Na jaką oponę postawić?

Moderator: luk4s7

Hubert
Posty: 23
Rejestracja: 02 lis 2017, 13:12
Auto: Toyota Land Cruiser 04 '
3.0 D4D
Kontakt:

Na jaką oponę postawić?

Post autor: Hubert »

Witam.
Muszę zakupić opony do mojej TLC 120 z 2004 roku. Jestem lesnikiem i auta używam do pracy. Z drugiej strony codziennie dojeżdżam do pracy ok 20 km asfaltem. Rozważam zakup opon At ponieważ stan dróg u siebie w lesie uważam za dobre. Rozważam zakup:
1. Bf goodrich at KO2,
2.Yokohamy geolandary
3.Cooper Discovery at3
4.Generał Grabber at3.
Chętnie uwzględnieniem wszelkie sugestie co do wyboru modelu oraz rozmiaru (mim zdaniem 245/70/17). Opony będą jeździły na aucie przez cały rok na alufelgach.

Serdeczne dzięki za wszelkie info

włodar
Posty: 59
Rejestracja: 26 lip 2010, 21:28
Auto: J120 + J150
Kontakt:

Re: Na jaką oponę postawić?

Post autor: włodar »

Witaj,
Stałem przed podobnym dylematem 75% asfalt/25 leśne dukty itp. wybór padł na yokohama gelandar i nie żałuję. Na asfalcie nadmiernie nie hałasują i na leśnych drogach (czasami zabłoconych) robią dobrze. Zaletą jest to, że nie zużywają się za szybko, wcześniej w jeepie miałem cooper ltz i szybko gubiły bieżnik.

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Na jaką oponę postawić?

Post autor: hetman »

1 albo 2. Yokohamy owinny byc cichsze i mniej sztywne (bardziej komfortowe). Goodriche wytrzymalsza budowa i odporność na przebicie. Do twoich zastosowań Geolandar AT-S będzie lepszy i dalej da radę w lekkim terenie. Jest sporo o obydwu oponach na forum.

everybike
Posty: 183
Rejestracja: 28 paź 2015, 17:13
Auto: UZJ 100
Kontakt:

Re: Na jaką oponę postawić?

Post autor: everybike »

Cooper Discoverer AT3 . Zrobiłem na nich 25tysięcy km . Wcześniej miałem BF AT poprzedni model. AT3 są ciche jak osobówki ( 71dB ) a poza asfaltem równie dobre .... no powiedzmy równie średnie :) ( zależy po prostu czy szutry czy już błoto ) co BF.

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Na jaką oponę postawić?

Post autor: Cruiser »

Moim zdaniem tylko 2.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Na jaką oponę postawić?

Post autor: sebastian44 »

Niestety Golandery w 265/70R17 a pewnie taki rozmiar chcesz kupic w Polsce wystęopują tylko w wersji Passenger. To oznacza że bardziej przypominaja opone do osobówki niż typową AT.
Jeżeli zdecydujesz sie na Geolandery to polecam rozmiar 245/75R17, mam taki i jestem zadowolony. W tym rozmiarze jest już wersja Light Truck, jest wieksza i bieżnik ma słuszny.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Na jaką oponę postawić?

Post autor: luk4s7 »

LT ma znaczenie jak auto będzie intensywnie eksploatowane z dużym obciążeniem ale jak kolega pisze że jazda po leśnych drogach których stan jest dobry to bez kombinacji kupić rozmiar fabryczny w wersji osobowej. LT jest sztywniejsza a co za tym idzie mniejszy komfort przy tym samym ciśnieniu.
Miałem G012 w wersji osobowej i ani na ukraińskich kamlotach i resztkach asfaltów ani na asfaltach autostradowych nic im nie brakowało.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Na jaką oponę postawić?

Post autor: sebastian44 »

luk4s7 pisze:LT ma znaczenie jak auto będzie intensywnie eksploatowane z dużym obciążeniem ale jak kolega pisze że jazda po leśnych drogach których stan jest dobry to bez kombinacji kupić rozmiar fabryczny w wersji osobowej. LT jest sztywniejsza a co za tym idzie mniejszy komfort przy tym samym ciśnieniu.
Miałem G012 w wersji osobowej i ani na ukraińskich kamlotach i resztkach asfaltów ani na asfaltach autostradowych nic im nie brakowało.
Jest troche inaczej niż piszesz Łukaszu. Ty miałes G012, poprzedni model który nie miał "wersji osobowej". Wszytskie G012 były Light Truck z wysokim indeksem nośności.
Nowy model opony G015 wystepuje w dwóch wersjach i tylko jedna z nich ma cos wspólnego z oponą klasy AT.
Passenger serio wyglada jak od osobówki i ma jakies 10 mm bieżnika jako nowy- do samochodu który bądź co bądź ma zjeżdżac z asfaltu to bez sensu.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Na jaką oponę postawić?

