tą klapą. Ty wciskasz guzik gdzie ma wiać a te silniczki zamykają lub otwierają klapę. Normalnie są niesłyszalne. Jak się psują to zaczyna być je słychać. Jak się całkiem zepsują to ich znowu nie słychać a klapa stoi (zamknięta, otwarta lub gdzieś po drodze). Ot cała tajemnica.
Wsadź głowę pod kierownice lub za schowek pasażera i popatrz jak idą kanały od nawiewu. Gdzieś na nich znajdziesz te silniczki. Zmieniaj ustawienia nawiewu przyciskami i obserwuj co się z dzieje z ramieniem do nich przyczepionym. Powinno się poruszać. Jeśli stoi to są one kaputt.

Awatar użytkownika
gobio
Posty: 115
Rejestracja: 19 lut 2014, 14:58
Auto: KDJ90
Kontakt:

Re: Parujące szyby

Post autor: gobio »

luk4s7 pisze:
A jak myślisz zmienia się kierunek nawiewu powietrza w automatycznej klimie? Ty wciskasz guzik a ten wysyła sygnał radiowy który moduluje wiatr? Obrazek
No u mnie jeszcze do tego sygnał rozgrzewa lub schładza powietrze :D

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Parujące szyby

Post autor: luk4s7 »

gobio pisze:
luk4s7 pisze:
A jak myślisz zmienia się kierunek nawiewu powietrza w automatycznej klimie? Ty wciskasz guzik a ten wysyła sygnał radiowy który moduluje wiatr? Obrazek
No u mnie jeszcze do tego sygnał rozgrzewa lub schładza powietrze Obrazek
Mylisz pojęcia. Jezzzuuu sami humaniści! Wiadomo, było nawet na plastyce w podstawówce (chyba że ktoś mial zwolnienie od lekarza) że to przez zmianę ciśnienia powietrze ma inną temperaturę. Jak niż to niską, a jak wyż to wysoką. Logiczne. Dlatego albo grzeje albo chłodzi. A ten guziczek od zmiany temperatury to podnosi to ciśnienie opowiadając mu o sytuacji politycznej w Polsce. Dlatego tak szybko leci ciepłe tej zimy.
No. Teraz wszystko jasne? Obrazek

Awatar użytkownika
gobio
Posty: 115
Rejestracja: 19 lut 2014, 14:58
Auto: KDJ90
Kontakt:

Re: Parujące szyby

Post autor: gobio »

Ja to rozumiem tylko taka beka :D :lol:

ODPOWIEDZ