Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 26 wrz 2018, 4:35
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 06 mar 2018, 22:39 
Offline

Rejestracja: 02 lis 2017, 14:12
Posty: 12
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto: Toyota Land Cruiser 04 '
3.0 D4D
Witam.
Muszę zakupić opony do mojej TLC 120 z 2004 roku. Jestem lesnikiem i auta używam do pracy. Z drugiej strony codziennie dojeżdżam do pracy ok 20 km asfaltem. Rozważam zakup opon At ponieważ stan dróg u siebie w lesie uważam za dobre. Rozważam zakup:
1. Bf goodrich at KO2,
2.Yokohamy geolandary
3.Cooper Discovery at3
4.Generał Grabber at3.
Chętnie uwzględnieniem wszelkie sugestie co do wyboru modelu oraz rozmiaru (mim zdaniem 245/70/17). Opony będą jeździły na aucie przez cały rok na alufelgach.

Serdeczne dzięki za wszelkie info


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 mar 2018, 22:52 
Offline

Rejestracja: 26 lip 2010, 21:28
Posty: 34
Lokalizacja: Swarzędz
Auto: w planach LC120
Witaj,
Stałem przed podobnym dylematem 75% asfalt/25 leśne dukty itp. wybór padł na yokohama gelandar i nie żałuję. Na asfalcie nadmiernie nie hałasują i na leśnych drogach (czasami zabłoconych) robią dobrze. Zaletą jest to, że nie zużywają się za szybko, wcześniej w jeepie miałem cooper ltz i szybko gubiły bieżnik.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 mar 2018, 0:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 22:05
Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ78 - Żuczek
1 albo 2. Yokohamy owinny byc cichsze i mniej sztywne (bardziej komfortowe). Goodriche wytrzymalsza budowa i odporność na przebicie. Do twoich zastosowań Geolandar AT-S będzie lepszy i dalej da radę w lekkim terenie. Jest sporo o obydwu oponach na forum.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 mar 2018, 0:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2015, 18:13
Posty: 100
Lokalizacja: Łódź
Auto: KDJ95 3.0 d4d automat
Cooper Discoverer AT3 . Zrobiłem na nich 25tysięcy km . Wcześniej miałem BF AT poprzedni model. AT3 są ciche jak osobówki ( 71dB ) a poza asfaltem równie dobre .... no powiedzmy równie średnie :) ( zależy po prostu czy szutry czy już błoto ) co BF.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 mar 2018, 0:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Posty: 690
Lokalizacja: Wieś w lesie
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Moim zdaniem tylko 2.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 mar 2018, 8:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Niestety Golandery w 265/70R17 a pewnie taki rozmiar chcesz kupic w Polsce wystęopują tylko w wersji Passenger. To oznacza że bardziej przypominaja opone do osobówki niż typową AT.
Jeżeli zdecydujesz sie na Geolandery to polecam rozmiar 245/75R17, mam taki i jestem zadowolony. W tym rozmiarze jest już wersja Light Truck, jest wieksza i bieżnik ma słuszny.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 mar 2018, 9:00 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1881
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
LT ma znaczenie jak auto będzie intensywnie eksploatowane z dużym obciążeniem ale jak kolega pisze że jazda po leśnych drogach których stan jest dobry to bez kombinacji kupić rozmiar fabryczny w wersji osobowej. LT jest sztywniejsza a co za tym idzie mniejszy komfort przy tym samym ciśnieniu.
Miałem G012 w wersji osobowej i ani na ukraińskich kamlotach i resztkach asfaltów ani na asfaltach autostradowych nic im nie brakowało.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 mar 2018, 9:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
luk4s7 pisze:
LT ma znaczenie jak auto będzie intensywnie eksploatowane z dużym obciążeniem ale jak kolega pisze że jazda po leśnych drogach których stan jest dobry to bez kombinacji kupić rozmiar fabryczny w wersji osobowej. LT jest sztywniejsza a co za tym idzie mniejszy komfort przy tym samym ciśnieniu.
Miałem G012 w wersji osobowej i ani na ukraińskich kamlotach i resztkach asfaltów ani na asfaltach autostradowych nic im nie brakowało.