Post autor: luk4s7 »

Nie widziałem G015 osobiście moimi pięknymi oczami więc trudno mi się wypowiedzieć ale patrzę na parametry w sieci i widzę że:

Obrazek

Link do aukcji: http://allegro.pl/2017r-4x-geolandar-a- ... ml#thumb/1

Takie miałem Geolandary G012 (odszukałem zdjęcia więc 100%):
265/70 R16 112T Max. Load 1120kg

A takie mam BGF KO2:
LT 265/70 R16 121/118 S Max. Load 1450kg

Widać wyraźnie że BFG ma oznaczenie Light Truck i znacznie większą „ładowność”.

Natomiast oba Geolandary różnią się jedynie maksymalną prędkością G012 T=190, G015 H=210.

Miałem podróbki? Obrazek

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Na jaką oponę postawić?

Post autor: sebastian44 »

Ja tylko chciałem ostrzec że kupując Geolandery w wersji passenger dostaniemy opony daleko odbiegające od wszystkich innych AT na rynku pod względem dzielności w terenie, głębokości bieżnika i nośności. Macałem obie wersje i to zupełnie inne gumy. Każdy zrobi co uważa.
Uczulam każdego na to bo sam musiałem odsyłać oponki jak zobaczyłem co przyszło- bo jednak kupowałem opony AT a nie szosowe.

Fazi
Posty: 474
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:46
Auto: HJ61
Kontakt:

Re: Na jaką oponę postawić?

Post autor: Fazi »

Zastanów się nad duratrack.
17" są dostępne w sprzedaży w przeciewieństwie do 16".
A cichość według mnie porównywalna do BFG A/T2.
Agresywność o wiele lepsza, no i w zimie daje radę (naprawdę)

Awatar użytkownika
mlodyy
Klubowicz
Posty: 634
Rejestracja: 29 paź 2007, 13:58
Auto: Zuzanki 4x4 ;-) razem 8x8
Kontakt:

Re: Na jaką oponę postawić?

Post autor: mlodyy »

Ja mam teraz NOKIAN AT ROTIIVA właśnie w rozmiarze 17 cali i są bardzo fajne, dobrze radzą sobie również na śniegu. Zobacz tylko czy występuje interesujący Cię rozmiar

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Na jaką oponę postawić?

Post autor: rolkos »

@luk4s7 - moje Yokohamy G012 mają ładowność 121/118 czyli 1450kg. Teraz w grę wchodzi tylko G015. Do jazdy w większości na czarnym wg mnie wszystkie te opony się nadają.

Patrzyłbym ew na oznaczenie 3 szczytów z gwiazdką czyli do wyboru zostaje G015 lub BFG KO2. Jeśli Yokohama dla siebie brałbym wersję LT, większa ładowność (121/118) to też mocniejsze ścianki boczne i możliwość jazdy na niższym ciśnieniu, co nie jest bez znaczenia w terenie.

Do zastosowań opisanych przez autora brałbym Yoko, także ze względu na cenę.
https://www.inopony.pl/opony,0,137725/y ... -s-fr.html

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Na jaką oponę postawić?

Post autor: sebastian44 »

rolkos pisze:@luk4s7 - moje Yokohamy G012 mają ładowność 121/118 czyli 1450kg. Teraz w grę wchodzi tylko G015. Do jazdy w większości na czarnym wg mnie wszystkie te opony się nadają.

Patrzyłbym ew na oznaczenie 3 szczytów z gwiazdką czyli do wyboru zostaje G015 lub BFG KO2. Jeśli Yokohama dla siebie brałbym wersję LT, większa ładowność (121/118) to też mocniejsze ścianki boczne i możliwość jazdy na niższym ciśnieniu, co nie jest bez znaczenia w terenie.

Do zastosowań opisanych przez autora brałbym Yoko, także ze względu na cenę.
https://www.inopony.pl/opony,0,137725/y ... -s-fr.html
O, widzę że znowu są w dobre cenie, przez chwile widziałem je za 700-800 zł :roll:

Awatar użytkownika
KLOSZ
Posty: 214
Rejestracja: 19 sty 2010, 09:57
Auto: J120 + 1KD-FTV + 6MTM
Kontakt:

Re: Na jaką oponę postawić?

Post autor: KLOSZ »

4 rok jeżdżę na Geolandarach GO12 AT+S i jestem bardzo zadowolony. Dają sobie radę na leśnych duktach po deszczu i na śniegu, żwirownię też się da na nich przejechać, a do tego w miarę przyzwoicie zachowują się na suchym, i co ważniejsze, na mokrym asfalcie. Oczywiście zdarza im się na mokrym popuścić w szybszych łukach, ale przecież Landek to nie bolid F1 ;), poza tym mam wrażenie, że jest to popuszczanie kontrolowalne, z ostrzeżeniem, a nie 0-1, typu jedziesz - lecisz. Porównując na przykład z BF-ami to niebo a ziemia. BFy na mokrym i zimą na asfalcie w ogóle nie trzymają w porównaniu z GO12.

Jeśli miałbym zmieniac kapcie, to powtórzyłbym wybór.

ODPOWIEDZ