Jest troche inaczej niż piszesz Łukaszu. Ty miałes G012, poprzedni model który nie miał "wersji osobowej". Wszytskie G012 były Light Truck z wysokim indeksem nośności.
Nowy model opony G015 wystepuje w dwóch wersjach i tylko jedna z nich ma cos wspólnego z oponą klasy AT.
Passenger serio wyglada jak od osobówki i ma jakies 10 mm bieżnika jako nowy- do samochodu który bądź co bądź ma zjeżdżac z asfaltu to bez sensu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 mar 2018, 11:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1881
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
Nie widziałem G015 osobiście moimi pięknymi oczami więc trudno mi się wypowiedzieć ale patrzę na parametry w sieci i widzę że:

Obrazek

Link do aukcji: http://allegro.pl/2017r-4x-geolandar-a- ... ml#thumb/1

Takie miałem Geolandary G012 (odszukałem zdjęcia więc 100%):
265/70 R16 112T Max. Load 1120kg

A takie mam BGF KO2:
LT 265/70 R16 121/118 S Max. Load 1450kg

Widać wyraźnie że BFG ma oznaczenie Light Truck i znacznie większą „ładowność”.

Natomiast oba Geolandary różnią się jedynie maksymalną prędkością G012 T=190, G015 H=210.

Miałem podróbki?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 mar 2018, 12:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Ja tylko chciałem ostrzec że kupując Geolandery w wersji passenger dostaniemy opony daleko odbiegające od wszystkich innych AT na rynku pod względem dzielności w terenie, głębokości bieżnika i nośności. Macałem obie wersje i to zupełnie inne gumy. Każdy zrobi co uważa.
Uczulam każdego na to bo sam musiałem odsyłać oponki jak zobaczyłem co przyszło- bo jednak kupowałem opony AT a nie szosowe.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 mar 2018, 12:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2009, 20:46
Posty: 371
Lokalizacja: Rzeszów 503 588 503
Auto: HJ61
Zastanów się nad duratrack.
17" są dostępne w sprzedaży w przeciewieństwie do 16".
A cichość według mnie porównywalna do BFG A/T2.
Agresywność o wiele lepsza, no i w zimie daje radę (naprawdę)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 mar 2018, 12:41 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 paź 2007, 14:58
Posty: 628
Lokalizacja: W-wa
Auto: Zuzanki 4x4 ;-) razem 8x8
Ja mam teraz NOKIAN AT ROTIIVA właśnie w rozmiarze 17 cali i są bardzo fajne, dobrze radzą sobie również na śniegu. Zobacz tylko czy występuje interesujący Cię rozmiar


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 mar 2018, 12:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1079
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
@luk4s7 - moje Yokohamy G012 mają ładowność 121/118 czyli 1450kg. Teraz w grę wchodzi tylko G015. Do jazdy w większości na czarnym wg mnie wszystkie te opony się nadają.

Patrzyłbym ew na oznaczenie 3 szczytów z gwiazdką czyli do wyboru zostaje G015 lub BFG KO2. Jeśli Yokohama dla siebie brałbym wersję LT, większa ładowność (121/118) to też mocniejsze ścianki boczne i możliwość jazdy na niższym ciśnieniu, co nie jest bez znaczenia w terenie.

Do zastosowań opisanych przez autora brałbym Yoko, także ze względu na cenę.
https://www.inopony.pl/opony,0,137725/y ... -s-fr.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 mar 2018, 12:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
rolkos pisze:
@luk4s7 - moje Yokohamy G012 mają ładowność 121/118 czyli 1450kg. Teraz w grę wchodzi tylko G015. Do jazdy w większości na czarnym wg mnie wszystkie te opony się nadają.

Patrzyłbym ew na oznaczenie 3 szczytów z gwiazdką czyli do wyboru zostaje G015 lub BFG KO2. Jeśli Yokohama dla siebie brałbym wersję LT, większa ładowność (121/118) to też mocniejsze ścianki boczne i możliwość jazdy na niższym ciśnieniu, co nie jest bez znaczenia w terenie.

Do zastosowań opisanych przez autora brałbym Yoko, także ze względu na cenę.
https://www.inopony.pl/opony,0,137725/y ... -s-fr.html


O, widzę że znowu są w dobre cenie, przez chwile widziałem je za 700-800 zł :roll:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2018, 9:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2010, 10:57
Posty: 192
Lokalizacja:
Auto: J120 + 1KD-FTV + 6MTM
4 rok jeżdżę na Geolandarach GO12 AT+S i jestem bardzo zadowolony. Dają sobie radę na leśnych duktach po deszczu i na śniegu, żwirownię też się da na nich przejechać, a do tego w miarę przyzwoicie zachowują się na suchym, i co ważniejsze, na mokrym asfalcie. Oczywiście zdarza im się na mokrym popuścić w szybszych łukach, ale przecież Landek to nie bolid F1 ;), poza tym mam wrażenie, że jest to popuszczanie kontrolowalne, z ostrzeżeniem, a nie 0-1, typu jedziesz - lecisz. Porównując na przykład z BF-ami to niebo a ziemia. BFy na mokrym i zimą na asfalcie w ogóle nie trzymają w porównaniu z GO12.

Jeśli miałbym zmieniac kapcie, to powtórzyłbym wybór.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group